Ter verduidelijking heb ik een paar foto's gemaakt van de binnenkant van mijn E03 (3053)
niet dezelfde lok en precieze constructie, maar het geeft wel een idee hoe het moet.
Je ziet de aansluitdraden oranje en grijs zitten, die moet je bij gebruik van de spoelen aan die spoelen solderen en de andere uiteinden aan de motoraansluitingen. Ze staan is serie met die draden dus.
Effe naar eigen inzicht plaatsen waarbij je moet bedenken dat er zo weinig mogelijk stress/beweging op die draden komt als de lok door een boog rijdt.
Inmiddels is de upload van de 2e foto klaar:
Hier zie je de decoder en de zelf gemaakte stekkerverbinding (zodat de decoder er gehaal in enkele seconden uit gehaald kan worden).
NB de lok kan al rijden als je naast de 2 motoraansluitingen ook nog de rode draad aan de sleper en de zwarte draad aan het chassis maakt.
De chassis-aansluiting voer ik altijd op 2 punten uit voor de betrouwbaarheid:
de zwarte draad soldeer ik aan de lip op de motor, daar waar eerst die condensator zat,
en ook nog aan een ander punt zoals b.v. het punt waar het relais zat, daar heb je nog een schroefje van en de draad klem je onder het schroefje. Beter met een soldeerlip, maar die moet je maar net hebben....
En verder, heb je al nagedacht over de verlichting ?
De originele lampjes maken door de constructie van de lok verbinding met het chassis en dat willen we niet.......
grv Huub