Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

inspraak in Nederlandse modelen

Gestart door FV woensdag 16 december 2009, 22:13:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 13:21:32
Welke bedoel jij? BR 442 of 644.

Ohhh, ik wist niet dat er twee waren. Volgens mij was het de BR 442. Lijkt qua uiterlijk uiteraard niet erg veel op de SLT, maar ik dacht dat verschillende andere zaken wel hetzelfde waren. Het onderstel en de techniek misschien???


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Als je denkt dat dat kan, dan neem je Märklin eigenlijk niet zo serieus.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
En jij werkt in een modelbouwwinkel? Dan hoef ik al je gedane en nieuwe uitspraken dus niet serieus te nemen.
Ik heb een nogal vervelende eigenschap, als ik iets niet weet zoek ik het op. Dit doe ik met alles. Daarna ventileer ik het zodat ik zeker weet waarover ik het heb.
Voor de rest, zie mijn bovenstande berekening.

Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Begrijp je hem niet?  :O
Kennelijk mag Märklin die SLT wat jou betreft op een net niet kloppend onderstel zetten. Wie neemt Märklin dan eigenlijk niet serieus?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: RMW op donderdag 27 januari 2011, 13:32:33
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 13:21:32
Welke bedoel jij? BR 442 of 644.
Ohhh, ik wist niet dat er twee waren. Volgens mij was het de BR 442. Lijkt qua uiterlijk uiteraard niet erg veel op de SLT, maar ik dacht dat verschillende andere zaken wel hetzelfde waren. Het onderstel en de techniek misschien???
Blijf maar bij Br 425 als basisplatform, daarvan is de SLT een doorontwikkeling
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Plaatje ter verduidelijking:


Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
De SLt is toch familie van de Baureihe 422 van de DB AG.
Ik zal vanavond even een foto plaatsen van de 422, als ik weer thuis ben van het werk.

hier een linkje naar de br422 van de DB AG.

http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG-Baureihe_422#Technik

Groeten,

Leon.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Laurent op donderdag 27 januari 2011, 13:47:08
Blijf maar bij Br 425 als basisplatform, daarvan is de SLT een doorontwikkeling

Weten we dat ook weer :). De BR 425 is trouwens ook een trein die Märklin eigenlijk nog een keer zou moeten maken, maar dat even terzijde. Die informatie van de Talent-2 had ik ook maar van een ander. Dat bleek dus niet te kloppen. Daarom had ik er ook vraagtekens bij gezet.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: kijfhoek rbf op donderdag 27 januari 2011, 13:54:42
De SLt is toch familie van de Baureihe 422 van de DB AG.
Ik zal vanavond even een foto plaatsen van de 422, als ik weer thuis ben van het werk.

Groeten,

Leon.

Nu weer een BR 422 8o ??? Hebben we toevallig een ontwikkelaar van treinen op het forum?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Maikel,

De SLeT is gebasseerd op de br 425 van de DB, die weer gebasseerd is op een 426. Helaas pindakaas heeft roco dit model al uitgebracht. Dus die afzetmarkt in Duitsland is voor een groot deel al voorzien.  
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Dirkkie_84 op donderdag 27 januari 2011, 13:57:29
Maikel,

De SLeT is gebasseerd op de br 425 van de DB, die weer gebasseerd is op een 426. Helaas pindakaas heeft roco dit model al uitgebracht. Dus die afzetmarkt in Duitsland is voor een groot deel al voorzien.  

En we zijn weer terug bij de BR 425 >:-D. Ik dacht dat Roco dat model alleen in gelijkstroom-versie had gemaakt, maar ik kan mij vergissen. Ombouwen is tegenwoordig (bij de meeste modellen) overigens zeer eenvoudig.

