Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014

Gestart door PH donderdag 12 november 2009, 21:51:27

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo peter2,

wauw seg,heel knap die berg zo ziet er supper mooi uit.leuk die kale plekken,en ook je balast ziet er supper mooi uit.ga zo door zal ik zeggen blijf je volgen,kijk uit naar meer van jou.


groeten peter(ke33)
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: peterke33 op zaterdag 13 februari 2010, 19:11:25
hallo peter2,

wauw seg,heel knap die berg zo ziet er supper mooi uit.leuk die kale plekken,en ook je balast ziet er supper mooi uit.ga zo door zal ik zeggen blijf je volgen,kijk uit naar meer van jou.


groeten peter(ke33)

Bedankt Peterke, ik doe mijn best binnen de mogelijkheden en tot nu toe tot mijn tevredenheid.
Ben jij al begonnen?

Gr Peter 2
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo peter2,

helaas moet ik met slecht nieuws beginnen,ze gaan hier de boel slopen deze zomer.augustus zal het hier gedaan zijn,zijn volop aant zoeken naar iets anders.even afwachten hoe en wat er gaat komen,hopelijk vinden we iets met drie slaapkamers en kan ik verder gaan met marklin.anders word het n schaal van fleischmann,hoop op het eerste maar zien het wel geef niet op.ga hier blijven komen voor de leuke en fijne vorderingen te zien van iedereen zijn baan.

groeten peter(ke33)
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Zo, wat een gezicht in 1 keer, leuke basis om verder aan te kleden, vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo,

Na al het geweld van Einte, Hans, Arie, Peter,......... etc.etc. even een rustpuntje.
Kijk en oordeel.
Berg aankleding;





En nog wat baan overzichtjes.




Als laatste wat sfeerbeelden van wat loc's





Ik hoop dat de foto's in de smaak vallen.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Ik zij net op mijn draadje, dat er ook nog een paar andere zijn die ook hele leuke banen en bergen maken 8)

Deze baan vind ik zo leuk heel snel gemaakt en met M rails, de enige echte  :D

En de berg vind ik ook leuk, vooral met die afdrukken van steenmotief.

Leuke foto's  :D

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Peter,

Een schitterende M-rails baan met prachtig materiaal erop.  Einte heeft er een concurrent in bergen maken bij gekregen. Mis allen de preiser bevolking nog.

Blijf dit draadje zeker volgen

Groeten Henk
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lekker tempo heb je er in.
Baan ziet er leuk uit.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
@ Einte; Het wordt ook steeds leuker om te maken naarmate er meer lijn in komt. Langzaam aan verder :D

@ Henk; We hebben hier toch geen concurrenten? Hooguit leermeesters. :wink: De "AJ-tjes" zal nog wel even duren denk ik.

@ Piet; Gang is alles,HaHa. Nog even en dan zomerstop. (als ik dat kan dan :D)

Bedankt voor de reacties.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
zo peter jij gaat snel,
hou de moet erin  :lol:

MVG Clint
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Inderdaad heel leuk en supersnel, filmpje  8) vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
@ Clint; Het is geen "moeten" hoor. Ik vind het gewoon leuk dus ik hou de "moed" erin. :D

@ Arie; Bedankt maar ik hou niet zo van filmpjes, zoveel werk. WHOEHAAAAA. (vanavond misschien)

Gr Peter

Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Beste Peter,

De baan ziet er leuk uit, vooral met al die tunnels die uit de berg komen. Dat zie ik graag en hoop ik zelf ookenigszins te realiseren op mijn N-baantje.

Eén tip wil ik je graag meegeven. Je dennebomen op de berg staan soms in een grijs vlak. Nu hoeven ze niet per sé in gras te staan, maar wat zie je vaak onder die bomen: naalden die van de takken vallen. Met gedroogde gezeefde groene thee zou je dit na kunnen bootsen. Of gewoon wat kleine takjes van een boompje knippen en er onder leggen.

Mvg,
Martin
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hoi Peter,

Je berg ziet er goed uit. 8)

Gr.
René
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
@ Martin; De berg is ook nog niet af maar bedankt voor de tip en het complment. Ik ga ermee aan de slag.

@ Rene; Ik doe mijn best.

FILMPJE,FILMPJE,FILMPJE.......

View My Video

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Jaaaa, wel sportief dat je ook meteen een filmpje hebt gemaakt  8). Ongelofelijk op hoeveel verschillende  manieren de trein door de berg kan snijden, heel leuk, vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Heel leuk filmpje  :D

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hoi Peter,

die berg (maar de rest van de baan natuurlijk ook!) is erg mooi geworden!
Mis inderdaad wat 'leven' op de baan, maar je gaf al aan dat dat er aan komt.

Het is een mooie serie foto's met duidelijke beelden en op je filmpje is het onmiskenbare geluid van de m-rails te duidelijk horen!  :lol:

Groeten,

Erik
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo, bedankt voor de leuke reakties. Ondanks mijn eigen kijk (lees; eigenwijsheid :D) wordt het toch gewaardeerd.

