Het banenplan voor "de alpen" is in de eerste foto al te zien. Twee dubbele sporen, boven zonder wissels, onder van een enkelspoor naar vijf sporen voor het schaduwstation.
Dus links en rechts bergen en in het midden een dal. Eigenlijk wilde ik nog wachten met de brug te maken, maar om de berg te maken moet ik weten waar de pilaren komen, de hoogte en de afstand van brughoofd naar brughoofd.
De tekening achter op de Fallar doos vond ik wat te beperkt, dus dan de brug maar in elkaar lijmen.
Als je wilt weten hoe de brug in elkaar zit moet je maar eens kijken naar de handleiding op de
Faller websiteIk heb de brug minimaal inelkaar gezet, de afwerking zal ik later uitvoeren.
De linker hout constructie
De rechter hout constructie
En het totaal overzicht
En nu met de brug
Uitdaging nummer 1 dient zich aan.
Links zien jullie dat ik met een R1/R2 klim spiraal naar boven kom. De breedte van het totale spoor is dan 11,8 cm ongeveer. Op de brug heb ik echter maar 8,6 cm ter beschikking. Gelukkig passen er wel twee sporen op 8,6cm maar wanneer er twee treinen passeren zal er niet meer als één cm tussenruimte zijn
Wellicht moet ik op de brug maar k-rails leggen i.p.v. c-rail. Hier kan ik de komende dagen eens over na gaan denken.
Verder wilde ik graag nog iets uit mijn jeugd erbij hebben, ja als je ouder wordt, worden dat soort dingen belangrijk
Ergens in 1979 of daar in de buurt kwam Faller voor het eerst uit met de tunnel ingangen van de "Loreley". Nu 30 jaar later zitten deze natuurlijk niet mee in het programma. Maar door vanaf augustus alle "malle pietje" winkels die ik tegen kwam binnen te gaan zou ik ze toch moeten vinden. Bij de spoorbrug in Wagenberg stonden maar liefst vier nieuwe dozen van deze tunnel portalen.
Uitdaging nummer 2
Kun je van deze enkelsporige tunnel portalen, dubbelsporige maken?
Donderdag ben ik weer een dagje vrij dus dan kan ik verder met de volgende stap.
Groet
Wilbert