Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Eerste baanplan in eerste berichtje/Zomerslaap 2014

Gestart door PH donderdag 12 november 2009, 21:51:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Hoi Peter,

Boompjes zijn zeer goed geslaagd. Die graspollen zijn ook mooi, hoe maak je die?

Groet, Ronald
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Hoi Peter,wat er gebeurd, is ineens de plantsoenendienst keihard aan het werk geweest  8o ;) vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Citaat van: M.user op woensdag 02 november 2011, 22:17:39
Hoi Peter,

Boompjes zijn zeer goed geslaagd. Die graspollen zijn ook mooi, hoe maak je die?

Groet, Ronald

Hallo Ronald, bedankt. De pollen gaan op de bekende manier; druppie houtlijm op een stukje witte spaanplaat (of iets anders glads) en daar zet je het lange gras in. Na droging op maat knippen door er schuin van bovenaf in te knippen, lossnijden en plaatsen. En dat 60 X (tot nu toe). Daarna het korte gras er omheen, boompjes erbij en Peter stond weer verbaasd van zichzelf. ;)

Citaat van: dolphin op woensdag 02 november 2011, 22:21:58
Hoi Peter,wat er gebeurd, is ineens de plantsoenendienst keihard aan het werk geweest  8o ;) vr gr Arie

Ha Arie, ja, die gasten hadden de hele zomer niks gedaan dus heb ik ze maar eens aan het werk gezet. Binnenkort meer.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!! Deel 2
Hallo lieve mensen,

Afgelopen week weer verder gegaan met de plaatselijke flora. Op de bekende manier doorgegaan en dus....

De foto's !!

Errst het bekende gras met pollen


Daarna de ballast


Boompjes planten


En nog wat sfeerplaatjes




Ik hoop dat het jullie zaterdagavond weer opknapt. Morgen geen werkzaamheden, even naar de Bikeshow in Rosmalen. En nee, niet met de trein maar lekker op de motor.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
ziet er goed uit.

ook een mooie belasting bij die m rails.

gr john
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Dat kleedt zo mooi af Peter, toppie! :thumbup: :thumbup:
Toch weer eer van je werk . . .

Groeten,

Erik.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Mooi gedaan! En ook weer een bewijs dat het onzin is dat je M-rails niet mooi in een landschap kan verwerken  :D
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Peter,

Schitterend gemaakt! De m-rails komen zo tot een zeer goede uitstraling!

Ik heb nog een vraagje over die kale plekken op je berg, waar heb je die mee gemaakt? Met zand?
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Hoi Peter,

Echt schitterend wordt het nu! Die paar boompjes op het gras maken het meten ruiger en spannender! Met recht noem je het nu sfeerfoto's  :thumbup:

groet,
Michiel
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!!
Hallo daar,

Bedankt voor de fijne reacties. Ik ben er zelf ook erg tevreden over maar ga nu bijna naast mijn schoenen lopen. Dankzij Wim N die mij de fijne kneepjes bijbracht kan ik echt wat moois van mijn baan maken.

Citaat van: Wijbe op zaterdag 05 november 2011, 18:21:34
Peter,

Schitterend gemaakt! De m-rails komen zo tot een zeer goede uitstraling!

Ik heb nog een vraagje over die kale plekken op je berg, waar heb je die mee gemaakt? Met zand?

Ha Wijbe, Als je teruggaat naar het prille begin zal je zien dat de berg grijs was voordat er gras op kwam. Het is dus precies andersom gegaan.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Boomplantdag !!!! Deel 2
hallo peter,

dat zijn nu eens prachtige foto's van je baan,zo zie je maar wat groen en boomen al niet kunnen doen op een baan.


groeten en succes verder peter(ke33)
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Goedenavond allen,

Ik wil een klein waterpartijtje maken en had het idee om dat met vernis te doen. Nu heb ik een klein proefstukje gemaakt met een polletje riet daarin maar de vernis trekt helemaal in het riet en daardoor wordt het 1 "klont" riet.
Is er nog een ander huis, tuin en keukenmiddel om water te maken, behalve de kraan open zetten. :P

Ik heb ondertussen het stuk onder het laatste brugdeel ook beplant en de baan weer compleet gemaakt. Er kan weer vrijuit gereden worden zonder ergens vanaf te storten.

Foto's volgen binnenkort.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Alohaa,

Na 3 daagjes afwachten ga ik ervan uit dat niemand iets over nepwater weet maar eigenwijs als ik ben probeer ik het nog een keer; ;)

Is er nog een ander huis, tuin en keukenmiddel om water te maken?