@Arie; vanaf post 24 is te zien hoe de sporen door de berg lopen. En omdat ik zo analoog ben als een oude stationsklok kan ik ze van voor naar achter van links naar rechts laten rijden en dan lijkt het weer heel wat. :lol:

@ Einte; Spielberg doet zijn best met z,n fotocameraatje (dat ook redelijk filmt). Hoe is het met jouw Hollywoodaspiraties?? :wink:

@Erik; Ja er ligt een stukje stof onder voor enige demping maar door het "ballasten" zit de rails weer vast aan de plaat zodat ik de trein eindelijk weer hoor rijden. Ook bij de buren..............3 huizen verder. :mrgreen:
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Zo zo man wat ga je snel ziet er leuk uit en de bergen zien er leuk en mooi uit, voor het lange gras moeten we maar even een afspraak maken denk zelf aan volgende week de vrijdagavond, zal zorgen dat er een voorraadtje scenery spulletjes klaar liggen.

Succes met de bouw verder.

Groet Wim.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Citaat van: Wim N op donderdag 01 april 2010, 08:36:00
Hallo Peter,

Zo zo man wat ga je snel ziet er leuk uit en de bergen zien er leuk en mooi uit, voor het lange gras moeten we maar even een afspraak maken denk zelf aan volgende week de vrijdagavond, zal zorgen dat er een voorraadtje scenery spulletjes klaar liggen.

Succes met de bouw verder.

Groet Wim.

Hallo Wim,

Dat lijkt me leuk, volgende week vrijdagavond is prima. Ik hoor wel of het doorgaat.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo,

Vandaag wat ijslands mos gekocht maar na wat neergelegd te hebben vindt ik het niet zo mooi. Is er een bepaalde manier van plakken en knippen om het wat echter te laten lijken??

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hoi Peter,

Ijslands mos bespuiten met lijm en dan strooisel erover.
Dan ziet het er stukken beter uit.
Succes.

Gr.
René
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Ha Rene,

We gaan het morgen eens proberen. Gebruik je bijv. lijmspray van Bison o.i.d.?

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hoi Peter.
Het is een bijzonder leuke M-rail baan geworden.
Met verrassend leuke en bijzondere doorkijkjes, ook erg mooi dat je alle portalen zelf gemaakt hebt! 8)
Met het afmaken van de baan en het aanbrengen van kleine details, gaat zeker nog aardig wat tijd overheen, dus dan misschien de "allerlaatste" aflevering?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Wat je toch met je baan hebt gedaan is gewoon
WAUW
Op dit forum kom je heel mooie banen tegen dit is zeker 1 van!
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
hallo peter,

even je laaste foto's bekeken,en moet zeggen dat het er heel mooi uitziet.je berg is heel mooi gelukt,hier en daar die kale plekken en ook niet te veel boompjes,gewoon genoeg om het supper mooi te maken.


groeten peter(ke33)
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Ik wordt er bijna verlegen van jongens.
Toen ik begon dacht ik even een baantje op een plaat hout te leggen voor een paar weekjes en dan weer de doos in voor de zomer. Er moest wel een hoogteverschil in met een viaduct ofzo maar dochterlief wilde een tunnel. Daar moest over nagedacht worden en ik typte "baanplan" in op Google. De rest is geschiedenis. Ik werd vol gas gegrepen door het M-virus en wat in mijn kop zit zit niet in mijn kont dus vol gas aan de gang. Uiteraard heeft dat tot veel fouten geleid zoals wisselstraten die ik beter met kruiswissels had gemaakt, soms iets te krappe bochten, een (wat voor mij schaduwstation moet zijn) opstelspoor waar ik achteruit in moet, en zo is er nog wel wat te vinden. Toch heb ik besloten om de boel niet halverwege af te breken maar zo mooi mogelijk af te bouwen, tot nu toe met leuk resultaat. Ik waardeer het dan ook erg dat ik leuke reacties krijg. Op naar de volgende update. :D

Gr peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Citaat van: PH op vrijdag 02 april 2010, 22:50:36
Ha Rene,

We gaan het morgen eens proberen. Gebruik je bijv. lijmspray van Bison o.i.d.?

Gr Peter

Hoi Peter,

Ik koop het bij de Action voor nog geen 2 euro. :idea:
Succes en we zien het resultaat wel.

Gr.
René
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
En dus RESULTAAT.

Ik wordt toch zo blij van dit forum.!!! Bedankt voor de tip, Rene.
Groen geplaatst en wandelpad langs het spoor gemaakt. Ik hoor het wel weer.









Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hoi Peter,

Dat ziet er super uit zo. 8)
En graag gedaan.

Gr.
René
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Dat is mooie begroeing, waar heb je die vandaan?

Dat zou ik ook wel willen op mijn baan ipv rendier mos, dit is veel mooier.

