Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bepalen stijgingspercentage wintrack?

Gestart door Laenderbahn027 donderdag 26 november 2009, 07:25:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bepalen stijgingspercentage wintrack?
Hallo,

Tja, de kop van deze post zegt het al: iemand een idee?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, zoals altijd,
William
Re:Bepalen stijgingspercentage wintrack?
Citaat van: William027 op donderdag 26 november 2009, 07:25:56
Hallo,

Tja, de kop van deze post zegt het al: iemand een idee?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, zoals altijd,
William

Ha William,

Wintrack openen. Bovenin bij "extra's" klikken en dan zie je onderin het lijstje "helling berekenen"

Gr Peter
Re:Bepalen stijgingspercentage wintrack?
Hoi Peter,

I snap, alleen vertrouw ik de beoordeling niet. Ik heb dit gedaan met het baanplan in mijn andere post, en dan wordt aangegeven dat geen enkele helling meer dan 3.0% is.

Wat ik bij dit plan gedaan heb, is gewoon de baan getekend en verder nergens naar gekeken. Hoe krijg ik Wintrack zover dat rekening gehouden wordt met het benodigde stijgen en dalen zodat er ook een meer realistische waarde uit komt? Moet ik dan met verschillende niveaus werken? Alle hulp is welkom...
Re:Bepalen stijgingspercentage wintrack?
Citaat van: William027 op donderdag 26 november 2009, 18:45:09
Hoi Peter,

I snap, alleen vertrouw ik de beoordeling niet. Ik heb dit gedaan met het baanplan in mijn andere post, en dan wordt aangegeven dat geen enkele helling meer dan 3.0% is.

Wat ik bij dit plan gedaan heb, is gewoon de baan getekend en verder nergens naar gekeken. Hoe krijg ik Wintrack zover dat rekening gehouden wordt met het benodigde stijgen en dalen zodat er ook een meer realistische waarde uit komt? Moet ik dan met verschillende niveaus werken? Alle hulp is welkom...

Ik kan dat sowieso niet omdat ik alleen de demo heb. Ik kijk gewoon hoeveel  cm rails ik heb op mijn helling en zet dan de hoogte die ik wil halen neer waarna het stijgingspercentage eruit rolt.

Gr Peter
Re:Bepalen stijgingspercentage wintrack?
Een mogelijkheid om de hellingbaan te bepalen is als volgt:  dubbelklik op een railstuk in het traject waarvan je de hellingbaan wilt bepalen. Vervolgens opent een window bestaande uit twee tabbladen: Algemeen en 3D-Profiel. Het voorste tabblad, Algemeen, geeft je de mogelijkheid een ander laag te kiezen (niveau), de kleur te wijzigen, een tunneltraject te kiezen etc. Het tweede tabblad, 3D-Profiel geeft je de mogelijkheid om van alle rails in het traject de hoogte te bepalen (op elke verbinding tussen 2 railstukken). Ter oriëntatie is de aangeklikte rail gemarkeerd door een rood cirkeltje onderaan het plaatje. Wil je snel een helling aanleggen, klik dan op de meest linkerrail en meest rechterrail en vul bij beide einden de hoogte (in mm) in gevolgd door uitvoeren. Klik vervolgens op één van beide uiteinden, houdt de muisknop vast en sleep de muis naar het andere uiteinde. Laat nu de muisknop weer los. Je ziet dat alle rails nu rood zijn getekend. Klik nu op berekenen en voilá, de helling is getekend. Tevens staat het percentage in % vermeld.
Succes.

Overigens moet je het stuk waarvan je de helling wilt maken tijdelijk loskoppelen van de rest van de baan, omdat het overzicht anders slecht is.

Groet,
Ronald
Re: Bepalen stijgingspercentage wintrack?
Ronald

Dit is volledig juist.
Normaal neemt Wintrack alleen het traject gelegen tussen twee wissels.
Groten uit Antwepen.