Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Aansluitschema M draaischijf 7186

Gestart door Populier vrijdag 04 december 2009, 00:50:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluitschema M draaischijf 7186
Heb deze draaischijf zonder elektrisch  aansluitschema. Er zit wel een klein blauw kastje bij met twee bruine knoppen voor links om en rechts om. Kan met losse draden wel draaien en de vergrendeling ontgrendelen maar zodra ik via het kastje ga kan ik alleen maar draaien en moet ik met de hand de vergrendeling eraf halen. Heeft iemand het juiste schema? Kan deze draaischijf ook met een decoder gedigitaliseerd worden??

hennie al
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
@Bellejt
Soms ligt de info dichterbij dan je denkt. De zoekfunctie ziet dit dus niet. Ik blijk het goed aangesloten te hebben. Het gekke is dat het kastje een gele uitgang heeft die dus niet gebruikt wordt?? De vergrendeling bleek een slecht contact geweest te zijn en doet het dus weer. Waar ik wel last van heb is dat  de grendel blijft hangen en de schijf dus niet meer reageert. Na handmatige ontgrendeling loopt die weer. Iemand een idee hoe dit op te lossen?? Klopt het dat er in wezen permanent spanning op de schijf staat?

groet hennie
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
@bellejt
Om een bekende voetbaltrainer te citeren: "Ben ik nou zo dom" Hoe komt het dat jij binnen pakweg 2 minuten deze info op tafel weet te leggen? Misschien moet ik wel beter leren zoeken. (google??) Maar goed: het probleem van het vastlopen is nog niet opgelost; wel laat ik hem via de treinaansturing en niet via de lichtaansluiting lopen. Loopt rustiger en gaat redelijk goed(niet altijd).

groet hennie
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
Ik heb geleerd te googelen onder alternatieven.Voor jou dus "aansluiten Marklin 7186".
Voor ombouwen van locs enzo zoek ik eerst op ombouwen M.... en daarna ook via umbau .....;Zo vind je heel veel.
Re:Aansluitschema M draaischijf 7186
Zit net op je site te kijken: weet geen nette krachtterm te bedenken; huis speciaal voor de modelbouw gekocht?? :lol:
Kom nu zelf op het punt om een baanplan te maken. Is niet eenvoudig. Ruwe modules zijn klaar in h stoelvorm: 4.25x94 rugleuning en 2.52x94 stoelpoot en een zitting van 2.50x60 . Hierop kunnen nog etages gemaakt worden. Heb ook al een spiraal van 4 ringen liggen. Wil met draadeinden gaan werken. Nu nog een ontwerper zoeken.

groet hennie

ps. ook ik ga een combinatie van (zee)water en baan maken: de ECT terminal op de Maasvlakte is de bedoeling. Zou wel heel mooi zijn om een modelcontainerschip te pakken te krijgen.