Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6401!

Gestart door Mister1736 vrijdag 24 november 2006, 19:03:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6401!
Hallo,

Graag zou ik het topic over het ombouwen van de NS 6409 naar RailPro 6402 graag informatief houden.
Als er toch nog vragen opmerkingen of u wilt er over gewoon over praten doe dit dan in dit topic a.u.b.
Al vast bedankt,

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
MArcel en Silvester,

Rijden de loc ook wel eens los? of Rijden de locs tracties met de korte huif naar buiten? of worden ze verhuurd zodra ze met niks terug gaan?

Groetjes,

Robbert
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: Robbert op vrijdag 24 november 2006, 21:14:14Rijden de loc ook wel eens los?
Ja hoor waarom niet?

Citaat van: Robbert op vrijdag 24 november 2006, 21:14:14of Rijden de locs tracties met de korte huif naar buiten?
Ik neem aan dat je bedoelt met de lange huiven naar elkaar toe? Dit is mogelijk maar hoeft niet perse. De enige locs in NL die met de lange huiven naar elkaar moeten staan zijn de Reeks 77.

Citaat van: Robbert op vrijdag 24 november 2006, 21:14:14of worden ze verhuurd zodra ze met niks terug gaan?
De locs zijn en blijven van Railion en ze zijn echt niet alleen voor het vervoer van RailPro wagons / materieel ( hoe je het noemen wilt ;) ) , maar het kan zo maar zijn dat je er 1 ziet die tussen 2 andere 6400's zit en die dan met zijn 3en een kolen -  of ertstrein trekken.
Ik denk dat het namelijk zo zit dat als RailPro geen of minder werk heeft dat dan Railion de loc weer gebruikt.
Zo beetje duidelijk?

Groetjes,
Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: Mister1736 op zaterdag 25 november 2006, 00:01:41
Citaat van: Robbert op vrijdag 24 november 2006, 21:14:14Rijden de loc ook wel eens los?
Ja hoor waarom niet?

Citaat van: Robbert op vrijdag 24 november 2006, 21:14:14of Rijden de locs tracties met de korte huif naar buiten?
Ik neem aan dat je bedoelt met de lange huiven naar elkaar toe? Dit is mogelijk maar hoeft niet perse. De enige locs in NL die met de lange huiven naar elkaar moeten staan zijn de Reeks 77.

Citaat van: Robbert op vrijdag 24 november 2006, 21:14:14of worden ze verhuurd zodra ze met niks terug gaan?
De locs zijn en blijven van Railion en ze zijn echt niet alleen voor het vervoer van RailPro wagons / materieel ( hoe je het noemen wilt ;) ) , maar het kan zo maar zijn dat je er 1 ziet die tussen 2 andere 6400's zit en die dan met zijn 3en een kolen -  of ertstrein trekken.
Ik denk dat het namelijk zo zit dat als RailPro geen of minder werk heeft dat dan Railion de loc weer gebruikt.
Zo beetje duidelijk?

Groetjes,
Marcel

Ja dat is erg duidelijk! maar Is railpro hetzelfde als prorail? en is railpro van railion?

Groetjes,

Robbert
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: Robbert op zaterdag 25 november 2006, 09:22:02
Maar is railpro hetzelfde als prorail?
Nee Prorail is de beheerder van het Nederlandse spoor en Railpro doet de (onderhouds)werkzaamheden aan/op/rond het spoor.
Citaat van: Robbert op zaterdag 25 november 2006, 09:22:02en is railpro van railion?
Nee Railpro is een zelfstandige onderneming.
Met vriendelijke groeten,

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Sorry dat ik je verbeter maar Railpro doet niet de werkzaamheden aan het spoor. Railpro is alleen maar leverancier van alle materiaalen die nodig zijn voor het spoor. Tevens is Railpro onderdeel van voest-alpine. Dit is weer een grote leverancier/maker van spoorweg onderdelen in Oostenrijk. De werkzaamheden worden door strukton, volker rail en nbm voornamelijk gedaan. Tegenwoordig zijn er ook andere bedrijven actief zoals oa.  Spitzke Bahnbau. :D   
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: Seinwezen op zaterdag 25 november 2006, 20:32:08De werkzaamheden worden door strukton
Kijk met die was ik dus in de war... Lekker simpel.
Maar is goed dat je het verbetert  :!:.
Ik weet ook niet alles ;). Maar dan is dat ook weer duidelijk !

