Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Monteren sleper onder Roco-rijtuig

Gestart door Re460 dinsdag 08 december 2009, 11:28:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Monteren sleper onder Roco-rijtuig
Voor mij heb ik hier Roco-rijtuig 44338 (SBB EWII NPZ). Ik heb hier binnenverlichting ingebouwd. Via een ander rijtuig wilde ik deze binnenverlichting voeden, helaas levert dit de nodige problemen op.
Nu wil ik dit rijtuig voorzien van een sleepcontact. Bekijk ik beide draaistellen dan zitten er slechts nokjes voor het aanbrengen van as-slepers.
Hoe krijg ik hier netjes en stevig een sleepcontact onder?

Weet iemand welke as-slepers (artikelnummer) van Roco ik voor dit rijtuig moet toepassen?

Gaarne jullie hulp.
Groet,
Erwin
Re:Monteren sleper onder Roco-rijtuig
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Monteren sleper onder Roco-rijtuig
Ik heb nog niet zolang geleden twee Roco-OBB-schlieren wagens verlicht, en dus ook voorzien van sleper.
Als massa-sleper heb ik gebruik gemaakt van een setje van digirails (10 st voor ca. EuR 9.00, ik meen bij MTE). Als middenleidersleper heb ik een gewone Marklin 7185 gekocht. (De Flusterschleifer) was me 2x te duur)

Deze is met tweecomponentenlijm (Stablitit Express) aan een van de draaistellen gelijmd nadat uiteraard het draadje was gesoldeerd aan de sleper en naar binnen gevoerd.
De nokjes heb ik wel van het draaistel afgehaald i.v.m. de hechting.

John
Re:Monteren sleper onder Roco-rijtuig
Dank voor de reactie John.
Zit zelf te denken het draaistel te verwijderen er een gaatje in te boren en vast te zetten met een boutje en moertje. Maar ja lijmen kan ook.
Waar heb je de lijm gekocht?.
Groet,
Erwin
Re:Monteren sleper onder Roco-rijtuig
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re:Monteren sleper onder Roco-rijtuig
Gewoon bij de bouwmarkt.

john