Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Reedcontacten en M-wissels

Gestart door 1200Blauw donderdag 26 november 2009, 22:32:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reedcontacten en M-wissels
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Reedcontacten en M-wissels
Ik heb nogal problemen met de betrouwbaarheid van M-schakelrails en onderzoek dus alternatieven. Eentje ervan is het gebruik van reedcontacten.

Kan iemand wat vertellen over het gemagnetiseerd raken van wisseltongen van M-rails doordat er regelmatig magneten overheen komen? Ik hoorde dat dat storingen in de werking van de wissel tot gevolg kan hebben. Graag geen speculaties, maar eigen ervaringen als je de combinatie van reedcontacten met M-rails gebruikt (hebt) dus.
Re:Reedcontacten en M-wissels
Lang, heeeeel erg lang geleden heb ik met magneten en reedcontacten gewerkt maar herken het probleem niet.

Gr, Ben.
Re:Reedcontacten en M-wissels
Niets van. Ikzelf gebruik ook de reedcontacten en magneten van Viessmann om signalen en wissels te schakelen. Gaat bij mij perfekt, zowel op mijn c-rails als op mijn m-rails.
Doen dus.
Wel zien dat de magneten goed bevestigd zijn onderaan de loks. Met al die plastic is dat soms wel eens zoeken naar metalen gedeelte onderaan elke lok.

mvg.

Guy
Re:Reedcontacten en M-wissels
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Reedcontacten en M-wissels
Hoe bevestig je die magneten, met lijm, dubbelklevende tape, of op een andere manier (magnetisme misschien)?
Re:Reedcontacten en M-wissels
Bij die magneten van Viessmann zit er dubbelklevende kleefband bij. Die bevestig je aan de magneet, dan op de onderkant van de lok, enkele seconden (30) goed aandrukken en dan nog een uurtje wachten en klaar is kees.

Guy