Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Piko hondekop antislipband

Gestart door Remie zaterdag 05 december 2009, 16:24:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko hondekop antislipband
Hallo.
Ik heb een hondekop van piko (geel met snor)
Nu is er een anti slipbanje los geraakt. Deze kan ik er niet makkelijk omheen doen. Dus moet de (ik meen) schaanplaat los.  Maar hoe. Volgens de beschrijving moet ik de hele motor los maken en uitelkaar halen. Dan kan je het er uit tillen en dan de scheenplaat los klikken. Dit durf ik niet. Ben niet zo'n held daar mee. Iemand een oplossing?
In de wiel zit een groef voor de band. Dus rijden zonder band is niet goed lijkt mij. Die geluiden vind ik niet prettig.
Groeten Remie.
Re:Piko hondekop antislipband
Lees even onderstaand topic bij de buren. Het is mij gelukt zonder de kap er af te halen. Op de juiste plek met een schroevendraaiertje klikken terwijl je het wielstel naar buiten draait. (Bijna niet uit te leggen).

Wees voorzichtig dat de boel niet breekt en niet rijden zonder bandjes!

http://www.beneluxspoor.net/index.php/topic,7234.msg111071.html#msg111071

Gr, Ben.
Re:Piko hondekop antislipband
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Piko hondekop antislipband
Lekker gebruikersvriendelijk...... :lol:
Re:Piko hondekop antislipband
Inderdaad, je moet dit niet elke dag willlen doen.
Re:Piko hondekop antislipband
Dat geluid klinkte niet goed. Dus ik ben meteen gestopt. Ik lees nu het topic door. Goede link bedankt. Dan nu maar even kijken wanneer ik de tijd heb. Ik wil het niet snel even tussen door doen zoder veel tijd te besteden.
Dus gewoon van boven naar onder lees ik. Alles uit elkaar halen. Bale :?
Re:Piko hondekop antislipband
Blij dat ik haar heb verkocht, zonder ooit een lekke band te hebben gehad 8)

Mvg Gert
Re:Piko hondekop antislipband
Citaat van: v200marklin op zaterdag 05 december 2009, 19:10:55
Blij dat ik haar heb verkocht, zonder ooit een lekke band te hebben gehad 8)

Banden horen onder auto's. :P

Je kunt voor altijd van het bandenwisselen afkomen als je de wielen vervangt door exemplaren zonder bandjes. Gelijk ook een verbeterde stroomafname. Artikelnummer is 57320-31, kost ?3,30. Mailtje naar info-at-scaletrading.nl (-at- vervangen door @)

Gr, Ben.
Re:Piko hondekop antislipband
Ben,

de Hondekop is al erg licht, slipt al vaak door MET bandjes, denk niet dat het de tractie ten goede komt om daar assen onder te zetten ZONDER bandjes 8)

Mvg Gert
Re:Piko hondekop antislipband
Citaat van: v200marklin op zaterdag 05 december 2009, 20:32:09
Ben,

de Hondekop is al erg licht, slipt al vaak door MET bandjes, denk niet dat het de tractie ten goede komt om daar assen onder te zetten ZONDER bandjes 8)

Mvg Gert

Gert,

Werkt prima hoor, 3% geen probleem.

Gr, Ben.