Nieuws: Ken je het bestaan van onze gezamenlijke 3railforum modulebaan? al? Kijk hier voor meer informatie : -klikkie doen-
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Waardes Märklin H0 Modellen
| | |-+  Originele museumwagon 1985. (en daar is ie dan!!)

Poll

Marklin Museum jaarwagen 1985

Ik ben in het bezit van deze wagen
- 4 (3.9%)
Ik ben (helaas) niet in het bezit van deze wagen
- 50 (48.5%)
Ik ben in het bezit van een exemplaar uit de startset 2857
- 26 (25.2%)
Ik ben in bezit van beiden
- 3 (2.9%)
Wie spaart er Museum Jaarwagens
- 20 (19.4%)

Totaal aantal stemmen: 79

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Originele museumwagon 1985. (en daar is ie dan!!)  (gelezen 43129 keer)

vdurzo

• Toffe Gast
Re: Originele museumwagon 1985. (en daar is ie dan!!)
« Reactie #100 Gepost op: donderdag 11 februari 2016, 09:30:34 »

Met Joachim Koll heb ik ook heel goede ervaringen. Zeer attent en snel geantwoord over een ander issue over een certificaat van de Luckenschluss wagen. Over zeldzame wagens gesproken trouwens... Dit wagentje wordt in de Koll catalogus beschreven met Koll nummer 4680-91703. er zijn er 13 van gemaakt en gesigneerd door Helmut Kohl en andere hoogwaardigheidsbekleeders. Ik heb hier alleen een certificaat van, maar het wagentje is spoorloos  :-(.  Het is overigens verder dezelfde wagen als Koll 4680-91702 en dat wagentje staat ook bekend als de Luckenschluss (oplage 3000).

Koll wist er veel vanaf, maar kon er ook niet aan komen. Heeft hem ook bij mijn weten niet gefotografeerd.

Ik kon het certificaat een keer kopen via E-Bay. Aangezien ik gesloten wagens met remmershuis spaar (serie 4680 en serie 4890), vond ik dit wel het beste alternatief voor "the real deal". Als ik een momentje neem, dan zal ik de heer Koll eens ernaar vragen hoe dit nu met de Museumwagen 1985 zit. Als iemand anders geïnteresseerd is in dit onderwerp en meer gelegenheid heeft, dan mag die ook de fakkel overnemen ;-)

Groet,

Vincenzo

AlbertJan

• Speciale Gast
Re:Originele museumwagon 1985. (en daar is ie dan!!)
« Reactie #101 Gepost op: zaterdag 20 januari 2018, 07:48:53 »

Hoe weet je nu of je met een echte van doen hebt?

En in het doosje zit nog een bijgevoegd strookje papier.

Alle gecontroleerd, en ja het klopte! :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

AlbertJan

• Speciale Gast
Re: Originele museumwagon 1985. (en daar is ie dan!!)
« Reactie #102 Gepost op: zaterdag 20 januari 2018, 08:13:10 »

Beste forummers.
Omdat er onlangs weer een museumwagon uit 1985 verkocht is, weer even dit topic erbij gezocht.
Gelijk maar even mijn foto's gerepareerd met ~original achter jpg en alles nog eens door gelezen.

Vince lijkt inderdaad gelijk te krijgen met de verschillende productie batches voor deze wagon want hele kleine verschillen, zoals ook al aangetoond in dit topic, lijken toch regelmatig voor te komen.
Kortom, bijzonder leuk onderdeel om te verzamelen! :D
(ja, kan ik makkelijk zeggen want ik heb deze al een behoorlijk tijdje compleet! O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte