Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wie weet welke decoder dit is?

Gestart door br_86_132 zondag 30 september 2012, 12:26:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie weet welke decoder dit is?
Hoi,

Binnenkort wil ik een locomotief ombouwen van delta naar deze decoder:



Maar ik weet niet welke decoder het is en dat is wel handig bij het aansluiten. Hij komt uit een speelgoed locomotief uit de my world serie.

mvg

Leon
Re: Wie weet welke decoder dit is?
Hallo Leon,

Het is een decoder op basis van een (PIC) controller en enigszins vergelijkbaar met een 6090x. Is bedoeld voor het aansturen van DC motoren.

Programmeerbaar is:
Het adres  Reg 01 (01 ? 80)
Optrek-en remvertragin Reg 03 (01 ? 30)
Max snelheid Reg 05 (01 ? 63)
Reset Reg 08 (08)


Mvg,
Peter
Re: Wie weet welke decoder dit is?
Hoi Peter,

Bedankt.

Nu kan ik helaas niks vinden over deze decoder op het web. :( Ik heb de decoder nu aangesloten zoals hij ooit in de speelgoed loc zat. Nu heb ik echter 1 probleem. De delta decoder had 3 uitgangen naar de motor. Deze heeft er maar 2. En ik kan maar 1 van de 2 lampjes in de loc aansluiten. Zo ziet het er nu uit. Iemand een idee?



Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Wie weet welke decoder dit is?
Hoi Leon,

dit gaat niet werken.
Omdat de decoder geschikt is voor een gelijkspanningsmotor en niet een motor met veldspoel, zoals jij daar hebt.

Je zou wel je motor redelijk goedkoop kunnen ombouwen naar een gelijkspanningsmotor.
Zie onderstaande link:

http://www.quarter105.nl/downloads/modelbouw/conrad_ac_dc.pdf

Maar dan is deze decoder nog niet echt een toppertje.
Kan je hem beter Delta laten >:-D.

groeten Sander
Re: Wie weet welke decoder dit is?
Hoi Sander,

Dan weet ik genoeg. Bedankt. Ik ga opzoek naar een andere decoder. Het was voor een tijdelijke oplossing want mijn delta loc rijdt zeer slecht en dan hebben we het niet eens over rijden via koploper :-( :-(

Met vriendelijke groet,

Leon