Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop
Gestart door dolphin zondag 13 december 2009, 12:32:47
Geplaatst Op: maandag 14 december 2009, 23:09:47
Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2
Geplaatst Op: maandag 14 december 2009, 23:15:30
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 14 december 2009, 23:09:47Nou het idee van stopverbod was je in antwoord 27 al aangedragen..................Mvg, Johan
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 06:30:36
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 10:37:16
Citaat van: woutje op dinsdag 15 december 2009, 06:30:36Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 14 december 2009, 23:09:47Nou het idee van stopverbod was je in antwoord 27 al aangedragen..................Mvg, JohanEn in #35 soortgelijke reactie.....
Rotterdam
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 11:34:47
graag een glaasje wijn
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 12:11:48
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 12:24:06
Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 14:08:17
Citaat van: bellejt op dinsdag 15 december 2009, 12:11:48Misschien niet het makkelijkst maar kan de motor niet vervangen worden...
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 15:36:28
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 15:46:45
Citaat van: Kees2 op dinsdag 15 december 2009, 15:36:28Een wormwiel is geen ideale oplossing want dan ben je de soepele uitloop gelijk kwijt.
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 16:07:23
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 15:46:45Citaat van: Kees2 op dinsdag 15 december 2009, 15:36:28Een wormwiel is geen ideale oplossing want dan ben je de soepele uitloop gelijk kwijt.Tsja het is of het één of het ander.........................Maar je uitloop is bij digitaal elektronisch in te stellen dus is een worm voor rem op een helling wel zo prettig lijkt mijMvg, Johan
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 16:40:23
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 17:05:02
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 16:40:23Arie1- dan stel je Koploper niet goed in2- dan maak je geen gebruik van optrek en afremvertraging van de decoder zelf.Het is allemaal heel goed te doen Mvg, Johan
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 17:44:13
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 18:06:20
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 17:44:13Er zijn zoveel mogelijkheden met Koploper, dat moet je gewoon spelende wijs ontdekken Mvg, Johan
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 18:19:40
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 10:37:16Citaat van: woutje op dinsdag 15 december 2009, 06:30:36Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 14 december 2009, 23:09:47Nou het idee van stopverbod was je in antwoord 27 al aangedragen..................Mvg, JohanEn in #35 soortgelijke reactie.....Je hebt het over een parkeerverbod Ben, Walter en ik hebben het over stopverbod dat is echt wat andersMvg, Johan
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 18:21:06
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 18:30:13
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 18:51:56
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 19:20:20
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 19:46:47
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 18:30:13@Ben Zijn lok mag helemaal niet op een helling stoppen. Zodra hij stilstaat rolt ie achteruit ook al staat er spanning op de baan.Dus doorrijden op de helling, waar dan ook.
Citaat van: dolphin op zondag 13 december 2009, 12:32:47Ik heb een baan met een behoorlijke steiging 3.6% ook in de 2 schaduwstations), en als dit nieuwe set opstelt in het schaduwstation en spanningsvrij komt te staan, rolt hij zo weer naar beneden
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 19:48:15
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 19:49:29
Citaat van: wissels op dinsdag 15 december 2009, 18:21:06Hallo Arie,In navolging van Johan: de lastregeling heb ik bij al mijn locs wel aanstaan, echter met de optrek- en afrem- vertraging op lage waarden. Immers de decoder moet sneller kunnen remmen en optrekken dan koploper doet,met vriendelijke groet,Walter
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 19:50:57
Citaat van: woutje op dinsdag 15 december 2009, 19:46:47Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 18:30:13@Ben Zijn lok mag helemaal niet op een helling stoppen. Zodra hij stilstaat rolt ie achteruit ook al staat er spanning op de baan.Dus doorrijden op de helling, waar dan ook.Johan: da's niet wat Arie zegt in de start van z'n topic:Citaat van: dolphin op zondag 13 december 2009, 12:32:47Ik heb een baan met een behoorlijke steiging 3.6% ook in de 2 schaduwstations), en als dit nieuwe set opstelt in het schaduwstation en spanningsvrij komt te staan, rolt hij zo weer naar beneden Arie: hoe zit het? Kan het zijn dat deze lok een vrijloop heeft als deze spanningsvrij wordt?Gr, Ben.
