Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014

Gestart door PH donderdag 12 november 2009, 21:51:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Ha Einte,

Ik heb toevallig vanmiddag even in jouw draadje zitten snuffelen (ook even naar de tunnelportalen gekeken, mooi hoor!!) en dus jouw "bergtechniek" bekeken en ik denk dat ik het ook zo ga doen. Ik zit te denken aan een soort steengroeve/afgraving te maken met een spoortje erbij. Ik heb nog wat wagonnetjes die niet zo lekker sporen en die wil ik daar bij zetten. Een soort dummyspoor dus.
Ik zoek alleen nog naar een vorm om het toch een beetje geloofwaardig te maken op mijn baan. Het feit dat ik de baan omhoog moet kunnen hijsen beperkt me in de ruimte en hoogteverschillen, (het moet ook nog te takelen zijn met beperkte middelen) waardoor het al gauw een zandberg op het vlakke land lijkt. We denken verder en ideen zijn welkom.

Gr Peter.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hoi Peter, het begint al heel wat te worden, mooie tunnelportalen. Ik begrijp dat je de baan kompleet kan ophijsen, vrgr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Dat doe je netjes, dit is een baan om in de gaten te houden.

groeten Jan Willem
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ bergbouw.
Terwijl jullie een paar ton aan het uitgeven waren in Houten heb ik ook niet stilgezeten.







Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Het ziet er mooi uit die berg, maar ik heb het idee dat het frame wat te ver uit elkaar staat.

Als je er gaas over gaat spannen zakt het volgens mij in, en kun je bij je treinen bij een ontsproring?

Ik heb het zo gemaakt dat de hele berg er af kan, dan kun je overal bij.

Succes er mee  :D
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
 Hallo Einte

Uit gewichtsoogpunt ga ik ouderwets met papiermache werken, dus ik denk dat doorzakken wel meevalt.
Op de eerste foto kun je zien dat er halverwege een opening zit met tunnelportalen zodat ik er via de ene of andere kant bijkan. Heb er wel aan zitten denken om hem los neer te zetten maar ben daar nog niet uit.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Een heftig skellet  :shock: wat voor beest is het  8) Ik denk dat het doorzakken wel meevalt, gewoon goed stevig gaas gebruiken, vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: dolphin op zondag 10 januari 2010, 22:20:21
Een heftig skellet  :shock: wat voor beest is het  8)  vr gr Arie

Ze vermoeden een Mastodontus Domenicus Fantasticus. (Ook wel afgekort als MDF.)  :D

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo peter,

even je draadje doorlopen,dat ziet er allemaal heel mooi uit.je berg die word ook knap gemaakt seg,ik kan net zoals einte ook mijn bergen optillen als er ooit iets mis mocht gaan.maar voor de rest ziet het er heel mooi uit veel succes verder.


groeten peter(ke33)
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: peterke33 op maandag 11 januari 2010, 07:14:12
hallo peter,

even je draadje doorlopen,dat ziet er allemaal heel mooi uit.je berg die word ook knap gemaakt seg,ik kan net zoals einte ook mijn bergen optillen als er ooit iets mis mocht gaan.maar voor de rest ziet het er heel mooi uit veel succes verder.


groeten peter(ke33)

Ha Peter,

Bedankt voor het compliment. Ga inderdaad de mogelijkheid bekijken om de berg los te plaatsen. Heb ondertussen de laatste portalen beplakt en dan de berg maken. binnenkort weer foto's

Gr Peter.

Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Zag en las dat je een buurgenoot van me bent, dat vindt ik goed hoor geen bezwaar regen maar wel dat je in een sneltrein aan het bouwen bent en het resultaat maar er zeker zijn.

Leuke ideen en tips lever je er zeker bij met leuke plaatjes.

Super en ga zo door wel wil ik je even een tip meegeven bouw niet te snel maak tusen door ook even tijd om met de loc's wat test rondtjes te rijden want hier doe je tenslotte heel veel nieuwe ideeen mee op en breng je misschien wel op meer en ander rijbewegingen.

Geef je gewoon wat tips mee het is tenslotte jouw modelbaan en ziet er zo ook heel mooi uit dus ga zo door.

