Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

inspraak in Nederlandse modelen

Gestart door FV woensdag 16 december 2009, 22:13:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
inspraak in Nederlandse modelen
Gevonden op de site van de marklin store Amsterdam (Harlaar)

Een enquete over eventueel te maken Nederlandse modellen  :)

stemmen maar

Ik had dit nog niet eerder gezien maar als ik me vergis hoor ik het graag  8)

Groetjes Fulco
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Gedaan. ik heb op Plan V / T gestemd.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ook gedaan. Op de ICRm stuurstand. Bij gebrek aan beter...de NS 1300 ontbrak helaas. :(
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Blausee-Mitholz
gast

Re:inspraak in Nederlandse modelen
Dat snap ik nu niet PlanV en T komen van Roco. Een goede Bs is er niet dus grijp je kans.

Mvg, Johan
Re:inspraak in Nederlandse modelen
De meeste keuzemogelijkheden zijn goed te plaatsen. De NS/SBB TEE zou een M* uitvoering van de Trix versie kunnen worden; de ICR stuurstand is een logische aanvulling op de ICR's en de meeste andere modellen zijn varianten van bestaande modellen (waarvan ik overigens op de zwarte ACTS/VOS 1200 heb gestemd).

Ik begrijp echter de keuzemogelijkheid voor plan V/T niet zo goed. Roco heeft deze reeds aangekondigd als onverkorte versie (die vast ook als 3rail exemplaar verschijnt); Fleischmann levert hem al jaren als verkorte versie. Hoeveel klanten blijven er dan nog over om hier een rendabel productie aantal te behalen?? Ik zou het overigens wel mooi vinden als M* het treinstel zou uitbrengen.

Groet,
Ronald

Oeps, Johan was me net voor...
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 16 december 2009, 22:40:06
Dat snap ik nu niet PlanV en T komen van Roco.
Dat wist ik niet :?. Ik heb de Fl*-versie, maar daar ben ik niet zo kapot van. Dus van mij mag M* ermee komen.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik ga ook voor plan v/t
met 32% op dit moment koploper in de poll
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik ben gegaan voor de ICRm BDs.
En dan nog de bestaande ICR's aanpassen, en het klopt weer.
Kan de 1:100 rijder weer een tijdje vooruit  :mrgreen: :mrgreen:


Jos.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
DE SBB ram valt buiten mijn tijdperk
de 1200-en maken me teveel lawaai
koploper zou leuk zijn, maar ik heb nog niets gezien van de OS (1:93 is weer jammer)
stuurstand ICRm komt LS models mee in 1:87. Wil markin een stuurstand uitbrengen zullen ze toch echt een vloot ICRm moeten uitbrengen.
plan V/T komt al van roco.

Dus heb ik anders gestemd. Doe mij maar een DD-AR/VIRM/SGM/SLT in 1:87
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Wat zouden ze dan met die DEIV bedoelen? De zoveelste heruitgave van het, ik zal voorzichtig zijn, toch ietwat gedateerde model uit de jaren zestig of een drierailversie van de Trix?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik heb gestemt op een stuurstand. Die mag er eindelijk toch wel eens komen, seriematig uitgebracht.
Roy
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Heb ook op "anders" gestemd. Maar ik vraag me af wat het nut daar van is. In 2010 wordt er wat mij betreft weinig of geen M* aangeschaft.

Of er moet iets moois voor NL in 1:87 langskomen wat door andere merken nog niet belegd is.

Na Neurenberg 2010 weten we meer.

Gr, Ben.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Iedereen op "NS Stuurstandrijtuig ICRm" stemmen!!

Die Plan V / T is een grappige optie maar die gaat het nooit halen omdat Roco die al aangekondigd heeft....

Koen
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik heb toch ook maar op plan V/T gestemd. :shock:
Je weet het maar nooit bij die Märklin.


Dirk-Jan
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 17 december 2009, 16:27:13
Ik heb toch ook maar op plan V/T gestemd. :shock:
Je weet het maar nooit bij die Märklin.


Dirk-Jan

............ :?............
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: woutje op donderdag 17 december 2009, 10:57:50
Heb ook op "anders" gestemd. Maar ik vraag me af wat het nut daar van is. In 2010 wordt er wat mij betreft weinig of geen M* aangeschaft.

Gr, Ben.