Ik moet mezelf even corrigeren: weer on-topic Maikel.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Nobody op donderdag 27 januari 2011, 14:00:20
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 13:40:59
ik zeker weet waarover ik het heb.
Nou, nou, u heeft weleens pertinente nonsens geventileerd. Zie b.v. ===> Klik

Zullen we het "persoonlijke" even via de PM doen?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Dirkkie_84 op donderdag 27 januari 2011, 13:57:29
Maikel,

De SLeT is gebasseerd op de br 425 van de DB, die weer gebasseerd is op een 426. Helaas pindakaas heeft roco dit model al uitgebracht. Dus die afzetmarkt in Duitsland is voor een groot deel al voorzien.  
En dat is weer familie van de Br 423, het OERmodel, waarop de 425, 422, 424 en 426 weer doorontwikkeld zijn. Juist ja, nu zijn we er weer. En toevallig zijn de oudere modellen ook zo'n beetje allemaal rond dezelfde tijd ontwikkeld.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Snap niet waarom men NOG een 1300 wil! Is er al van Ibertren, Philotrain, Lima, Electrotren en Rivarossi.
Als je dan nog niet kunt kiezen, tjonge.   :O
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Voor de mensen die weigeren iets anders dan Marklin op hun baan te zetten...
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Laurent op donderdag 27 januari 2011, 14:22:44
Voor de mensen die weigeren iets anders dan Marklin op hun baan te zetten...

Voor een mooi model van Roco of Kombimodell wil ik nog wel is "buigen" maar voor de rest....geef mij maar een Märklin NS 1300.  :)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
En waarom dan geen rivarossi, artitec of LSM?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Dirkkie_84 op donderdag 27 januari 2011, 14:35:38
En waarom dan geen rivarossi, artitec of LSM?

Dat had ik dacht ik hier in post #64 al uitgelegd.  :-)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Om daar dan op terug te komen, over welk model van de 1600 van roco heb je het? Oude uitgave: Daar heb je gelijk, nieuwe uitgave niet.
De 1300 is een prachtig model, zal het ook vast wel bij marklin zijn in het metaal (metalen kappen hebben zo hun charme), maar let wel: je zit met een al grotendeels verzadigde markt.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Laurent op donderdag 27 januari 2011, 14:44:51maar let wel: je zit met een al grotendeels verzadigde markt.

Helemaal niet. Nog niemand heeft een Märklin NS 1300.... :-) :-) :-)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Nee, maar hoeveel hebben er al een Elektrotren 1300? Of een 1300 van Rivarossi? Deze modellen zijn ook een stuk lager geplaatst in het prijsklassement, wat voor veel mensen toch ook doorslaggevend kan zijn (zeker de jeugdige leden)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Hans Biere op donderdag 27 januari 2011, 14:39:15
Citaat van: Dirkkie_84 op donderdag 27 januari 2011, 14:35:38
En waarom dan geen rivarossi, artitec of LSM?

Dat had ik dacht ik hier in post #64 al uitgelegd.  :-)
Ik zie niets over artitec en LSM. Wat betreft rivarossi basseer je je verhaal op één verhaal van iemand waarvan we geen eens zeker weten of het wel waar is wat diegene verteld. Ik heb zelf de riva 1300. Deze is hetzelfde als de electotren en qua detaillering en rijeienschappen een prima model en wat betreft roco ga ik toch echt met Laurent mee.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Hans Biere op donderdag 27 januari 2011, 14:46:56
Citaat van: Laurent op donderdag 27 januari 2011, 14:44:51maar let wel: je zit met een al grotendeels verzadigde markt.
Helemaal niet. Nog niemand heeft een Märklin NS 1300.... :-) :-) :-)
Zal ook een duit in dit zakje doen met een vraag aan Hans:
Stel dat M* een 1300 overweegt; wat voor motor en decoder heeft dan jouw voorkeur?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Nobody op donderdag 27 januari 2011, 14:54:55
Stel dat M* een 1300 overweegt; wat voor motor en decoder heeft dan jouw voorkeur?

Ik zal ook even mijn mening geven:
1) Hoogvermogenmotor (geen Softdrive (wordt te duur))
2) MFX-decoder en Full-sound


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: RMW op donderdag 27 januari 2011, 15:10:55
Citaat van: Nobody op donderdag 27 januari 2011, 14:54:55
Stel dat M* een 1300 overweegt; wat voor motor en decoder heeft dan jouw voorkeur?

Ik zal ook even mijn mening geven:
1) Hoogvermogenmotor (geen Softdrive (wordt te duur))
2) MFX-decoder en Full-sound


M.v.g.

Maikel (RMW)
Waarom bemoei je je ermee? Ik stel de vraag aan Hans Biere :exclaim:
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Jongens,
Ook in dit draadje het verzoek het netjes te houden. Zo niet, dan doen we het draadje maar op slot. Jammer, dat digitaal gedragen zo moeilijk is,....

Groeten,
Herman
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Is er eigenlijk wat gekomen van de vorige poll?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Nobody op donderdag 27 januari 2011, 14:54:55Stel dat M* een 1300 overweegt; wat voor motor en decoder heeft dan jouw voorkeur?

Poeh, Wim. Daar vraag je me wat.

In principe maakt het mij niet zoveel uit. Als het maar (digitaal) rijdt. Maar da's natuurlijk een makkelijk antwoord.

Motor: in volgorde van voorkeur, klokanker, softdrive, C-Sinus, hoogvermogen (zogenoemde 5* aandrijving).

Decoder: liefst geen maar ESU v 4.0 mag ook.

Goed duidelijk zo Wim?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Aan Hans: Yep oftewel ja!
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: MarklinKoen op donderdag 27 januari 2011, 15:44:27
Is er eigenlijk wat gekomen van de vorige poll?

Aan Koen: Kijk eens "hier" ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Hans Biere op donderdag 27 januari 2011, 14:39:15
Citaat van: Dirkkie_84 op donderdag 27 januari 2011, 14:35:38
En waarom dan geen rivarossi, artitec of LSM?

Dat had ik dacht ik hier in post #64 al uitgelegd.  :-)

Flauw hoor Hans.
De 1300 komt uit een heel andere stal dan de mat '46.
Als je dat belangrijk vindt, moet je zeker geen Märklin willen. Van Märklin Koplopers weten we zeker dat ze weleens in de fik zijn gevlogen.  :D
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik wil een (of meerdere) NS1100 ZONDER die foeilelijke botsneuzen.
Die dingen zijn voor de veiligheid bedoeld en horen niet bij het originele ontwerp van de loks.

Ik heb wel een paar Roco's, maar dat zijn gelijkstroomuitvoeringen:
Na 3 jaren wachten krijg ik uiteindelijk iets toegestuurd waar ik niks aan heb  :thumbdown:
Ik kan natuurlijk de loks verkopen maar dan heb ik niks meer; M* heeft (na de 3013) geen enkele botsneusloze 1100 geproduceerd.

Komen ze nu alweer met twee van die dingen  :?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: huub op donderdag 27 januari 2011, 19:17:21
Komen ze nu alweer met twee van die dingen  :?

Ja Huub. Ik neem ze ook niet. Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt. Ik heb de 1139 en 1135 reeds in bezit. Meer dan genoeg. Zelfs de 1144 kwam er hier al niet meer in.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
CiteerVoor een mooi model van Roco of Kombimodell wil ik nog wel is "buigen" maar voor de rest....geef mij maar een Märklin NS 1300.  :)
Tja een NS 1300 van Märklin...als er vooral om gaat dat je een degelijke metalen versie wil, die is er al ;)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 12:00:07
En sinds wanneer neemt Märklin de Nederlandse markt echt serieus? Het enige wat ze geproduceerd hebben zijn een 1200, ICM, 16/17/1800, Plan E(of wat het daar op leek), ICR en wat goederenwagons.
je vergeet de 1100 zowel met als zonder botsneus (wel heel erg lang geleden), motorpost MP3000, 6400, TEE RAm. Van al deze modellen is de echte 1200 en MP3000 nooit buiten Nederland geweest. Ik denk dat Marklin meer Nederlandse modellen heeft gemaakt dan Scandinavische of Franse.