Groet Wim.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Ha Wim,

Bij elke verandering laat ik mijn "lastigste" trein van alle kanten over de baan rijden om te kijken of er geen opstakels zijn. Ben nu met mijn berg bezig. Geraamte is klaar en ben nu het gaas aan het aanbrengen. Zal gauw weer wat foto's plaatsen. Bedankt voor de tip.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo allemaal,

Afgelopen week mijn berg vorm gegeven en ik ben er best wel trots op hoe het er nu al uitziet. Kom maar op met nog meer tips. Het is de bedoeling dat hij er sraks in een keer afkan.














Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Aan en loskoppelen op een stukje gebogen rails gaat bijna niet lukken maar de rest gewoon goed bezig leuk wordt een aardige grote berg.
Succes bij de scenery.

Groet Wim.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Je gaat het toch niet van mij afkijken he  :mrgreen: :mrgreen:

Een hint wil ik wel geven niet het gaas vast bij te tunnelportalen, dat heb ik op aanraden van andere forumleden ook maar gedaan, lijmen gaat volgens mij ook wel goed.
Het ziet er heel mooi uit zo  :D

Succes verder ben benieuwd.

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: Wim N op vrijdag 15 januari 2010, 19:25:07
Hallo Peter,

Aan en loskoppelen op een stukje gebogen rails gaat bijna niet lukken maar de rest gewoon goed bezig leuk wordt een aardige grote berg.
Succes bij de scenery.

Groet Wim.

Hallo Wim,

Alleen de berg gaat eraf, de portalen blijven staan en de rails blijft gewoon liggen. Ik heb een gat onder de tafel om onder niveau 1 te komen bij eventuele problemen. Bedankt voor de reactie.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: Einte op vrijdag 15 januari 2010, 19:28:15
Hallo Peter,

Je gaat het toch niet van mij afkijken he  :mrgreen: :mrgreen:

Een hint wil ik wel geven niet het gaas vast bij te tunnelportalen, dat heb ik op aanraden van andere forumleden ook maar gedaan, lijmen gaat volgens mij ook wel goed.
Het ziet er heel mooi uit zo  :D

Succes verder ben benieuwd.

Gr Einte


Ha Einte,

Beter goed gejat dan......... :D Ik heb achter de portalen een "steuportaal" gemaakt waar ik het gaas op vastgezet heb. Op die manier hoop ik de berg er zo af te kunnen tillen.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: PH op vrijdag 15 januari 2010, 19:35:08
Citaat van: Einte op vrijdag 15 januari 2010, 19:28:15
Hallo Peter,

Je gaat het toch niet van mij afkijken he  :mrgreen: :mrgreen:

Een hint wil ik wel geven niet het gaas vast bij te tunnelportalen, dat heb ik op aanraden van andere forumleden ook maar gedaan, lijmen gaat volgens mij ook wel goed.
Het ziet er heel mooi uit zo  :D

Succes verder ben benieuwd.

Gr Einte


Ha Einte,

Beter goed gejat dan......... :D Ik heb achter de portalen een "steuportaal" gemaakt waar ik het gaas op vastgezet heb. Op die manier hoop ik de berg er zo af te kunnen tillen.

Gr Peter

Hallo Peter,

Wat ik wel nog zou doen is die portalen in de berg een stuk naar binnen bouwen met een stuk karton,in een mooie boog, en die stenenmotief er op plakken, ik heb er klei op zitten.

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Dit ziet er erg goed uit. Ik ben reuze benieuwd naar de afwerking van je berg.

Gegroet:

Erik
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo ph,

das ook een knappe update seg,ziet er heel mooi uit.kijk uit naar meer foto's van je baan en je berg jij gaat ook best hard vind,ga morgen ook weer wat doen aan mijn baan.beetje gras leggen hier en daar volgende week gras mat kopen en dan vrolijk verder gaan met afwerken.



groeten peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: peterke33 op zaterdag 16 januari 2010, 18:00:43
hallo ph,

das ook een knappe update seg,ziet er heel mooi uit.kijk uit naar meer foto's van je baan en je berg jij gaat ook best hard vind,ga morgen ook weer wat doen aan mijn baan.beetje gras leggen hier en daar volgende week gras mat kopen en dan vrolijk verder gaan met afwerken.



