Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)

Gestart door rrmarklin zaterdag 21 februari 2009, 18:40:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in bezit van marklin meetwagen 49960 en wil deze invoeren in CS1.
In de database staat hij niet en als ik hem handmatig invoer dan herkent de CS deze niet.

De meetwagen stond op adres 75. Echter als ik dit adres gebruik dan laat de meetwagen enkel alleen de gereden snelheid zien. Heb geprobeerd op andere adressen maar dit gaf geen verbetering.

Mijn vraag is: Wie heeft ervaring met de meetwagen 49960 in samenwerking met CS 1.
en kan hij of zij wel alle funties aan en uit zetten.

Groet Leo
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Hallo Leo,

Voor zover ik het weet moet de functiedecoder die er inzit na het oproepen op adres 75 direct alle functies aanbieden zoals in het boekje staat. Zo heeft de 'Meetwagen' bij ons op de club altijd gefunctioneerd.

Nu komt het lezen van je post voort uit het feit de meetwagen bij ons op de club sinds kort ook alleen nog maar km/u aangeeft en de andere functies niet meer wilt uitvoeren. Na veel proberen denk ik dat de functiedecoder niet meer benaderd wordt door in ons geval de 6021 of niet meer juist functioneert.

Ik ben dus ook opzoek naar aanvullende informatie. Je post is van februari. Ben je inmiddels al wat wijzer geworden?

groeten,
Jeroen
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Ik heb hetzelfde probleem met een CS1.

Heeft iemand deze gele snelheidsmeetwagen aan de praat via een Mobile Station, CS1, CS2 of ECoS?

En zo ja: Hoe stel je het zo in, dat je andere functies (eenheden, type meeting) kunt instellen?
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Ik heb het al gevonden via Stummi. He tblijkt in een FAQ op de site van Märklin zelf te staan :)

CiteerVor einiger Zeit kaufte ich Ihren Meßwagen 49960 in der Hoffnung über die Central Station Messungen vorzunehmen.
Der Meßwagen ist aber nicht in der Datenbank der Central Station enthalten. Wie lassen sich die Funktionen des Meßwagen auf der Central Station aufrufen?

Der Messwagen ist nicht in der Datenbank enthalten. Sie können ihn jedoch über "Neue Lok" > "Manuell anlegen" > Datenformat "Funktionsdecoder" bzw. "Motorola Fx 14" eintragen.


VHC/A.Kielkopf

Kortom: Niet Motorola 14 als decodertype kiezen, maar (Motorola) Fx14!
Bij mij werkt het nu....
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Citaat van: EgMaf op dinsdag 15 december 2009, 21:21:48Heeft iemand deze gele snelheidsmeetwagen aan de praat via een Mobile Station, CS1, CS2 of ECoS?

Hallo Allen,

als ik me er ff mee mag bemoeien:

dit meetrijtuig is o.a. op tournee naar Blausee-Mitholz geweest en werd aldaar aangestuurd door de ECoS. Het model functioneerde onberispelijk; alle functies waren aanroepbaar. Misschien weet Johan meer...?  :wink:
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Ik heb de meetwagon van Hans hier te gast gehad en heb hem aan de praat gekregen met de ECoS.
Wat ik mij herrinner dad ik voor fx decoder gekozen had. Meende dat die keuze werkte.
Alle functies uit dan geeft de wagen schaalsnelheid aan.
Moet je even in boekje neuzen F2 aan dan geeft ie de gereden meters aan. Toes je dan F3 er bij dan worden de schaalkilometers aangegeven.
Met F4 aan en dan uit wordt het display gereset naar 0000000

Dat is wat ik mij er van kan herrinneren, het werkte een iedergeval wel op de ECoS  8)

Mvg, Johan
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Hans nu was jij me net voor  :lol: 8)

Mvg, Johan
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Het ding werkt onder het oude Motorola protocol....
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Citaat van: EgMaf op dinsdag 15 december 2009, 21:26:24
Ik heb het al gevonden via Stummi. He tblijkt in een FAQ op de site van Märklin zelf te staan :)

CiteerVor einiger Zeit kaufte ich Ihren Meßwagen 49960 in der Hoffnung über die Central Station Messungen vorzunehmen.
Der Meßwagen ist aber nicht in der Datenbank der Central Station enthalten. Wie lassen sich die Funktionen des Meßwagen auf der Central Station aufrufen?

Der Messwagen ist nicht in der Datenbank enthalten. Sie können ihn jedoch über "Neue Lok" > "Manuell anlegen" > Datenformat "Funktionsdecoder" bzw. "Motorola Fx 14" eintragen.


VHC/A.Kielkopf

Kortom: Niet Motorola 14 als decodertype kiezen, maar (Motorola) Fx14!
Bij mij werkt het nu....

Heren, allemaal bedankt!
De oplossing staat hierboven.
Re:Wie heeft er ervaring met CS1 en invoeren van 49960 (meetwagen)
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 21:30:10
Hans nu was jij me net voor  :lol: 8)

Johan, geen enkel probleem. Het is altijd weer goed te zien dat je nog een verstandig woord of tip hebt toe te voegen! De wagon heeft volgens mij met jouw ECoS ook al haar "kunstjes" kunnen laten zien. En daar gaat het toch om?  :lol: :lol: :lol: :lol: