Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen

Gestart door Marc maandag 14 december 2009, 14:13:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Hallo,

Ik gezocht op het forum naar mogelijkheden om een sleper onder een Artitec Plan E te maken. Ik heb hierover niks kunnen vinden. 1 draadje waar iemand heeft gezegd maar verder niks. Misschien heb ik niet goed gezocht maar er zal ongetwijfeld al iemand geweest zijn die onder een Plan E een sleper heeft gemonteerd.

Als iemand al een sleper gemonteerd heeft zou ik graag is willen zien hoe dat gedaan is en welke sleper er is gebruikt. Zou ook mooi zijn als het resultaat erbij wordt gezet, daarmee bedoel ik eigenlijk hoe de rijeigenschappen zijn met de sleper.

Ik hoop op jullie reactie's!!

Mvg,

Marc
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Heeft Artitec geen sleper in zijn programma dan?
Ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n grote groep 3railers negeren. :(
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Citaat van: Kappa op maandag 14 december 2009, 17:17:33
Ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n grote groep 3railers negeren. :(

Helaas, dat doen ze wel. Alles is gericht op 2-rail. Bij Artitec moet je alles zelf uitvogelen. :(

Zelfs gratis wielen wisselen als service is er niet bij zoals de grote merken Roco en Piko wel doen.

Gr, Ben.
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Citaat van: woutje op maandag 14 december 2009, 19:42:40

Bij Artitec moet je alles zelf uitvogelen. :(

Gr, Ben.

Dat houdt jou toch niet tegen Ben ? hup zo'n Roco ding eronder, doe ik ook altijd... :)

Grt peter
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Haha, het gaat niet om mij maar de topic starter. Ik bak overal slepers onder, als het mot onder de friteuse.

Maar Artitec laat haar klanten een beetje in de steek en da's jammer.

Gr, Ben.
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Citaat van: woutje op maandag 14 december 2009, 20:03:11
als het mot onder de friteuse.

Gr, Ben.

Dat lijkt me een leuke...., maar ik ben het met je eens dat Artitec wel iets beter voor zijn 3-rail klanten mag zorgen.
Ik heb laatst een sleper onder een Plan W gezet, en dat viel niet echt mee.

Grt peter
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Citaat van: woutje op maandag 14 december 2009, 20:03:11
Ik bak overal slepers onder, als het mot onder de friteuse.
Ik wil die 3-rail friteuse van jouw wel eens over de baan zien kachelen. :lol: :lol: :lol:
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Leuke reactie's vooral de friteuse maar eehh concreet kan ik er nog niks mee..  :D
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Ben er ook erg benieuwd naar, heb er pas 7 aangeschaft en wil stroomvoerende koppelingen en 1 sleper monteren. Ik begrijp dat er geklust moet worden. Nou ja, ik denk een blokje kunststof onder het draaistel plakken, slepertje plakken of schroeven, beetje solderen en klaar. Toch?
Inderdaad ac wielen (deed Somberg voor nop), en natuurlijk slepertjes op de assen voor de massa.
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Citaat van: Marc op maandag 14 december 2009, 23:03:23
Leuke reactie's vooral de friteuse maar eehh concreet kan ik er nog niks mee..  :D
Sorry Marc, er is geen standaard oplossing, je zult zelf moeten gaan knutselen, zoals Jan-Willem al aangaf.
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Eigenlijk is het totale negeren van 3rail-rijders van Artitec mijn grootste struikelblok om haar producten te kopen. Ze maken mooie dingen, maar ze vergeten een groot stuk van de markt. Echt jammer. Verder zijn ze niet de enigen...


BR45
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
wat ik koop moet ik direct of hoogsten screw and play ( Sleper plaatsen , decoder insteken zo iets ) zijn . bij maar wat blij dus met mijn 3 plan E bakken van tante M .
Re:Sleper onder Artitec Plan E rijtuigen
Ik heb de 'M-onvriendelijkheid' voor Plan E op kunnen lossen door;
- Roco contacten voor massa (intussen zijn er betere oplossingen)
- stroomvoerende koppelingen van Viessmann, dubbel contact en alleen gebruikt voor +
- stroomvoerende kortkoppeling van Mä aan voorste rijtuig, met aangesoldeerd draadje
- zo'n zelfde kortkoppeling aan mijn Mä 1200 (blauw) en daarbij het draadje verbonden met de binnenkomende draad van de locsleper
- alle Plan E's voorzien van digirail strips

Gevolg; overal licht, geen extra verzwaring van de rijtuigen door een sleper en toch simpel te ontkoppelen. De beperking tot combinatie met de 1200 neem ik voor lief. Maar onverlicht kan elke loc ze trekken natuurlijk.
Het nadenken en experimenteren duurde even, maar daarna was om-/inbouw vrij simpel.

Groet, Hans.