Oei Ben ik hoop dat niet iedereen er zo over denkt, anders gaat Marklin sowieso falliet.... :(
Ik heb op de stuurstand gestemd....maar ik rij geen n.l   :D :D :D
Erik
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik vind het een beetje apart lijstje, omdat het ontwikkelen van Plan T/V van een heel andere orde is dan het uitbrengen van een kleurvariant. De ICRm stuurstand zit daar ergens tussenin... Het lijkt me wel een goede aanvulling, beter dan een kleurvariant en nog enigszins een kanshebber als het gaat om de ontwikkelingskosten ;-)

Overigens...

CiteerNS Koploper variant (bv. KLM, Martinair, etc.)

...als ze het maar niet in hun hoofd halen om die als vierdelig stel uit te brengen! :mrgreen:



Re:inspraak in Nederlandse modelen
Laat ze eens een juiste mooie  grote set containerwagens uitbrengen of mooie ketelwagens...?

De huidige shop in shop wagens (47688)  is nog slechter dan de piko reeks...... (en neem containers zoals bijv. lsmodels ze gebruikt?)

Locomotieven om deze te kunnen slepen heeft iedereen momenteel wel genoeg denk ik   8)

Vervoer van de nederlandse preisertjes word al door de fabrikanten uitgebracht,is aangekondigd, of is verkrijgbaar.

Behalve de nieuwe  SLET.

We gaan het wel weer zien..
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: 100%erik op donderdag 17 december 2009, 17:21:09
Citaat van: woutje op donderdag 17 december 2009, 10:57:50
Heb ook op "anders" gestemd. Maar ik vraag me af wat het nut daar van is. In 2010 wordt er wat mij betreft weinig of geen M* aangeschaft.

Gr, Ben.

Oei Ben ik hoop dat niet iedereen er zo over denkt, anders gaat Marklin sowieso falliet.... :(
Ik heb op de stuurstand gestemd....maar ik rij geen n.l   :D :D :D
Erik

Als er wat langs komt wat me bevalt zal ik het zeker aanschaffen. Maar ben net aan het omschakelen naar 1:87 dus stuurstanden en plan V/T: denk het niet.

Gr, Ben.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: 100%erik op donderdag 17 december 2009, 17:21:09


Oei Ben ik hoop dat niet iedereen er zo over denkt, anders gaat Marklin sowieso falliet.... :(
Ik heb op de stuurstand gestemd....maar ik rij geen n.l   :D :D :D
Erik

Je moet de boel natuurlijk niet omdraaien. Marklin moet zorgen dat het boeltje op orde is. Dan pas kopen de klanten. De klanten moeten natuurlijk niet kopen om alleen marklin draaiende te houden.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Danielrailer op donderdag 17 december 2009, 19:30:12
Marklin moet zorgen dat het boeltje op orden is. Dan pas kopen de klanten.

Marklin heeft de boel toch op orde? Zwarte cijfers dit jaar na moelijke tijden. Mooi toch?

Jij bent vooral geen fan van Marklin. Je zoekt constant naar argumenten om af te geven op dit merk. Als het objectief is heb ik daar weinig moeite mee maar je bent een beetje aan het mauwen en dat wordt een beetje vervelend.

Gr, Ben.

Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ben,

Ga het nou niet op de man spelen Ben. Ik had je hoger ingeschat. Dat ik geen fan ben van dit merk heeft ook zijn redenen. (schiphol koploper, voetbal koploper, DHL loc, Vos loc bijv) Wanneer zij mooi werk afleveren zal ik dat ook zeggen. Ik wacht nog steeds met smart op de olympische koploper.
Gelukkig leven we in een vrij land waar we onze mening mogen geven. Daar maak ik graag gebruik van en laat me dan ook niet afschrikken, omdat jij het vervelend aan het worden vindt. Je moet je misschien ook afvragen waarom je het vervelend gaat vinden.

Punt blijft dat de klant geen producten hoeft te kopen om marklin draaiende te houden.
De klant koopt treinen van marklin omdat deze mooi zijn en goed rijden. Dat marklin daar dan geld mee verdient op die manier is dan een compliment voor hen, omdat ze mooie producten maken.

Vergelijk het maar met een autodealer die auto's verkoopt waar geen motor in zit, maar jij wel die auto koopt, omdat anders je favoriete merk faillier gaat. Zo werkt het niet.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Nou, terug naar het topic.