Dus ik vind dat je met bovenstaande opmerking Marklin te kort doet.

Ook het aantal varianten is groot: in 5 jaar tijd bijna 10 verschillende 1200's en 5 koplopers. Ik kan dit tempo niet bijhouden (mijn portemonnaie en baan trouwens ook niet).

Ik heb trouwens niet gestemd in de poll, omdat ik het zo wel goed vind. Toen Marklin de Koploper uitbracht was ik helemaal blij. Nu ga ik sparen voor de Thalys (die is wel erg duur in vergelijking met de Koploper).

groetjes
Henk
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Die varianten van de koplopers op de olympische na, was gewoon een dump van de voorraad. Deze modellen waren heel lelijk bedrukt en ook niet alle nummers waren veranderd.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Dirkkie_84 op donderdag 27 januari 2011, 21:48:08
Die varianten van de koplopers op de olympische na, was gewoon een dump van de voorraad. Deze modellen waren heel lelijk bedrukt en ook niet alle nummers waren veranderd.

En bovendien kwamen ze niet bij Märklin Duitsland vandaan. Het was een initiatief van de Stores en Shops in Nederland.


Citaat van: amibo op donderdag 27 januari 2011, 21:28:30
Tja een NS 1300 van Märklin...als er vooral om gaat dat je een degelijke metalen versie wil, die is er al ;)

Daar worden er maar 15 van gemaakt. Vast onbetaalbaar dus. Doe mij dan toch maar een Märklin-versie. Wat een originele naam trouwens "nilkram" >:-D.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Hans Biere op donderdag 27 januari 2011, 14:46:56
Citaat van: Laurent op donderdag 27 januari 2011, 14:44:51maar let wel: je zit met een al grotendeels verzadigde markt.

Helemaal niet. Nog niemand heeft een Märklin NS 1300.... :-) :-) :-)

Ik heb een metalen NS 1300 (in blauw) en die is vergelijkbaar met marklin kwaliteit, eigenlijk beter, want ook de draaistelramen zijn van metaal en rijdt super en stil...

binnenkort komt de turquise versie ook uit, die wil ik ook en volgens mij worden er door de grote vraag meer geproduceerd dus waarschijnlijk een stuk goedkoper! ;)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
CiteerWat is er eigenlijk tegen op een M* 1300? Kan qua detaillering alleen maar beter worden. En zeer grote kans op een metalen kap EN....Franse variant(en). Wat wil M*(volop kansen om het model "uit te melken") en Men nog meer?

Ik begrijp deze opmerking van hans niet. Qua detaillering kan het er alleen maar beter op worden? Wat wil je nog meer zeg! Het is een prachtloc! Helemaal niets mis mee, naar mijn mening.

Ga er maar vanuit, dat ze bij M* echt wel hersens hebben, en niet een loc gaan uitbrengen, die door een andere producten recent gemaakt is, in alle mogelijke varianten! Is toch geen drol aan te verdienen?

CiteerIk heb geprobeerd om een redelijk "haalbaar" lijstje te maken. Een Nederlandse stoomloc gaat waarschijnlijk teveel kosten en er zijn al teveel Sik-varianten van de grote concurrent Roco geweest. Een SLT is ook duur, maar voor zover ik weet kan men onderdelen daarvan ook gebruiken voor (ik dacht) de nieuwe Talent-2 van de DB (efficiënt dus). Bovendien heeft verder nog geen enkel ander merk deze trein gemaakt.

Even ter info, de oersik is geen variant van de gewone sik,maar diens voorganger.