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Nog een keer op verzoek de foto's van de 6402 in Dordrecht:







John
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citeer
Sorry dat ik je verbeter maar
Citaat van: Seinwezen op zaterdag 25 november 2006, 20:32:08
De werkzaamheden worden door strukton, volker rail en nbm voornamelijk gedaan. Tegenwoordig zijn er ook andere bedrijven actief zoals oa.  Spitzke Bahnbau. :D   
Uuh, NBM Bestaat niet meer. Is namelijk nu BAM rail. Daarvoor was het BAM NBM rail en daarvoor weer NBM.  :? :D.
Wat je overigens ook tegenwoordig veel ziet zijn bedrijven die zelf geen materieel en machine's hebben en die enkel en alleen personeel verhuren aan de grotere bedrijven.

Groeten,
Herman
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hoi Herman bedankt voor de info. Ik werk zelf bij strukton, maar dat van de bam wist ik nog niet.   :D
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hallo,

Nou hier nog maar eens een paar foto's.
Zoals jullie zien is de loc nu gespoten :). De transfers komen later. ( En nee heb nog geen tijdstip daarvan :( ).

Plaats gerust uw op- of aanmerkingen hier in dit topic hoor ;) !











Voor andere foto's of informatie over dit model klik je hier.

Groeten,

Marcel & Silvester!


( P.s. De foto's zijn gemaakt op verschillende modules van Silvester bij hem thuis !! )
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citeer
Plaats gerust uw op- of aanmerkingen hier in dit topic hoor  !

Ik denk niet dat die er zijn  :shock:

Groetjes,

Robbert
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: Robbert op dinsdag 19 december 2006, 12:55:34Ik denk niet dat die er zijn  :shock:
Natuurlijk wel,

Jullie kunnen toch zeggen hoe mooi jullie het vinden  :lol: :lol:.
Nee zonder dollen,maar dat word ook op prijs gesteld hoor! Laat gerust maar iets achter.

Groetjes,

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Ik mis het aluminium Treetje  :shock: ?

Groetjes,

Robbert
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Heey,

Ik zat net te kijken zowel op het fotootje bij jou als op de andere maar dat opstapje waar jij het over hebt heeft bij iedere lco weer een andere kleur samenstelling  :?.
Dus we kijken nog even of dit ook haalbaar is met spuiten... Want het is een heel klein stukje en als dan dat grijs doorloopt ( op welke manier dan ook ) zijn we de klos. Dus ik denk dat we dat zo laten.

Maar het is goed dat je het aangeeft !

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hallo iedereen.

ik heb me nog niet voorgesteld,dit komt nog (druk,druk,druk!)

Het treetje valt wel te knutselen,de beloofde rode tankdoppen waarschijnlijk niet.

Bart
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: vardex op dinsdag 19 december 2006, 23:14:11de beloofde rode tankdoppen waarschijnlijk niet.
Heey,

Dat is beloofd dus dit gebeurd ;). Voordat de loc bij mij aangekomen is deze week is de dop / zijn de doppen rood gespoten. Bij aankomst worden er nieuwe foto's gemaakt!
Heel scherp opgelet !! Bedankt daarvoor.

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Ik vind het erg mooi

Gerrit
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Dit ziet er wel heel gaaf uit! Mijn complimenten!

Ik ben heel benieuwd naar de versie met transfers.

Als er dan ook nog een prijsindicatie is dan wil ik mogelijk ook wel meedoen!

Koen
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hallo,

Heren mijn dank voor uw goede commentaar :).
Wat betreft de prijzen kan ik wel een kleine indicatie geven.