Wat betreft de mogelijkheden:

NS DE1000 / SBB RAm: Heeft Märklin al tal van keren op de markt gebracht.
NS 1200 ACTS/VOS: Kleurvarianten komen vanwege de geringe investeringskosten sowieso wel 'ooit' op de markt, daar hoef je echt niet speciaal om te vragen.
NS Koploper variant: Idem, een AB-bak is in casco niet veel anders dan een A- of een B-bak van een ICM, dus van dat viertje wordt zo een drietje gevormd. Alleen de ICMm-variant zou de moeite waard zijn om op te stemmen (omdat daar enige moeite voor gedaan moet worden, omdat die een aantal wijzigingen heeft t.o.v. een ICM-casco.
NS stuurstandrijtuig ICRm: Eindelijk de mogelijkheid om van ICR-rijtuigen een complete stam te maken. Kleine stap tot een ICR-Bs voor de oude vertrouwde Beneluxtrein. Die oude BNL-ICR's wachten al 20 jaar op hun stuurstandrijtuig, eindelijk de kans om ze die te geven.
NS Plan V / T: Komt Roco al mee, optie is dus een beetje mosterd na de maaltijd.
Anders: Optie is te vaag, je kunt niet toelichten wat je dan wel wilt zien. Kortom, als je daarvoor kiest kom je nog nergens.

Ik heb daarom voor een ICRm-BDs gekozen.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik had dezelfde gedachten gang maar heb toch op anders gestemd.
Dit omdat ik alle 10 mijn marklin rijtuigen alweer heb weg gedaan.

Er zijn ondertussen fabrikanten die veel mooiere modellen op schaal maken, die heb ik dus aangeschaft ter vervanging. (plan-w)
Ook die hebben trouwens een stuurstand aangekondigt.

Er zal toch wel meegelezen worden, anders heeft de optie "anders" inderdaad weinig zin.
Ook zie ik nergens staan wat er met de poll gebeurt, dus misschien is het allemaal een beetje onzinnig  :)

groeten barry
Re:inspraak in Nederlandse modelen
even wat kommentaar over dat 1:100 of 1:93

marklin heeft de keuze daarvoor gemaakt omdat ze willen dat hun spul door r1 bocht kan rijden.dat heb je met 2 rail niet.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
In 2-rail bestaat de R1 bocht wel hoor. Alleen 2-railers gebruiken die minder.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Tja, maar welke 2rail rijder kan ook zeggen dat hij nog metalen bogen van meer dan 50 jaar oud heeft staan, loks van 45 jaar oud die na jaren intensieve dienst nog steeds hun rondjes tuffen.
Ik word er een beetje moe van dat IEDERE discussie waar Daan zich in mengt, uitdraait op een 2rail vs. 3rail discussie. Ik heb niets tegen mensen die 2rail rijden, lekker doen, houdt leven in de brouwerij, maar als jij zo nodig overal moet verkondigen dat Marklin prut is en 2rail beter is, dan kan je m.i. beter je account weer opheffen.
En roep nou niet dat het niet zo is, want er wordt hier inspraak getoond, is al niet goed, want de modellen komen al van een andere fabrikant of zijn slechts doorontwikkelingen van een bestaand model.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Stuurstand gestemd want die mis ik het meeste.

Gr,
Peter
Re:inspraak in Nederlandse modelen
@ Laurent,

Man, man. Ik weet niet waar je hebt leren lezen, maar ik zou het nog een keer overdoen, want dit slaat helemaal nergens op.

Citaat van: marklinfan op zaterdag 19 december 2009, 23:40:10
marklin heeft de keuze daarvoor gemaakt omdat ze willen dat hun spul door r1 bocht kan rijden.dat heb je met 2 rail niet.

Dit klopt simpelweg niet. Je hebt in 2-rail wel een R1. Dat verbeter ik door te zeggen:
Citaat van: Danielrailer op zondag 20 december 2009, 07:52:51
In 2-rail bestaat de R1 bocht wel hoor. Alleen 2-railers gebruiken die minder.
, maar val marklin hierin totaal niet af.
Op deze manier maak jij er een 2-rail 3-rail discussie van door de eerste zin in je bericht. Die ga ik trouwens niet met je voeren, althans niet hier. Je weet me te vinden dus als je zo nodig wilt dicusseren spreek ik je daar wel. 8)