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 19:53:13
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 20:20:39
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 20:25:08
Citaat van: woutje op dinsdag 15 december 2009, 19:53:13Dan moet je niet zeggen dat de lok terugrolt als de baan spanningsloos wordt, vandaar de verwarring.Over lastregeling: dit heeft helemaal niets met optrek en afrem vertraging te maken. En de lastregeling is ook helemaal niet instelbaar bij een M* lok.Gr, Ben.
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 20:27:25
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 20:20:39Hallo Arie,Ik heb hier de optrek/afremvertraging inderdaar rond de 2 á 3 seconden staan.Net ietsje geven, Koploper doet de rest.Mvg, Johan
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 20:47:17
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 21:14:55
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 21:54:41
Citaat van: woutje op dinsdag 15 december 2009, 21:14:55Misschien om helderheid te scheppen het volgende.Lastregeling van de decoder (ook wel cruisecontrol genoemd) zorgt ervoor dat een lok onafhankelijk van de belasting dezelfde snelheid blijft houden. In theorie zie je geen verschil in snelheid tussen helling omhoog of naar beneden, in de decoder wordt de snelheid constant gehouden. Bij veel decoders is de lastregeling enigzins instelbaar maar dat vraagt wel enige kennis. Default hebben de meeste moderne decoders geen aanpassing nodig.Optrek en afrem vertraging is precies wat het zegt: de lok trekt op of remt af met een bepaalde in te stellen versnelling of vertraging. Dit is instelbaar in de decodersettings. In oudere M* decoders kan dit met het beroemde potmetertje. Belangrijk is dat de optrek en afrem vertraging nooit geheel op nul gezet wordt zoals ook Johan en Walter al meldde. Het rijgedrag tussen de decoderstappen wordt dan minder soepel en schokkerig.In Koploper komt de term "massa simulatie" aan de orde. Deze is instelbaar in "onderhouden treintype" zodat b.v. een lok die een "zware" goederentrein trekt langzamer op snelheid komt als dezelfde lok die 4 rijtuigen trekt.Gr, Ben.
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 22:28:38
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 22:39:58
Citaat van: catzeiler op dinsdag 15 december 2009, 22:28:38Nog eerder, ergens in de mid sixties, was er het ROT 10 treinen systeem. Vervolgens kregen de individuele lox een decoder die elk hun eigen adres kregen. Daarna kon je je met tien treinen onafhankelijk van elkaar rijden.
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 22:45:42
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 15 december 2009, 22:39:58Citaat van: catzeiler op dinsdag 15 december 2009, 22:28:38Nog eerder, ergens in de mid sixties, was er het ROT 10 treinen systeem. Vervolgens kregen de individuele lox een decoder die elk hun eigen adres kregen. Daarna kon je je met tien treinen onafhankelijk van elkaar rijden. Niks decoders bij was een hoogfrekwent systeem. Ik de lok werd een filter gezet zodat die lok allen op zijn eigen frekwentie reageerde, de rest werd uitgefilterd. Met 10 frekwenties was je idd uitgepoept. Ieder frekwentie werd door een kleur op de regelknop gekenmerkt. Dus adressen kende ze niet.Mvg, Johan
Werkspoor Amsterdam
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 22:59:56
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 23:02:41
Geplaatst Op: dinsdag 15 december 2009, 23:08:30
Geplaatst Op: woensdag 16 december 2009, 19:00:39
Geplaatst Op: woensdag 16 december 2009, 19:27:48
Geplaatst Op: donderdag 17 december 2009, 13:56:00
Geplaatst Op: donderdag 17 december 2009, 15:12:59
Geplaatst Op: donderdag 17 december 2009, 15:19:20
Geplaatst Op: donderdag 17 december 2009, 18:25:41
Geplaatst Op: donderdag 17 december 2009, 18:39:17
Citaat van: dolphin op donderdag 17 december 2009, 15:12:59Hallo. ik heb van Wasmi de oplossing voor mijn probleem gekregen http://i596.photobucket.com/albums/tt44/Wasmi01/Russland_Einsatz_des_Schienenwolf.jpg vr gr Arie