De prijs van het Marklin model willen we proberen te houden tussen de ? 265 en de ? 285.
De prijs van het Trix model willen we proberen te houden tussen de ? 250 en de ? 270.

De prijzen kunnen nog veranderen, omdat we nog niet weten voor hoeveel we de locs kunnen kopen en nog wat andere zaken er omheen. Dus dit is een schatting ervan !
Maar nu hebben jullie een kleine kijk op hoeveel het kan gaan kosten.

Verder heb ik vandaag al de nodige foto's gehad, betreffende het grijze opstapje en de rode tank top.
Allereerst het grijze opstapje:






Dan nu verder de foto van de rode tankdop :







Als het nog niet duidelijk genoeg is kan u mij of Silvester altijd mailen voor de orginele foto.
Met vriendelijke groeten,

Marcel & Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hallo Marcel, Sylvester,

3x raden wat volgend jaar een nieuw M:arklin model wordt, maar jullie hebben de primeur,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: wissels op vrijdag 22 december 2006, 18:36:17
Hallo Marcel, Sylvester,

3x raden wat volgend jaar een nieuw M:arklin model wordt, maar jullie hebben de primeur,

met vriendelijke groet,

Walter

Is afwachten Walter of het M model ook een rode tankdop heeft  :wink:

Mvg, Johan.
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hoe komen jullie aan deze wijsheid?
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Het zou jammer zijn als ze nu met het railpro model zouden komen! vraag me alleen af of deze ook precies zo word als het groot model de grijze vlakken aan de zijde van de cabine zijn bij elk loc nummer verschillend! ook de rode tankdoppen lijkt vaal (te) veel moeite, ook de te kleine draaistellen mogen ze wel wat aan doen. ik hoop dat wij marcel en silvester een beter model neer kunnen zetten.

we zien het wel!!!

groeten Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hallo,

Voor een kleine update over dit mooie onderwerp  klik hier  8).
Ik verneem jullie reacties graag natuurlijk  8).
Groetjes,

Marcel & Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hey Marcel,

Erg mooie lange trein!
Alleen de g2000 met de ICk's wel een rare combinatie. :P
Maar ziet er erg leuk en realistisch uit!

Groetjes Antal.
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Coole trein! :-) Ik vind het een erg mooie kleurstelling en netjes uitgevoerd.

Maarreh... zie ik daar links locjes met hun blote wieltjes op de vloerbedekking staan?? :shock: -argl-
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: Acido op zaterdag 06 januari 2007, 21:30:52Maarreh... zie ik daar links locjes met hun blote wieltjes op de vloerbedekking staan?? :shock: -argl-
Heey,

Ja moesten even aan de kant voor de foto  :oops:.
Maar hebben nu weer rails onder hun wielen hoor ;) !!

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Uit de vandaag verschenen HOV/Railnieuws:

CiteerSinds de kerstdagen is er een eigen omloopje voor de 6400-en met RailPro-bestickering, zodat ze vanuit Amsterdam Westhaven en Almelo hoofdzakelijk voor RailPro-werk worden ingezet. Op 04-01 werd een grijs/blauwe 6400 in de RailProvestiging in Crailoo gesignaleerd.

Martijn
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hja het blijft een mooie uitvoering maar ik miste ze al in de rotterdamse haven :( waar ik ze na bestickering een aantal keer heb gezien!.
soms wel alle 4 in een dienst. :lol:

mochten er nog mensen intressen hebben in het schaal model 1:87 van marklin of trix laat het dan nu weten via railpro6400@hotmail.

we hopen a.s.a.p. bezig te gaan met het gehele project ook de foto's met de opschriften zal eer daags geplaatst worden!

groeten Marcel en Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
dan zou ik toch graag eerst weten wat ie moet gaan kosten enzo, beslist wat makkelijker zodat men niet voor verrassingen komt te staan als het boven de verwachte prijs uit gaat vallen

Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
CiteerDe prijs van het Marklin model willen we proberen te houden tussen de ? 265 en de ? 285.
De prijs van het Trix model willen we proberen te houden tussen de ? 250 en de ? 270.
De quote komt uit DIT draadje en is uiteraard van Marcel.

