Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

scenery materiaal bij ikea

Gestart door metpo donderdag 30 november 2006, 08:50:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
scenery materiaal bij ikea
HEllo,
Toen ik bij ikea was 2 dagen geleden heb ik klein gruis in wit, grijs en bruine kleuren gekocht.. voor 1.5 euro per zakje...
Wie heeft dit ook gekocht? Positieve ervaringen?
Re: scenery materiaal bij ikea
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: scenery materiaal bij ikea
Ik heb weleens Bij de Intratuin ook gruis gekocht zelf vond ik het iets tegenvallen.
Ik heb in Lunteren bij een winkel die ermee stopte wel allemaal kolen steentjes en zand voor een spotprijsje gehaald en ook maar hobby klei. :lol:
Deze winkel (hobbywinkel) is nu weg dus ik moet jullie teleurstellen.

groetjes Antal
Re: scenery materiaal bij ikea
Ik heb het ook gekocht. :) Ik heb het gebruikt voor de bedding tussen de rails, maar helemaal tevreden was ik er niet mee. Ik heb er ook een klein stukje weg mee gemaakt, en dat ziet er wel aardig uit.

Als bedding:



Het stukje weg heb ik even niet duidelijk op de foto staan.


In deze tijd kan ik me bij Ikea moeilijk inhouden met betrekking tot kerst verlichting. Ik heb genoeg liggen om de komende 10 jaar huisjes mee te verlichten, maar toch, als er een setje ligt wat ik nog niet ken, moet ik het altijd even meenemen om te kijken of ik het anders kan toepassen dan de verlichting die ik tot nu toe heb.

Voorbeeldje:





Ondertussen heb ik er allang andere verlichting in zitten, deze was *te* oranje. :)

Edit: Vanmorgen nog wat foto's gemaakt:

Het weggetje:



Weggetje + een stukje bedding, de beding heeft ondertussen wat extra behandeling ondergaan. :)



Station Baden-Baden met de huidige verlichting:





Het zou trouwens kunnen zijn dat deze verlichting toevallig bij de Gamma vandaan komt. Ik ervaar daar namelijk hetzelfde probleem (dat ik me niet kan inhouden  ;) )
Re: scenery materiaal bij ikea
toffe fotos en dank voor reactie...
yea die steentjes bij ikea zijn nog ok voor de prijs... je kan t ook gebruiken voor rotsformaties...(erop plakken)...en zou dan echter lijken... of je kan de vershcillende gekleurde steentjes op sommige plekken ook mengen
Re: scenery materiaal bij ikea
CiteerOndertussen heb ik er allang andere verlichting in zitten, deze was *te* oranje. Smile

Haha, het leek net of het gebouw van binnen in brand staat.

wel mooi opgelost trouwens.
Re: scenery materiaal bij ikea
modelspoorruinen
gast

Re: scenery materiaal bij ikea
Hoi.

Ik heb ook een aantal kerstlampjes getest in mijn gebouwen en de 12 volt lampjes van de kwantum (streng 50 stuks) komen heel dicht in de buurt, en ja, wie wil nou niet 50 gebouwen verlichten voor maar 6,99 euro aan lampjes...... :lol:


Groet, Oscar
Re: scenery materiaal bij ikea
ik heb ooit ook kerstlampjes geprobeerd te gebruiken maar die werden veel te heet en na een minuut waren ze doorgebrand.
Re: scenery materiaal bij ikea
modelspoorruinen
gast

Re: scenery materiaal bij ikea
Tsja.,

de lange termijntest heb ik nog niet geprobeerd..... :(

naja, het beste blijven volgens mij de originele fallerlampjes met de gele sokkel.

Groet, Oscar
Re: scenery materiaal bij ikea
Hallo,
is het gruis bij de Ikea speciaal voor modelspoor? of is het gewoon een leuke gadget?
Mvg Jan-Pieter
Re: scenery materiaal bij ikea
Ikea is een winkel voor meubels en dingen voor in huis, geen modelspoorzaak. Je zou het dus wel op je baan kunnen gebruiken, als je het zelf maar mooi genoeg vindt.

Re: scenery materiaal bij ikea
ja oke, kon zijn dat et een trekpleister was oid. maarre... heb het zelf nog niet gekocht dus.
Re: scenery materiaal bij ikea
Citaat van: modelspoorruinen op vrijdag 01 december 2006, 19:33:29
Tsja.,

de lange termijntest heb ik nog niet geprobeerd..... :(

naja, het beste blijven volgens mij de originele fallerlampjes met de gele sokkel.

Groet, Oscar

Of je zet ze op een lagere spanning gaan ze veel langer mee  :P