Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Bovenleiding i.c.m. module

Gestart door Varekamp woensdag 02 december 2009, 19:35:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bovenleiding i.c.m. module
Hallo medeleden,

Ik heb een vraag. Nou zie je veel module bakken die door diverse gebouwd worden, echter heb ik een vraag: Zijn er leden onder jullie die weten wat je moet doen, of als advies, als je de modules bouwt i.c.m. bovenleiding?

Ronald  :D
Re:Bovenleiding i.c.m. module
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Bovenleiding i.c.m. module
Hé Ronald, ouwe bakkebouwer. :lol:
Wat wil je eigenlijk weten?
Hoe je de bovenleiding maakt bij de bakovergangen?
Of iets met afneembare portaalmasten?
Re:Bovenleiding i.c.m. module
Hoi Ad,

Daar hebben we onze zuiderbuur  :lol:. Ad, hetgeen ik wil weten is als volgt: Ik heb een groot gedeelte als vaste baan en daar komt bovenleiding op. Nu zitten er twee modules aan vast waarvan de bovenleiding moet doorlopen. Nou is de railsen doorzagen niet het probleem, maar nu loop ik tegen de bovenleiding aan. Ik zelf zat al te bedenken dat als ik twee portaalmasten op een vaste afstand maak bijvoorbeeld 20 cm vlak bij de scheiding van de bak en als ik de bak dan monteer dat ik dan los het rijdraad er tussen klik. Ik neem de Viessmann rijdraden en die klik je zo aan de portalen.

Als iemand een nog beter idee heeft........altijd welkom.

Zag dat er er diverse mensen gekeken hebben naar deze vraag, dus dat zal nog wel niet zo eenvoudig zijn.


Groeten Ronald  :D
Re:Bovenleiding i.c.m. module
Ronald,

Wat je zelf beschrijft is de standaard methode die de meeste moduleclubs ook toepassen.
Re:Bovenleiding i.c.m. module
Daar hebben we onze zuiderbuur  :lol:.
[/quote]Verre zuiderbuur, nou ja wat heet ver.

Mvg,
Peter
[/quote]

Nou ja vanuit Anna Paulowna naar Ad toe is toch een dikke drie en half uur rijden.  :lol:

Het is me duidelijk; bij het de- en monteren van de bakken moet je de rijdraad los- en vastmaken.

Groeten Ronald  :D
Re:Bovenleiding i.c.m. module
Als het ook nog funtioneel moet zijn moet je aan één kant een afspanningsveld plaatsen, zodat je de draad behoorlijk onder spanning kunt zetten. Modules werken altijd een klein beetje, en zouden anders je rijdraad slap kunne laten hangen, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Walter
Re:Bovenleiding i.c.m. module
Bedankt nog voor je aanvulling Walter, ik zal je tip ter harte nemen.

Ronald  :D