Citeer@ Jan,
Dat zegt al genoeg.
@ Hans,
Kwestie van logisch nadenken en simpel redeneren, meer niet. Zie onderstaande berekening.
@ Maikel,
Even de hoera stemming over de SLT temperen met wat koele cijfers:
We gaan er vanuit dat het ontwikkelen ?2.000.000,- gaat kosten;
Tot nu toe: 15 stemmen, model kost +/- ?400,- in het gunstige geval, opbrengst = ?6000,-.
Om uit de ontwikkelingskosten te komen moeten er 5000 exemplaren verkocht worden.
Dan zijn de andere kosten nog niet eens meegeteld. Haalbare kaart, toch?

Grt, Ronald.

Werk jij bij M*, dat jij dit allemaal weet? Je gooit wel met erge grote cijfers. En als dit nergens op gebaseerd is, zie ik het als stokerij.

Een nieuw model kost veel geld ja, maar 2.000.000 lijkt mij wel overdreven.

Roy
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Hoi Roy,
Zie dit draadje:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=4240.0
Daarin staat bij post#35 deze bron. Dus geen stokerij of smijten met grote getallen.

Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Nouja, als je weet wat een IR. of Ing. tekenaar per uur kost (ten minste 70 tot 125 euro 't uur (en nee, dit is niet wat de tekenaar verdiend, maar wat hij een baas kost)), sta ik hier niet zo van te kijken. Zeker als je weet hoeveel werk en tijd er in een goede CAD tekening gaat zitten (simpele, meervoudige dingen zijn al tientallen uren).
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
tsja, als ik die bron zo lees, is het ook maar een hele grove schatting van een reporter?

Ik zeg ook, het zal best duur zijn, maar 2 miljoen lijkt mij erg overtrokken.

Roy
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
In het artikel wordt volgens mij ook gesproken over 1 miljoen.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Klopt, voor het maken van een locomotief. Treinstellen vragen meer spuitmatrijzen en gietmallen dan een loc, btw als je goed leest schrijf ik: "laten we uitgaan van....." dus een geschat bedrag. En dat het stel ?400,- gaat kosten hoor ik ook niemand over, is ook een geschat bedrag, de werkelijkheid zal anders zijn, lees duurder.

Grt, Ronald.

Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Ronald69 op vrijdag 28 januari 2011, 10:51:46
En dat het stel ?400,- gaat kosten hoor ik ook niemand over, is ook een geschat bedrag, de werkelijkheid zal anders zijn, lees duurder.

Dat geloof ik graag. Als we even kijken naar de nieuwe Plan T van Roco. Daar moet je ook al een slordige ? 500,- voor neertellen (dat is overigens wel een Sound-versie).


Citaat van: RoWi op donderdag 27 januari 2011, 22:41:57
Even ter info, de oersik is geen variant van de gewone sik,maar diens voorganger.

Weet ik, maar dan nog vraag ik mij af of veel mensen hem zullen kopen, nu er al zoveel "opvolgers" zijn geweest (lees: normale Sik'jes).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Even weer een nieuwe tussenstand:

NS 1100      - 2
NS 1300      - 17
NS 6400      - 1
NS mP3000  - 2
NS ICMm     - 8
NS SLT         - 28
Tulpenloc    - 8
Stuurstand  - 21
Kiepwagen   - 8

** LET OP: Ik heb hier geen volledige omschrijvingen gegeven van de modellen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Yes! de SL*T staat weer voor!
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Wat ik me dan afvraag, is op de koploper geen winst geboekt?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: wijbe op vrijdag 28 januari 2011, 23:17:04
Wat ik me dan afvraag, is op de koploper geen winst geboekt?

nee, maar dat is de schuld van de chinezen  O:-D
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: barry1972 op dinsdag 01 februari 2011, 20:46:22
Citaat van: wijbe op vrijdag 28 januari 2011, 23:17:04
Wat ik me dan afvraag, is op de koploper geen winst geboekt?

nee, maar dat is de schuld van de chinezen  O:-D

Aha, Ik hoop dat ze er in de toekomst nog winst op gaan maken. Verwacht het persoonlijk wel!