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Ha Einte,

Zie de tip van Rene (Lokkie). Ik heb het mos rondom met lijm ingespoten en door het strooisel gerold. (krijg je wel vuile kl..wen van. :( :D)
Ik werd ook heel blij van het resultaat en wat nog mooier is; Mijn vrouw zit in de groen workshops en blijkt dozen vol van dat spul te hebben. Kun je het je voorstellen, een magazijn met scenerymateriaal in je eigen schuur zonder dat je het weet !!!!! :D

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Ik ga eerst een hoop strooisel bestellen, en dan deze manier ook eens proberen.

Mijn portalen zijn ook geverfd vandaag zie mijn draadje  8)

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Mooie struiken Peter, zo zie je maar dat je elkaar leuk op weg kan helpen op dit forum, vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Als je die ogen voor je baan omhoog te heffen wil wegwerken kan je bv.: aan je berg 2 kleine stukjes berg die aan de grote berg tegen staan over die ogen dan zie je ze niet moet het omhoog dan doe je die even weg en je kan hem omhoog doen.
Voor de andere een huisje of zo laat je inspiratie vloeien!
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hoi Peter,

Heb je in de afgelopen tijd zo een beetje gevolgd. En ik kan rustig zeggen, het resultaat is echt verbluffend mooi geworden! Compliment. Mooi al die wissels zo.

Groetjes,

Erik
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Ja ja wat ben je hard gegaan zeg goed door gebouwd de laatste tijd, het resultaat mag gezien worden netjes, erg leuk gedaan je dennen bomen, ja kortom sluit me bij de vorige sprekers aan.

Hoop je aanstaande vrijdag als je op bezoek komt nog wat kleine scenery tips te geven meegeven en die van jou ook te kunnen krijgen.

We doen eerst een bakkie, kom je op de fiets zorg dat de koelkast vol staat. :) :)

Groet Wim. 
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Citaat van: Wim N op zondag 04 april 2010, 08:42:38
Hallo Peter,

Ja ja wat ben je hard gegaan zeg goed door gebouwd de laatste tijd, het resultaat mag gezien worden netjes, erg leuk gedaan je dennen bomen, ja kortom sluit me bij de vorige sprekers aan.

Hoop je aanstaande vrijdag als je op bezoek komt nog wat kleine scenery tips te geven meegeven en die van jou ook te kunnen krijgen.

We doen eerst een bakkie, kom je op de fiets zorg dat de koelkast vol staat. :) :)

Groet Wim. 

Bedankt voor het compliment Wim,

Over dat fietsen. Ik moet zaterdagochtend om 5.00 uur op om de hele dag in een auto te zitten om een wielerronde te begeleiden met jury naast me. Dus rustig aan met de alcohol :( Maar je kunt wel 3 x zwaaien als we door Gouderak knallen met het hele peloton.
Tot vrijdag.

Gr Peter.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo,

Even off topic. Kijk even in het cafe voor een eventuele motorrit.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Dat met die motorrit wordt niks dus gauw weer aan de baan werken. :( :D

Vandaag "vangrails" gemaakt rondom de plaat en een leuk hoekje voor een mini berg.






Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
mooi mooi dat word wat die baan blijf dit zeker volgen
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Dat is een goed idee die vangrail en berg combinatie, rijden de treinen zo hard daar dan?

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
schitterend! :D
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Ziet er zeer goed uit. Leuk om je draadje te lezen. Wordt het niet topzwaar als je je baan ophijst?

Succes verder.

groet Ronald  :D
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo,

Bedankt voor de reacties. De treinen rijden bij mij in principe nooit hard Einte, want dat vindt ik niet mooi, maar ik ben ook wel eens niet thuis en als de kids een vlaag van treinverbijstering krijgen blijft alles in ieder geval "op" de plaat.
De baan gaat aan 4 draden omhoog dus er is hoogstens meer spanning op de ene draad dan de andere Ronald. Bovendien moet de andere kant van de baan ook nog eens gedaan worden maar eerst dit hoekje afmaken.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Hallo Peter,

Gaat wel goedkomen met de vangrail, ben benieuwd waarmee je de muur zelf gaat afwerken met klei of balsahout?

succes en dek de rails even af bij het beplakken van de berg.

Groet Wim.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Ha Wim,

3 x raden, Einte weet het al denk ik. :wink: :mrgreen:

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Citaat van: PH op maandag 05 april 2010, 19:56:05

Ha Wim,

3 x raden, Einte weet het al denk ik. :wink: :mrgreen:

Gr Peter


Ja hallo zeg,

Einte tovert alles onder zijn hoed vandaan, daarbij kan je niet tegen opraden. :)

Groet Wim.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ BERG UPDATE 30-3
Citaat van: PH op maandag 05 april 2010, 19:56:05
Ha Wim,

3 x raden, Einte weet het al denk ik. :wink: :mrgreen:

Gr Peter

Gips  :shock: , neeeeeeee het begint met een k en eindigd met lei  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ps mooie struiken.