groeten peter

Bedankt weer. Lekker doorgaan met je eigen baan Peter(ke). Hou jou ook in de gaten.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Gaat snel. Leuke baan ben je aan het maken.
Zoals al aangegeven wordt het nog mooier als je de tunnelportalen wat verder naar binnen afwerkt.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hoi,

Dat ziet er mooi uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Olaf
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ berg
Vandaag de berg in de eerste laag papiermache gezet. Mijn dochter van 8 vond het erg mooi worden en zei; "goed bezig pa", dus wat jullie er van vinden maakt lekker niet meer uit :D

Gr Peter





Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo peter,

dat ziet er heel mooi uit seg,dat word een hele berg en knappe tunnel's ben benieuwd naar de verder afwerking peter.blijf je volgen hier hoor,ga je hem eerst schilderen en dan strooisel,of rekstreeks met strooisel beginnen.kijk uit naar de verdere vorderingen.


groeten en succes

peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo

Dit ziet er zeer mooi uit!  ben benieuwd naar de afwerking!
Gr kenny
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: kenny1647 op zondag 17 januari 2010, 19:28:54
Hallo

Dit ziet er zeer mooi uit!  ben benieuwd naar de afwerking!
Gr kenny

Ha Kenny, jij niet alleen, Ik ook. Ben nu bezig papiermache te maken volgens de tip uit de "boekenkastbaan". De berg is nu weer van de baan afgehaald omdat ik nu de basisvorm heb. Kan ik lekker KZZ-en. :?:

Gr Peter.

(Kliederen Zonder Zorgen  :D).
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Dat is een grote update  :shock: ziet er mooi uit die papieren berg mooie kleurtjes.

Ga je nog wat rotsen maken van gips?

Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Ondertussen het tweede portaal van klei voorzien, het gaat me steeds beter af.

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: Einte op woensdag 20 januari 2010, 19:36:06
Hallo Peter,

Dat is een grote update  :shock: ziet er mooi uit die papieren berg mooie kleurtjes.

Ga je nog wat rotsen maken van gips?

Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Ondertussen het tweede portaal van klei voorzien, het gaat me steeds beter af.

Gr Einte


Ik wou het eigenlijk zo laten dan kun je al de namen van mijn sponsors lezen."Deze berg is mede mogelijk gemaakt door....." :lol:
Ben nu een papierprutje aan het maken om rotspartijen te maken afgewisseld met grasstroken. Bij jou gaat het ook mooi worden heb ik gezien. Het is dat ik mijn baan op moet kunnen hijsen anders was ik ook gaan kleien. Succes verder.I'll be watching you.

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Even gauw een update voordat ik naar pagina 2 ga. :? :D

Bergje begint droge plekken te krijgen.







En hier hangt de rest. :lol:


Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Dan ben je verder dan ik  :shock: begint al een mooi profiel in te komen.
Hier en daar zie je wat rotsen doorkomen  :D

Mooie update.

Vanavond komt de update in mijn draadje,  het laatse portaal van mijn berg 5 stuks, voorzien van klei.  Volgende week hoop ik dat er iets van gips op komt.

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo,

Ik ging gisteren de berg terugplaatsen op de baan maar dat was een tegenvaller. De papiermache had de boel kromgetrokken. Plan gewijzigd en de berg gewoon vastgelijmd aan de plaat. Kon ik de overgangen ook mooier afwerken.
Voor de rest viel het niet tegen, nu nog kleurtjes en een beetje gras.









Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Dat is een tegenvaller  :shock: :?

Maar zoals het er nu uitziet wordt dit ook een mooie berg.

Ben vandaag ook bezig geweest met gips, de onderlaag zit er nu op, zie mijn draadje.

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Dag Peter.
Net jouw hele topic met de bouw van je M-baan bewonderd!
Ziet er bijzonder leuk uit en gaat ook in een lekker tempo!
Baan ophijsbaar en gebouwd op een deel (of boerenschuur?) dat zijn allemaal leuke en interessante elementen.
En met de goedkeuring van je dochter is het natuurlijk helemaal perfect! :lol:

Succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
@ Einte,

Ja, hij is nu niet meer afneembaar maar de tunnels zijn niet zo lang dus het zal wel meevallen in noodgevallen. Hoop voor jou dat gips niet krimpt, na elke behandeling even passen voor de zekerheid?

