Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.

Gestart door stefant4 zaterdag 12 december 2009, 17:23:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
hey!!!

Ik ben op het moment zelf bezig met een klein projectje, het is heel simpel:
men neme een oude platenspeler, een plaat hout(30x30cm),een zaag, wat houtlijm(of behanglijm, wat je maar wilt om strooisel te leggen),strooisel,een stuk rails(of 2) en een loc of rijtuig.

eerst zaagt men van de plaat hout een cirkel ter grootte van de platen speler(of 2à3 cm groter).
daarna lijmt men de rails vast op het hout met hobbylijm ofzo.(is beter dan schroeven i.v.m. de punten die wellicht uitsteken)
dan neemt men wat strooisel en lijmt dat met houtlijm of behangplaksel op de plaat.

dan laten drogen...

dan neemt men de platenspeler, en zaagt VOORZICHTIG de pen in het midden weg.
ook neemt men de kap af, evenals de speelnaald.

dan heeft men dus een platte draaitafel,waarop we straks de plaat lijmen.

als de strooisel droog is, lijmen we de plaat dus vast op de tafel(wel recht doen, anders ''hobbelt'' hij!!!)

we zijn bijna klaar.

als versiering kan men nog wat bomen neerzetten of een mooi randje maken aan de draaitafel.

eigenlijk zijn we nu klaar, men heeft nu een goedkope oplossing voor een displaytafel!

nog ff de stekker aansuiten, en op play drukken.

(oh ja, misschien is het een idee om voordat je ook maar begint met spullen verzamelen, je checkt of je pickup/platenspeler het nog wel doet :lol: )

de verlichting doet het nu niet op je loc, maar wellicht kun je via de ondekant een draadje trekken naar een adapter...

veel succes en veel plezier met je presentatietafel, en laat me weten of het mooi werkt en of je ook opmerkingen krijgt op beurzen en dergelijke :P


waarom krijg ik geen reacties??? ik hoor graag uw meningen over dit draadje; bestaat dit al, moet ik er nog 1 maken en foto's plaatsen, en het belangrijkste:heeft u er zelf 1, plaats dan ook een foto!
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
leuk idee, maaareh... waarom boor je niet een gaatje in die plank met de diameter van de pen in het midden????
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
Citaat van: Wasmi op zaterdag 12 december 2009, 19:47:47
leuk idee, maaareh... waarom boor je niet een gaatje in die plank met de diameter van de pen in het midden????

KIJK DAT zijn nu de reactie's waar je iets mee kunt!!!

bedankt
dat is idd een goed plan, weet je ook zeker dat je cirkel past
topper!! 8) 8) 8)

maar als je dit doet, houd er dan wel rekening mee dat je plaat hout niet te dun is, want je moet er je rails nog op monteren!!
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
Tenzij je een pick-up hebt die heel langzaam kan draaien, denk ik dat 33 toeren iets te veel is.

Vr Gr,

Paul
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
Citaat van: paul op zaterdag 12 december 2009, 20:22:21
Tenzij je een pick-up hebt die heel langzaam kan draaien, denk ik dat 33 toeren iets te veel is.

Vr Gr,

Paul

wellicht, maar misschien kun je hem iets tegenhouden,bijvoorbeeld door er een blokje hout ofzo tegen aan te houden..

Ik ben nog niet klaar met die van mij, en ik heb hem nog niet uitgeprobeerd...
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
Citaat van: stefant4 op zaterdag 12 december 2009, 20:35:53
wellicht, maar misschien kun je hem iets tegenhouden,bijvoorbeeld door er een blokje hout ofzo tegen aan te houden..
Dan loop je kans dat de snaaraandrijving van het draaiplateau kapot gaat of gaat slippen. Of de motor brandt door. Dat zou ik dus niet doen.
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
Hola

Goeie genade, wat lees ik nu dan toch? Sorry hoor, maar ik vind dit idee echt onzin met een verlengsnoer. Dit doet mij als vinylfanaat de tenen krommen.
Zelfs op 16 toeren is dit geen haalbare kaart. En met een blokje tegen het draaiplateau om de snelheid eruit te halen, kan je er vergif op innemen dat het motortje het snel begeeft.
Bovendien is het doodzonde van je oude platenspeler. Zet eens een LP op en vergelijk dat maar eens met die CD-tjes of - nog erger - MP3-tjes van tegenwoordig. Je weet niet wat je hoort!

Hasta  la Pasta
Fred (alleen analoog, behalve als het om m'n treintjes gaat)
Re:zelf een presentatietafel maken voor loc's en wagons/rijtuigen.
nou dan zou je dus een vertanding moeten maken.

of je legt de snaar om  van een klein wiel naar een veel groter wiel, waardoor hij ook lanzamer gaat draaien.

en@ijsengel,
Citaat van: IJsengel op zaterdag 12 december 2009, 21:01:10
Hola

Goeie genade, wat lees ik nu dan toch? Sorry hoor, maar ik vind dit idee echt onzin met een verlengsnoer. Dit doet mij als vinylfanaat de tenen krommen.
Zelfs op 16 toeren is dit geen haalbare kaart. En met een blokje tegen het draaiplateau om de snelheid eruit te halen, kan je er vergif op innemen dat het motortje het snel begeeft.
Bovendien is het doodzonde van je oude platenspeler. Zet eens een LP op en vergelijk dat maar eens met die CD-tjes of - nog erger - MP3-tjes van tegenwoordig. Je weet niet wat je hoort!

Hasta  la Pasta
Fred (alleen analoog, behalve als het om m'n treintjes gaat)

ik snap wel dat je dit raar vind om te horen, maar je kunt ook gewooneen oudje voor een paar euro op de kop tikken

maar zoals ik ook al zei, die van mij is nog niet klaar,en ik weet dus nog niet hoe het lijkt als hij draait, zal ik eens moeten proberen met een sruk rails erop en een locomotief.