CiteerWat is er eigenlijk tegen op een M* 1300? Kan qua detaillering alleen maar beter worden. En zeer grote kans op een metalen kap EN....Franse variant(en). Wat wil M*(volop kansen om het model "uit te melken") en Men nog meer?
Ik begrijp deze opmerking van hans niet. Qua detaillering kan het er alleen maar beter op worden? Wat wil je nog meer zeg! Het is een prachtloc! Helemaal niets mis mee, naar mijn mening.
Ga er maar vanuit, dat ze bij M* echt wel hersens hebben, en niet een loc gaan uitbrengen, die door een andere producten recent gemaakt is, in alle mogelijke varianten! Is toch geen drol aan te verdienen?
CiteerIk heb geprobeerd om een redelijk "haalbaar" lijstje te maken. Een Nederlandse stoomloc gaat waarschijnlijk teveel kosten en er zijn al teveel Sik-varianten van de grote concurrent Roco geweest. Een SLT is ook duur, maar voor zover ik weet kan men onderdelen daarvan ook gebruiken voor (ik dacht) de nieuwe Talent-2 van de DB (efficiënt dus). Bovendien heeft verder nog geen enkel ander merk deze trein gemaakt.
Even ter info, de oersik is geen variant van de gewone sik,maar diens voorganger.
Citeer@ Jan,
Dat zegt al genoeg.
@ Hans,
Kwestie van logisch nadenken en simpel redeneren, meer niet. Zie onderstaande berekening.
@ Maikel,
Even de hoera stemming over de SLT temperen met wat koele cijfers:
We gaan er vanuit dat het ontwikkelen ?2.000.000,- gaat kosten;
Tot nu toe: 15 stemmen, model kost +/- ?400,- in het gunstige geval, opbrengst = ?6000,-.
Om uit de ontwikkelingskosten te komen moeten er 5000 exemplaren verkocht worden.
Dan zijn de andere kosten nog niet eens meegeteld. Haalbare kaart, toch?
Grt, Ronald.
Werk jij bij M*, dat jij dit allemaal weet? Je gooit wel met erge grote cijfers. En als dit nergens op gebaseerd is, zie ik het als stokerij.
Een nieuw model kost veel geld ja, maar 2.000.000 lijkt mij wel overdreven.
Roy