Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!
Gestart door Gerard zondag 13 december 2009, 21:33:25
Gepensioneerd NS'er
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 21:33:50
Citaat van: Gerard op woensdag 06 januari 2010, 23:31:38Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 06 januari 2010, 23:26:24Ik heb in het verleden een keer met een 1300 een proefrit meegereden en toen haalden we de 150 kmh. Ik dacht dat we de baan uit zouden zwiepen zo ging die lok te keer. Klapte van links naar rechts en op en neer.Dat was een rit met een losse loc?Citaat van: Gerard op donderdag 17 december 2009, 15:43:19Aan de andere kant: in het boek over de 1300 noemde een mcn de 1300 "een blok beton op wielen"... Ik begreep uit het citaat dat deze mcn een 1300 mét trein bedoelde.
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 06 januari 2010, 23:26:24Ik heb in het verleden een keer met een 1300 een proefrit meegereden en toen haalden we de 150 kmh. Ik dacht dat we de baan uit zouden zwiepen zo ging die lok te keer. Klapte van links naar rechts en op en neer.
Citaat van: Gerard op donderdag 17 december 2009, 15:43:19Aan de andere kant: in het boek over de 1300 noemde een mcn de 1300 "een blok beton op wielen"...
Treinen rijden op rails, niet op tijd!
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 22:06:28
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 07 januari 2010, 21:26:18En hoe zit dat dan als de lok een trein aan de haak heeft van 80 ton, of 160, of of 1600 ton Ook dan zou alles het zelfde blijven bij een asdruk van 20 ton,M.i.z. gaat je verhaaltje niet op.Mvg, Johan
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 22:15:45
Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 07 januari 2010, 21:33:50Inderdaad was dat met een losse loc. Het mocht dus niet maar we reden wel 150 kmh
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 22:20:21
Citaat van: Laurent op donderdag 07 januari 2010, 22:06:28Toevallig mogen losse locs iets harder dan treinen van 1600 ton (doorgaans 80 a 95 km/h), terwijl er met een rijtuig harder gereden mag worden.
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 22:23:44
Citaat van: Laurent op donderdag 07 januari 2010, 11:59:45OF jij 80 ton en 4 geremde assen hebt met allemaal dezelfde remcoëfficient, of 160 ton en 8 assen. Te beremmen gewicht per as blijft volgens mij hetzelfde.