Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014

Gestart door PH donderdag 12 november 2009, 21:51:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update 17-02-13
Hallo,

Echt veel gang zit er dit jaar niet in maar er is toch weer wat gebeurt. Niet heel schokkend maar toch.

Ballast aangebracht op een stuk recht spoor en voorbereidingen gedaan voor de "kolenmijn". Ook wat papiermache gemaakt om wat reliëf aan te brengen hier en daar.

Kijk en geniet (of niet).







Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/ update 17-02-13
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/ update 17-02-13
ziet er goed uit hoor.

gr john
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/ Zomerslaap 2013
Alohaa,

Na een bijna bouwloze winter door diverse oorzaken is de baan weer naar het plafond gehesen. Allemaal een mooie zomer gewenst en tot??????

Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2013
Hoi Peter,

ik hoop tot begin november, dat het tot die tijd rond 20 graden is met een fijn zonnetje. Daarna heb je genoeg tijd weer om verder te knutselen! Overigens laat je de baan toch in een half uurtje zakken, voor het geval de ijstijd volgende week terug komt?

Vriendelijke groet

Frank
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2013
Ey Peter,

Lekker slapen. :mrgreen: Ziet er netjes en verzorgt uit. Ik zou zeggen, bouw in de zomer ook een paar dagen, kan lekker met een temperatuurtje rond de 10 graden ;)
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2013
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2013
Hé Peter,

Tot in de winter. Misschien wel een goed idee zomerslaap houden :thumbup:

Groet, Ronald
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2013
Wat een geweldig mooie baan. Ik zie, nieuw op het forum, nu deze baan pas. Leuk dat net als ik je ook werkt met M-rails. Ik blijf je volgen.


Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2013
Hallo Peterp,

Dank voor je reactie. Voor mij is dit normaal een winterhobby maar helaas is het er deze winter helemaal niet van gekomen door diverse oorzaken. Heb af en toe geprobeerd om door hier ff rond te struinen inspiratie op te doen maar niet gelukt dus. Ik heb de baan zelfs niet eens gezien dus ben benieuwd hoe het er onder het laken uitziet. In het ergste geval maken we er een diorama van. :D Gelukkig is het over 9 maanden alweer winter dus dan zijn er weer nieuwe ronden en nieuwe kansen.  :)

Voor al mijn volgers; lekker bouwen deze zomer en stiekem hou ik jullie in de gaten.

Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
He is alive  :D :D :D ;)
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Hé Peter, goed om een berichtje te lezen. Ja inderdaad paar keer ademen en het is weer winter. Dus niet getreurd er komt vanzelf wel weer tijd voor je hobby.

Groet,

Ronald
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Hi Peter,
Door te zoeken op dit forum naar een 'zelfbouw draaischijf' kwam ik op dit draadje met je briljante handaangedreven draaischijf. Ook de rest van je baan met good-old m-rail mag er zijn!
Heb je nog updates na vorig jaar?
Ben benieuwd!

Groet Marcel
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Helaas Marcel, door drukke werkzaamheden en verbouwingen al 2 winters niets gedaan maar hoop volgende winter weer wat tijd te hebben. In de zomerperiode lag het altijd al stil dus mocht er weer wat gebeuren dan is het pas vanaf oktober.

Gelijk een mooi moment om iedereen een fijne zomer te wensen.

Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Insgelijks Peter!
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Haha Peter weer eens wakker ;). Ja soms moet je eens iets anders doen dan aan je modelspoorbaan werken.

Nou vast een goede zomer toegewenst en tot de volgende winter. Ja laat die nog maar even wegblijven eerst genieten van een tijdje lekker weer.

Groet,

Ronald
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
welke ballast gebruik je?
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Citaat van: peterp op dinsdag 26 januari 2016, 21:51:56
welke ballast gebruik je?

Ik heb een emmertje zand gehaald bij de zandhandel en dat heb ik gezeefd op de grootte die ik wilde hebben. Kostte weer niks en dat past dus 100% binnen mijn low budget plan. :)

Maak ik hierbij gelijk gebruik om mij weer te excuseren voor het wederom niet bezig zijn met de baan. Al 2 jaar druk met schuur/stal vernieuwen en met wat avond-uren (niet te verwarren met avonturen) en een zaterdag schiet dat niet hard op. :D

Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Hoi Peter,

kijk eens aan je bent weer bezig met je baan, leuk om jou nog eens te zien.


Groeten

Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Kalm aan Peter, de zomer is alweer in aantocht ... :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Leuk om weer een teken van leven van je te vernemen Peter.

Wellicht nog een kleine update tussen alle verbouwingen van je schuur/stal door, want met zo'n zachte winter zit je natuurlijk snel weer in de zomermodus

Groet,

Ronald
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
De update is dat er geen update is. Sterker nog, ik mag eigenlijk wel eens kijken of de kettingen waaraan de baan hangt niet doorgeroest zijn. Er staat alleen van alles en nog wat onder dus ik vindt het wel even goed zo.
Jullie veel plezier met de hobby.

Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Weer eens wakker
Hallo allemaal,

Belachelijk lang geleden dat ik hier actief was en zo lang dat zelfs m?n account verwijderd was dus gauw me weer aangemeld want ik ga binnenkort eens kijken hoe de baan eruit ziet na een paar jaar in de nok van de stal te hangen onder een doek. Hoop dat het er nog een beetje uitziet en vooral de rails waar ik me het meeste zorgen om maak wat roestvorming betreft anders vrees ik dat deze comeback van korte duur is.

Stiekem al wel bij een paar oudgedienden gekeken die nog steeds vol overgave bezig zijn met als doel het waakvlammetje weer wat harder te laten branden, we gaan het zien.

Wordt vervolgd dus.

Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Welcome back Peter! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Kijk, Doornroosje is weer ontwaakt!
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Zeg dat ja, en ik kan gelijk weer terug naar bed, afgelopen week een hernia opgelopen. Kortste comeback ooit.  :(  Heb nog niet eens de kans gehad de baan te laten zakken om te gluren hoe het erbij staat. Afwachten maar weer.

Gr. Peter
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Peter,

Bakkes! Veel meer dan veel beterschap toegewenst kan ik niet zeggen :-(
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Goedendag allen,
Al jaren niet meer bezig met de treinenhobby en gaat geloof ik ook niet meer gebeuren dus deze (niet afgebouwde) analoge baan met alles erop en eraan gaat of voor een zacht prijsje naar een liefhebber of de shredder in. Mocht er iemand interesse hebben hoor ik het wel en ik zal het ook in de verkoop hoek plaatsen.

Bedankt voor alle reacties en input die ik mocht ontvangen en veel plezier met de hobby allemaal.
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014
 @citaat Graag gedaan Peter! :thumbup:
Het ga oe goed :cool:

Groeten,

Erik.