Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Maxon motor in DHG500?

Gestart door Kermit65 zondag 15 november 2009, 18:09:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Maxon motor in DHG500?
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Maxon motor in DHG500?
Wat ik mij afvraag is hoe het onderstaande is gemaakt en hoe aan de onderdelen te komen is.
Dat er een decoder in een DHG500 past is te begrijpen, maar wat ik wel uit nieuwsgierigheid wil weten is hoe je uitknobbelt welke motor past en de juiste specificaties heeft.
Iemand iets dergelijks al eens uitgeprobeerd?

Klikkerdeklik
Re:Maxon motor in DHG500?
Klik voor meer over ombouw acties met deze motor. Ik denk dat je hem er zo in kunt proppen. Motortjes zijn niet al te duur, euro 16 ongeveer.

Kijk ook even hier voor een ombouwverslag.

Gr, Ben.
Re:Maxon motor in DHG500?
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Maxon motor in DHG500?
Hee, dank je wel. Hier kan ik zeker wat mee!
Re:Maxon motor in DHG500?
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Maxon motor in DHG500?
Ik heb met grote interesse dit topic gelezen. Ik ben daarna naar de site van lemo solar gegaan en daar heb ik niets kunnen vinden van 13 of 16 euro voor zo'n prachtig motortje. Bij wie kan ik deze onderdelen bestellen en is het zo geschikt voor diverse loks van marklin. Groet Jasper
Re:Maxon motor in DHG500?
Lid sinds: 2006

offline
Re:Maxon motor in DHG500?
Beste,

Kijken bij Sonderposten.
Eerste motor rechts boven, 15,9 ?

Mvg

Olivier
Re:Maxon motor in DHG500?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:Maxon motor in DHG500?
Ik rij volledig analoog. En dat blijft ook zo. Moet er dan toch een decoder in of kan deze motor gewoon in de plaats van de huidige motor? Wie kan me dat vertellen.

Deze lopen wel erg mooi en rustig t.o.v. de standaard (oude) motoren.
Re:Maxon motor in DHG500?
Er moet een decoder in. De baanspanning is wisselstroom en de decoder maakt daar gelijkstroom van voor je motor. Ook gebruik je de decoder om de rijrichting te kunnen wisselen.

Gr, Ben.
Re:Maxon motor in DHG500?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:Maxon motor in DHG500?
Citaat van: woutje op zondag 20 december 2009, 20:08:53
Er moet een decoder in. De baanspanning is wisselstroom en de decoder maakt daar gelijkstroom van voor je motor. Ook gebruik je de decoder om de rijrichting te kunnen wisselen.

Gr, Ben.

Aha duidelijk. Thanks