Groeten,
Herman
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
ik weet dat dat er staat, ik doel dan ook op het 'proberen' die prijzen zo te houden, zegt dus totaal nix
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Sorry Roy,
Lees nu je bericht nogmaals en zie dat ik helemaal geen antwoord geef op je vraag.

Groetne,
Herman
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Ik heb de loc gisteren even in handen gehad en kan het volgende mee delen:

De loc is zeer netjes gespoten en je moet echt met een vergrootglas kijken om kleine foutjes op te merken, met het blote oog zie je die niet. Als de transfers ook zo perfect gaan dan denk ik dat het een prachtig model gaat worden en zeker kan concurren met andere Marklin modellen.

Foto's op de M-track baan:









Groetjes,

Robbert

Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Heey,

Ook hele mooie foto's zeg!
Ziet er allemaal erg mooi uit!

Groetjes Antal.
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
@ Marcel en Silvester,

Ik heb de loc op de M-track baan in mijn handen gehad en heb eigenlijk niet goed opgelet. Op verschillende Foto's kun je zien dat de kabine blauw is, daaronder zit een grijze "vlek" met Railion erop. Nu heb ik bij het model niet goed opgelet maar volgens de foto's lijkt het net of jullie het wit hebben gespoten, het is ten slotte dezelfde kleur als de hekjes en die zijn wit. Ik weet niet bij wie de loc nu is, maar zou een van jullie even kunnen kijken of het waar is wat ik zeg ? Anders maken jullie toch wel een grote fout.

Groetjes,

Robbert
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Hey Robbert,

Nee de loc is in de officiele railpro kleuren gespoten! deze zijn opgevraagd bij RailPro op de foto's van het model lijkt het inderdaad wit maar hij is wel degelijk lichtgrijs gespoten, waarschijnlijk bij de volgende loccen zal dit iet wat grijzer worden! ik kan je niet anders dan gelijk geven dat het er op de foto "wit" uitziet. maar op het model is het echt grijs mocht je hem willen zien zou ik even contact opnemen met marcel deze heeft hem nu!

groetjes Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Silvester,

Allereerst bedankt voor je antwoord. Ik heb de loc al in mijn handen gehad, ik geloof je en Marcel hoeft um ook niet mee te nemen...

Groetjes,

Robbert
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Altijd goed maar er word "druk" aan gewerkt

groet Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Jongens,

Ik zat net even wat foto?s te bekijken van de Railpro locs en merkte het volgende op. Als je vanaf deze kant kijkt: korte huif rechts, lange huif links. Dan valt het op dat de grijze lijn op het machinisten huis soms Rechts omhoog gaat en soms Links omhoog. Ik heb even een lijst je voor jullie gemaakt. Ik hoop dat jullie het begrijpen, anders zal ik het even met Foto?s uitleggen.

6401: Links omhoog
6402: Links omhoog
6403: Rechts omhoog
6504: Rechts omhoog

Edit: Het rare is dat op sommige foto's het toch weer anders zit. Ik ben even bezig om te kijken hoe dit nu zit. Ik kom er op terug !

Edit: Even een nieuw schema:

      Korte huif rechts:      Korte huif links:

6401: Links omhoog.      Links omhoog.
6402: Links omhoog.      Rechts omhoog.
6403: Rechts omhoog.    Links. omhoog.
6504: Rechts omhoog.    Rechtsomhoog

Het "proefmodel" moet dus een 6402, of een 6403 worden. Geloof mij, dit is een beter gezicht dan de 6401 en de 6504. Ik weet niet of je een realistisch model wil maar anders kan je hem natuurlijk ook gewoon zo laten spuiten en vervolgens de cijfers 6401 of 6504 erop laten plakken. Marcel & Silvester ik zal jullie even een bestandje sturen zodat het wat duidelijker word. Ik kan het niet hier plaatsen omdat er op de foto's een Copyright zit.  :) Dat zal dit verhaal wat duidelijker maken, want dat is het denk ik nu nog niet ?