Later
Re:inspraak in Nederlandse modelen
ik heb gestemd voor een stuurstandrijtuig
en wel passend bij mijn bestaande rijtuigen, dus geen 1:87.
want ik heb nu eenmaal R1 en 5100 bochten en koop mijn modellen niet voor de vitrinekast, maar voor op de baan te gebruiken.

maar wel graag een stuurstand met wisselende kopverlichting !

groetjes
henk
Re:inspraak in Nederlandse modelen
ik heb gestemd voor:NS DE1000 / SBB RAm
Re:inspraak in Nederlandse modelen
hallo ik zeg alleen maar dat marklin die regel hanteerd.
alle locs wagonnen moeten door een r1 bocht kunnen vandaar die rare schalen van 1.93,5 enzo
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Kennelijk nog niet populair onder ons:
Het nieuwste model Sprinter (als model dus!)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
wel interesse , maar ik denk dat de Gravita toch beter ligt . Trouwens SLET is de oude bombardier naam , de nieuwe is SLT 70 of SLT 100 .
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Bij mij kan 1:87 wel gewoon door een r1 c-rail bocht hoor?
Marklin maakt ook al rijtuigen op schaal die ook door r1 bochten kunnen?

Verder rijd bij mij ook de koploper rond deze is ook niet precies 1:87, daar ging het mij ook niet om.

Wel om de mooiere detaillering van dezelfde modellen door verschillende merken.

ik zie het probleem niet, wat een heisa om niks  :?
---------------------------------------------------------------------------------------------------

@Makman, bedoel je met de gravita deze?


kan mij niet voorstellen dat die in model populairder zou zijn dan deze:


maar gelukkig zit ik niet in de modellen commissie  :lol:
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: barry1972 op maandag 21 december 2009, 15:47:23
Marklin maakt ook al rijtuigen op schaal die ook door r1 bochten kunnen?

Ik heb ze helaas niet kunnen vinden, heb je voorbeelden?

De meeste zijn ruim 26 cm, enkelen 28,2 cm.

Gr, Ben.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
barry zal de kortere rijtuigen wel bedoelen.

groetjes
Henk
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Danielrailer op maandag 21 december 2009, 08:09:58
@ Laurent,

Man, man. Ik weet niet waar je hebt leren lezen, maar ik zou het nog een keer overdoen, want dit slaat helemaal nergens op.

Citaat van: marklinfan op zaterdag 19 december 2009, 23:40:10
marklin heeft de keuze daarvoor gemaakt omdat ze willen dat hun spul door r1 bocht kan rijden.dat heb je met 2 rail niet.

Dit klopt simpelweg niet. Je hebt in 2-rail wel een R1. Dat verbeter ik door te zeggen:
Citaat van: Danielrailer op zondag 20 december 2009, 07:52:51
In 2-rail bestaat de R1 bocht wel hoor. Alleen 2-railers gebruiken die minder.
, maar val marklin hierin totaal niet af.
Helaas vergeet je hierbij dat wanneer je 1:87 materieel door R1 stuurt, je de kopwanden beschadigd. Dus kan 1:87 materieel niet door R1 en heb ik de keuze van Märklin weldegelijk door. Want door het korter maken van het materieel, kan het door ALLE bochten en dienstdoen op iedere spoorbaan...
Verder ga ik er niet op in, maar om met je eigen woorden te spreken:
Citaat van: Danielrailer op zaterdag 19 december 2009, 17:11:32Ik had je hoger ingeschat.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Danielrailer op zondag 20 december 2009, 07:52:51Op deze manier maak jij er een 2-rail 3-rail discussie van door de eerste zin in je bericht. Die ga ik trouwens niet met je voeren, althans niet hier.
Nee dat gaan we inderdaad hier op het forum niet doen :).

Ach inspraak in NL modellen?? Zal het zin hebben?? De modellen die we graag willen zien worden al door andere merken gemaakt.
Voor de rest ga ik er niet te veel woorden over vuil maken.....

Voor de rest, maken we het niet te persoonlijk ?! Dat doen jullie maar lekker via PB :!:
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Volgens mij ging dit topic over een keuzelijstje van Nederlands materieel van de Shop in Amsterdam om te peilen naar welk van die keuzes het meeste vraag is, en niet over R1 bochtengebruik op 2railbanen...
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Gestemd op de stuurstandwagen. :D

Deze kan ik heel goed gebruiken. Misschien kunnen ze dan ook een Benelux-versie uitbrengen.

