Ik wil er morgen nog wel wat meer over vertellen, maar hier vast stenl wat foto's:
ik heb een inspectiekuil gemaakt
verder een nuttige plek bedacht waar ik een kruising, maar dan direct een korte draai om parallel opstelspoor te leggen, dus kruising aangepast en stukje insdustriuboch op maat gemaakt en verbonden met een stuk rechte rails.
en 2 simpele baanovergangen (personeelsoversteekplaatsen)
Ik wil er morgen nog wel wat meer over vertellen, maar hier vast stenl wat foto's:
ik heb een inspectiekuil gemaakt
verder een nuttige plek bedacht waar ik een kruising, maar dan direct een korte draai om parallel opstelspoor te leggen, dus kruising aangepast en stukje insdustriuboch op maat gemaakt en verbonden met een stuk rechte rails.
en 2 simpele baanovergangen (personeelsoversteekplaatsen)
Kortom lustig met mijn Dremel aan de gang geweest de afgelopen weken.
Die kruising was 's morgens bedacht en 's middags gemaakt.
Wel eens zo'n kruising in M-rail gezien?
De bocht is deel van 5120 industriespoor. Aan de binnenkant van de aanlsuiting met de rechte rails van de bocht zit een stuk 0,5mm verenstaal gelijmd ter versteviging, tegen de railstaf aan. Zie je bijna niets meer van.
Ook eens de montagelijm op de foto, dat witte spul:
En dan de inspectie/ontslakkingskuil gemodelleerd. Op zich niet diep genoeg, maar gaat maar om een model, een impressie.
De draad voor de sleper is net als bij de ene baanovergang verenstaal 0,5 mm. Dit is getest, blijkt geen ondersteuning nodig te hebben in het midden, is stijf genoeg.
Ben zelf wel trots op die vlakke stukjes beton voor de trappen. Modelplast Revel en dremelen. Trappetjes zijn van luciferhoutjes.
Groet, Hajo