Groetjes,

Robbert
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Robbert,

Dit is allemaal bekend ik heb alles eerst nagekeken om geen fouten te maken dat kan gewoon niet!
wel bedankt maar t was bekend!!!

groeten Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
komt deze zomer toch echt van má, weet nog niet welke
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Dan koop je hem daar toch!

wij willen graag alle nummers uitbrengen en aan aantal aanpassingen doen die marklin niet doet!  :D

en ik weet ook niet waar die info vandaan komt dat er een railpro 6400 komt laat ze anders eerst een keer met een aantal railion 6400 komen of de geel grijs en dan met rode sticker!!! 8)

ik weet ook niet wat het kost van marklin en al helemaal niet waar het nou staat dat ze hem uitbrengen!

groetjes Silvester
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Citaat van: Silvester op zaterdag 17 maart 2007, 11:29:53
ik weet ook niet wat het kost van marklin en al helemaal niet waar het nou staat dat ze hem uitbrengen!

Hij is aan de handelaren tijdens de beurs in Nürnberg voorgesteld! MTE heeft bevestigd aan mij dat ze hem gezien hebben en dat hij voor 2007 als Märklin NL
shop-in-shop/Store model gekozen is.

Ik verwacht zelf pas dat ie ergens in de herfst geïntroduceerd wordt. Er zijn namelijk diverse winkels die shop-in-shop worden, maar nog druk met verbouwing in de winkel ed. zijn.

De prijs is onbekend.
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6402!
Tís dan wel niet de 6402 geworden, maar toch een paar piccies van de 6401.

Het lichte streepje op de cabine is wat donker uitgevallen, dit ga ik nog corrigeren, de rest lijkt er wel aardig op dacht ik zo.





Groetjes Bart.
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6401!
Heel mooi!!

Koen

EDIT: lees net in het andere draadje dat dit het enige model is. Jammer voor de initiatief-nemers. Hopelijk wordt het shop-model net zo mooi ('k heb hem al besteld...)
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6401!
Citaat van: KNed op zaterdag 24 maart 2007, 22:09:22
Heel mooi!!

Koen

EDIT: lees net in het andere draadje dat dit het enige model is. Jammer voor de initiatief-nemers. Hopelijk wordt het shop-model net zo mooi ('k heb hem al besteld...)

't is niet het enige model, deze is compleet nieuw gespoten. De andere lok krijgt natuurlijk ook nog opschriften. Ben alleen door mijn vorraad decalpapier heen, en de kwaliteit kan ook nog beter! Kwestie van experimenteren.

Shop model zal toch wel minstens net zo mooi zijn...?

Bart
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6401!
Heey,

Nou ik weet zeker dat het heel moeilijk is om die loc zo te krijgen ( zoals al gemeld ) en ik zal dat stukje over de "enige" loc even verandere, aangezien Bart die andere ook nog wil doen :D.
Daar ben ik zeer blij mee dat je die andere ook nog even "onder handen" wilt nemen en dan kunnen we alles afsluiten :(.
Groetjes,

Marcel
Re: Praat topic over ombouw NS 6409 naar RailPro 6401!
Jongens,

Dat is echt heel erg jammer. Want wat jullie hier hebben staan is echt prachtig. Ik denk zelfs dat Märklin hier niet tegen op kan. Het is fijn om te horen dan jullie niet helemaal stoppen, de sluitlicht en tankdop worden gedaan. Dat is ook weer heel mooi.

Mag ik jullie; Marcel, Silvesten en Bart, Hartstikke bedanken ?

Want nu weten wij hoe hij eruit ziet in model en kunnen alle 6409's op marktplaats.  :lol:

Jongens, Prachtig!

Groetjes,

Robbert.

P.s. en dat is allemaal voortgekomen uit mijn oude overgekochte 6409  :(  :D.