Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

esu decoder doet raar

Gestart door Meine zondag 29 november 2009, 22:07:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
esu decoder doet raar
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
esu decoder doet raar
Wie weet raad?

Ik heb een aantal weken geleden een Roco 114. Omgebouwd met een esu 52610. Gisteren nadat ik in koploper op de noodstop had gedrukt doet de 114 het niet meer.

Ik werk met de 6021.
symptomen:
Verlichting kan ik gewoon omschakelen en in en uit schakelen.

Rijden doet hij niet met de 6021. :?
Rijden doet hij wel via de Esu lokprogrammer. :D

De dipswiches van de 6021 staan op off behalve de 2.
Ook met de Dipswitches op on (behalve nr 4) rijdt hij niet.

Ik heb de decoder gereset (via de lokprogrammer) ook dit helpt niet.

Meine
Re:esu decoder doet raar
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:esu decoder doet raar
Als je via de lokprogrammer rijdt, rij je dan niet via DCC?
Re:esu decoder doet raar
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:esu decoder doet raar
Inderdaad kan dat het zijn wat Kappa gezegd heeft. Kijk eerst even of je de instellingen in de decoder niet op DCC hebt staan. Als dat nl. zo is dan kan je hem alleen met een centrale besturen die ook DCC aankan en dat kan helaas niet met de Control Unit. Veel succes ermee.
Jasper.
Re:esu decoder doet raar
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:esu decoder doet raar
Ik heb het nagekeken. De decoder is gewoon een MFX. Blijkbaar is deze in een verkeerd doosje gestopt. (gekocht in Houten)

Ik heb de lokprogrammer gewoon op Motorola staan. (speciaal aangeklikt)

Blijft de vraag over hoe ik de lok kan aansturen met mijn 6021. Dat heeft hij tot voor kort gewoon gedaan.

Ik heb mijn mobile station erbij gepakt. hier rijdt hij ook gewoon op. Hij meldt zich keurig aan.

Meine
Re:esu decoder doet raar
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re:esu decoder doet raar
Misschien toch nog wat spelen met de dipswitches op de 6021? Of kan die decoder wellicht alleen overweg met nieuwere formaten afgegeven door de programmer en MS (wat mij wel vreemd zou lijken...)?
Re:esu decoder doet raar
Lid sinds: 2006

offline
Re:esu decoder doet raar
Meine,

als het een MFX decoder is , kan je met de ESU Locprogrammer het motorola adres uitlezen, dit adres zou dan moeten werken op je 6021.

Mvg Gert
Re:esu decoder doet raar
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:esu decoder doet raar
Citaat van: v200marklin op dinsdag 08 december 2009, 13:04:31
Meine,

als het een MFX decoder is , kan je met de ESU Locprogrammer het motorola adres uitlezen, dit adres zou dan moeten werken op je 6021.

Mvg Gert

Klopt. het zou moeten kunnen. Dit is adres 14.  De lichten gaan wel om maar hij blijft op zijn plaats staan.  Ook na een reset (adres 3) blijft hetzelfde verschijnsel bestaan.
Ik heb de lok nu uit elkaar liggen en wil kijken of het niet aan de motor/lok ligt.

Meine
Re:esu decoder doet raar
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:esu decoder doet raar
Citaat van: Meine op zondag 29 november 2009, 22:07:50
Rijden doet hij wel via de Esu lokprogrammer. :D

Citaat van: Meine op maandag 07 december 2009, 23:58:45
Ik heb mijn mobile station erbij gepakt. hier rijdt hij ook gewoon op. Hij meldt zich keurig aan.

Als de lok het via de programmer en de MS wel doet, dan kan het toch niet aan de lok/motor liggen?!
Overigens is de ESU 52610 een multiprotocol decoder die alleen DCC en Motorola verstaat en geen mfx, dus als hij zich aanmeld bij je MS dan zit er een 61600 of een 61601 in.
Re:esu decoder doet raar
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:esu decoder doet raar
Citaat van: Kappa op dinsdag 08 december 2009, 18:00:11

Als de lok het via de programmer en de MS wel doet, dan kan het toch niet aan de lok/motor liggen?!
Overigens is de ESU 52610 een multiprotocol decoder die alleen DCC en Motorola verstaat en geen mfx, dus als hij zich aanmeld bij je MS dan zit er een 61600 of een 61601 in.


Het is een MFX lokdecoder (deze zat in een multiprotocol doosje, vandaar mijn verwarring.)  Ik koop namelijk alleen maar de 52610 en geen MFX.


Meine
Re:esu decoder doet raar
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:esu decoder doet raar
Ik heb gereset met de lok programmer, en met de Mobile station. Hij was echt weer terug op decoder stand 03.

Ik heb de motor (voorzichtig) getest met een gelijk stoom trafo. Er komt wat (niet schokkend veel maar toch) rook uit de motor. Lijkt mij niet goed.

Zaterdag ga ik naar Houten. Ga ik gelijk een vervangende motor kopen.

Ik zie geen mogelijkheid om de motor open te maken zoals met een marklin motor wel kan.

Meine