Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

BR 61 handelaren lok 39618 NIEUW

Gestart door cardonel zondag 29 november 2009, 18:36:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 61 handelaren lok 39618 NIEUW
Lok uitgepakt,sleper verbogen in verpakking,nieuwe aangevraagd en gemonteerd..
Lok hikt en stoot bij lage snelheid enorm(is nieuw uit de verpakking),bij hoge snelheid wel een vrij constante loop.
Bij lage snelheid blijft lok regelmatig op de baan staan(lichten blijven branden)

Alleen via het Central-Station stoomgeluid en licht,verder niets.
Op andere baan geplaatst met Mobile-Station,meerdere geluiden,o.a.stoomfluit,etc,wat daarin bereikbaar is.

Heb er een nieuwe sleper van 30 jaar terug(kortere uitvoering)onder gezet,lok loopt  bij lage snelheid al beter,echter nog niet perfect.
Weet een van jullie misschien de oorzaak,anders moet ie maar terug.

orgineel zat er een behoorlijk lange waggele sleper onder(pruts kwaliteit)nu heb ik er een 25 a 30 jaar oude korte onder gezet.



gr

Leo
ps.Lok valt voor een 2009 handelaren(jubileum)lok voor mij wat tegen.
Re:BR 61 handelaren lok 39618 NIEUW
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:BR 61 handelaren lok 39618 NIEUW
Klinkt als het zelfde probleem als met de Henschell Wegmann Zug BR61 uit 2005. Wel raar, ze hebben die problemen toen onderkent. Ik heb mijn BR61 onder garantie laten repareren.

Bij de HWZ set zat extra een langere sleper om de loc op M-rails te laten rijden, die heb ik er een poosje onder gehad op C-rails en dan liep ie ook een stuk beter, maar ja dat kan niet de bedoeling zijn.

Je mag verwachten dat ze dit bij deze uitgave verbeterd hebben :? Als de specs het zelfde zijn als van de HWZ, dat zou je moeten controleren, dan zou ik 'm lekker ter reparatie laten opsturen. Dit mag gewoon niet. En je blijft je er aan ergeren omdat je er gewoon zelf nix aan kunt doen.

Mijn advies is terug!
Re:BR 61 handelaren lok 39618 NIEUW
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 61 handelaren lok 39618 NIEUW
Hoe loopt ie als je em op de bok zet?