Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ombouw Roco NMBS type 212 (reeks 62) naar AC digitaal

Gestart door Gem zondag 27 november 2011, 19:29:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Roco NMBS type 212 (reeks 62) naar AC digitaal
Hallo allemaal.

Wegens nog te weinig ervaring met het plaatsen van berichten incl fotomateriaal, heb ik de ombouwbeschrijving in een pdf bestand beschikbaar gesteld voor de geinteresseerden:
pdf-bestand (1.7Mb)

Re:Ombouw Roco NMBS type 210 (reeks 60) naar AC digitaal
Bedankt Gem.
Knap verslag. ;)
Ik heb het verslag opgeslagen want ben van plan enkele locomotieven op 2 rail om te bouwen naar 3 rail.
Re:Ombouw Roco NMBS type 210 (reeks 60) naar AC digitaal
Beste Gem,

Mooi verslag maar je bent nog vergeten te vertellen dat de afstand tussen de wielen moet aangepast
worden.
Staat normaal op +- 14,3 MM en moet op 14 mm komen anders ontspoord de lok op engelse wissels.
Ook zal de lok nog altijd wat schommelen over engelse wissels omdat de flensen van de wielen
te laag zijn.

Mvg

Olivier
Re:Ombouw Roco NMBS type 210 (reeks 60) naar AC digitaal
Hoi Olivier,

dank voor de tip, ik had nog niet getest over engelse wissels, zal ik dus zeker doen!
Re:Ombouw Roco NMBS type 210 (reeks 60) naar AC digitaal
Mag ik er even op wijzen dat het hier om een Reeks 212 / 62 gaat en niet een 210 / 60.  ;)
De reeks 210 / 60 is proto is wel door Roco gemaakt, maar de serie alleen door Klein en VBV.

Jos
Re:Ombouw Roco NMBS type 212 (reeks 62) naar AC digitaal
Jos, volledig correct (waar zat ik ook met mijn gedachten). Is ondertussen rechtgezet!
Re:Ombouw Roco NMBS type 212 (reeks 62) naar AC digitaal
Wil je der geen Led setje inhebben?
Re:Ombouw Roco NMBS type 212 (reeks 62) naar AC digitaal
Wijbe, uiteraard, maar dat is nog niet voor de nabije toekomst. Eerst eens de overige lopende ombouwprojecten afwerken  ;)
Re:Ombouw Roco NMBS type 212 (reeks 62) naar AC digitaal
leuk  :D

ben blijkbaar niet de enige die 62'ers ombouwd :thumbup:


http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31511.0