@ AlbertJan

Bedankt voor het compliment. Een kenner, inderdaad "de deel" :D

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo peter,

dat ziet er weel heel mooi uit seg,knap gemaakt die berg van jou ben benieuwd hoe het gaat zijn als je hem gaat bewerken.

groeten en succes peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Peter,

volgens mij is de gipskoorts op het forum uitgebroken :lol:

Het ziet er al heel mooi uit.

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Citaat van: Tilly op zaterdag 30 januari 2010, 22:59:03

volgens mij is de gipskoorts op het forum uitgebroken :lol:


Niet zo moeilijk als ik hier naar buiten kijk. Witter dan wit!
Kan ik weer lekker een dagje aan de baan werken.

Veel plezier vandaag.
Hugy
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo allemaal,

Als het goed is komt er nu een filmpje.

View My Video

Gr Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo peter,

das een leuke film van je baan,je berg ziet er heel mooi en supper uit op je baan.ga zo door zal ik zeggen en succes nog.


groeten peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Filmje van je baan  :D
Ga morgen ook een langere film maken van mijn baan  8)

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hoi Peter,

Leuk filmpje. :)
Ben benieuwd naar de verdere aankleding van je berg.
Succes verder.

Gr.
René
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo,

@ Peterke en Lokkie

Bedankt, ik hoop dat hij met nog wat aanvulling en aankleding nog wat natuurlijker oogt. Peter, jij gaat toch overnieuw beginnen begrijp ik? Succes.

@Einte,

Wat mij opviel ten opzichte van "in het echt" kijken was dat in het filmpje de trein harder en dus onechter lijkt te rijden. Moet je maar eens op letten. Ben benieuwd naar je nwe filmpje.

@ Kazango

Durf het niet meer te wegen maar de berg weegt geen drol. 1 AD (met sportbijlage :D) en wat mdf.

Gr Peter.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hallo naamgenoot,

inderdaad ik ga opnieuw beginnen met mijn baan,deze keer totaal andere aanpak hoor.zelfde groote van tafel,alleen lager draaischijf komt anders bergen worden ook aangepast,ik blijf jullie allemaal volgen hoor.ben niet meer weg te slaan van dit super forum,kijken hier en veel leren.


groeten en succes verder peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Gras zaaien
Hallo allen,

Ik wil van het weekend wat aan mijn veredelde zandhoop gaan doen zodat het wat meer op iets natuurlijks gaat lijken. Nu is mijn vraag; Waar kan ik het best de grasvezels mee lijmen, of gewoon in de natte verf? De ondergrond is papiermache met tegellijm.  Alle tips welkom. Vast bedankt.

Gr Peter 2
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hoi Peter,

Ik gebruik gewoon verdunde houtlijm en dan grasvezels middels een stooibus verdelen.

gr. Henk
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo,

Vandaag mijn eerste gras gezaaid, valt niet eens tegen. Eigenlijk vind ik het nog mooi ook. Tevens een stukje balast gegooid, zover je M-rails kunt balasten natuurlijk. Kijk en oordeel.









Gr Peter 2
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo Peter,

Jij gaat ook hard, de berg ziet er goed uit zo, mooie gras partijen en de ballast is ook mooi.

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
hoi peter

ziet er niet slecht uit
en ging het met de verdunde houtlijm
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje
Hallo,
Citaat van: gerard5663 op zaterdag 13 februari 2010, 16:12:22
hoi peter

ziet er niet slecht uit
en ging het met de verdunde houtlijm
Ja, ging prima. Heb alleen de verhouding wat dikker gemaakt ivm uitlopen van de lijm. Bedankt voor de tip.

Citaat van: Einte op zaterdag 13 februari 2010, 16:10:03
Hallo Peter,

Jij gaat ook hard, de berg ziet er goed uit zo, mooie gras partijen en de ballast is ook mooi.

Gr Einte

Helaas was mijn gras op. Ik vindt de ballast ook mooi bij de rails passen, nu die andere 20 meter nog. :D Bedankt voor het compliment.

Gr Peter 2