De plan-V van Fleischmann vindt ik prima; je moet er helaas wel wat aan doen. (Gerard)   :?
Laat nou net met een klein beetje aanpassingen een motorpostdraaistel in de scheenplaten van het plan-V draaistel passen.......   :mrgreen:
Wel voorzichtig op maat maken, maar dan heb je een plan-V met de rij-eigenschappen van een motorpost. Deze is ook nog met wat (veel) geduld en liefde te voorzien van een kortkoppeling (symoba) in de neus, om z'n ongemotoriseerde zusje voort te trekken/duwen.
Als je dan toch goed bezig wil zijn, is een nette interieurverlichting ook een optie, eveneens als sleperomschakeling en een doorgaande 5-polige electrische verbinding.
Je bent wel een tijdje van de straat, maar je krijgt er een geweldig 4-delig treinstel met een 37XXX aandrijving voor terug.
Helaas heb ik er geen foto's meer van, daar ik dit eens als een projectje voor een ander heb uitgevoerd.

Gr. Marcel



Re:inspraak in Nederlandse modelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Plan V/T lijkt me erg leuk, maar ook een ICR bds lijkt me gaaf !  :D
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Robbert op donderdag 14 januari 2010, 08:39:51
Plan V/T lijkt me erg leuk, maar ook een ICR bds lijkt me gaaf !  :D

Plan V/T lijkt me super leuk, maar ook een ICR bds lijkt me super gaaf !!  :D :D
(Deze kunnen/mogen dus beiden uitgebracht worden :wink:)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Andreas op zaterdag 19 december 2009, 18:03:27
Wat betreft de mogelijkheden:

NS DE1000 / SBB RAm: Heeft Märklin al tal van keren op de markt gebracht.
NS 1200 ACTS/VOS: Kleurvarianten komen vanwege de geringe investeringskosten sowieso wel 'ooit' op de markt, daar hoef je echt niet speciaal om te vragen.
NS Koploper variant: Idem, een AB-bak is in casco niet veel anders dan een A- of een B-bak van een ICM, dus van dat viertje wordt zo een drietje gevormd. Alleen de ICMm-variant zou de moeite waard zijn om op te stemmen (omdat daar enige moeite voor gedaan moet worden, omdat die een aantal wijzigingen heeft t.o.v. een ICM-casco.
NS stuurstandrijtuig ICRm: Eindelijk de mogelijkheid om van ICR-rijtuigen een complete stam te maken. Kleine stap tot een ICR-Bs voor de oude vertrouwde Beneluxtrein. Die oude BNL-ICR's wachten al 20 jaar op hun stuurstandrijtuig, eindelijk de kans om ze die te geven.
NS Plan V / T: Komt Roco al mee, optie is dus een beetje mosterd na de maaltijd.
Anders: Optie is te vaag, je kunt niet toelichten wat je dan wel wilt zien. Kortom, als je daarvoor kiest kom je nog nergens.

Ik heb daarom voor een ICRm-BDs gekozen.

Was ook mijn redenering. Bovendien heb ik de DE1000/Ram al full sound van Roco in de dump.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
ik heb gestemd voor: NS stuurstandrijtuig ICRm!
Inderdaad mooi om die stam compleet te maken, hopelijk kijkt Marklin naar de wil van de Nederlandse hobbyïst.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
De nieuwe Nederlandse modellen voor 2010 zijn stoomloks de 5906 (ex serie 74) en een serie 64 museum stoomlok van de VSM

mvg Marten
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Deze enquete gaat over een shop-in-shop model, dus ik blijf hoop houden  :D

Koen
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: mar(kl)i(j)n op woensdag 20 januari 2010, 13:55:54
ik heb gestemd voor: NS stuurstandrijtuig ICRm!
Inderdaad mooi om die stam compleet te maken, hopelijk kijkt Marklin naar de wil van de Nederlandse hobbyïst.

Ik zit ook al jaren op een complete stam te wachten..... 8)

Uiteraard wil ik graag een Br 23  van de SSN, maar die komt gewoon wel..
in de shops...
groet,
Jan
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Over de ICRm gesproken.
Als Märklin dan ook nog eens de raampartijen van de bestaande ICR naar hele ramen.
En dan ook nog de airco-unit er onder hnagt dan krijg je inderdaad een geweldige stam.

We gan het gewoon afwachten.


Jos.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik heb gestemd op Plan V/ T.
Voor mij het meest interessant denk ik.

Gr.

Roger