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Sorry Peter, zijn we nu met zijn allen vergeten je te helpen  :D, ik heb tot nu toe alleen nog maar een slootje gemaakt op de Wim N manier 8o.

  KLIK HIER

Misschien heb je hier iets aan, vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Bedankt Arie,

Via jouw draadje vast een adres gevonden mocht er niets simpels zijn. (Dax Magic Webshop) einde spam :D

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Goeienavond Peter :)

Ik weet niet of je deze tip kent, of ik niet gelezen heb in je draadje,
maar je kun de plek waar je water wil verfen die je wilt (beetje donker groen bruin achtig)
en dan lekker dik ( 3x minstens) jachtlak erover heen verfen,
Dit heb ik nog niet gedaan, maar ben het wel van plan
Tip van een forumlid gekregen  :)

Gr Clint
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Ha Clint,

Bedankt voor de tip. Mijn idee was om een rietkraag te maken en daarna het water te "gieten" zodat het er echt instond. Met vernis werd dat dus een bonk riet ipv een kraag. De vernis trekt helemaal naar boven en dat verwacht ik ook met de jachtlak. iig bedankt voor je reaktie en misschien wordt het toch jachtlak en later de rietkraag plaatsen.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Peter,
blanke lakken hebben over 't algemeen de onhebbelijke eigenschap om inderdaad
op te trekken in materiaal dat in deze lak staat (capillaire werking heet dat, meen ik).
Ikzelf heb water gemaakt met Pour-on  van Envirotex Lite (High gloss finish).
Tot nu toe heb ik daar geen last van verdikkende begroeiing.
En ik denk dat het met Aqua Modellwasser van Busch ook geen problemen zal geven,
maar ja, dat zijn allebei geen huis-tuin-en-keuken middeltjes.
Als je bij lak wilt blijven, zul je de lak eerst moeten aanbrengen, en pas na uitharding
het riet planten. Misschien kun je in de verharde lak kleine gaatjes boren om je riet
te planten? Als je dat vervolgens met witte houtlijm vastzet, moet dit volgens mij onzichtbaar
zijn.
Succes.
M vr gr,
Wim
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

online
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Hoi Peter,

Erg mooi gedaan het groen tussen de M-rails het komt helemaal tot zijn recht zo. :P
Misschien ook een idee wat dus zelf ook ga doen is om een echt watervalletje te maken en wel met polyester.
Je maakt een er een soort riviertje van polyester zo ook de waterval,
vervolgens een klein waterpompje in de rivier plaatsen en het slangetje
naar boven leggen zodat het gaat circuleren.
Het voordeel van polyester is dat je een waterdicht geheel kan maken
het is een setje dat bij de schilder verkrijgbaar is.
Het is maar even een hint om een ander idee te geven wat eventueel ook kan.
Niets moet hoor alles mag :P
Succes verder en blijf  het volgen met vr groet,

Theo.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Water maken
Citaat van: WAJ Janse op woensdag 23 november 2011, 08:50:59
Peter,
blanke lakken hebben over 't algemeen de onhebbelijke eigenschap om inderdaad
op te trekken in materiaal dat in deze lak staat (capillaire werking heet dat, meen ik).
Ikzelf heb water gemaakt met Pour-on  van Envirotex Lite (High gloss finish).
Tot nu toe heb ik daar geen last van verdikkende begroeiing.
En ik denk dat het met Aqua Modellwasser van Busch ook geen problemen zal geven,
maar ja, dat zijn allebei geen huis-tuin-en-keuken middeltjes.
Als je bij lak wilt blijven, zul je de lak eerst moeten aanbrengen, en pas na uitharding
het riet planten. Misschien kun je in de verharde lak kleine gaatjes boren om je riet
te planten? Als je dat vervolgens met witte houtlijm vastzet, moet dit volgens mij onzichtbaar
zijn.
Succes.
M vr gr,
Wim

Wim, bedankt voor je reaktie. Misschien is het je al opgevallen dat het voor mij bijna een sport is om wat te maken met zo min mogelijk kosten. De waterpartij is ook niet heel groot dus ik denk dat het gewoon lak wordt met later het riet planten.

Citaat van: th op woensdag 23 november 2011, 19:07:34
Hoi Peter,

Erg mooi gedaan het groen tussen de M-rails het komt helemaal tot zijn recht zo. :P
Misschien ook een idee wat dus zelf ook ga doen is om een echt watervalletje te maken en wel met polyester.
Je maakt een er een soort riviertje van polyester zo ook de waterval,
vervolgens een klein waterpompje in de rivier plaatsen en het slangetje
naar boven leggen zodat het gaat circuleren.
Het voordeel van polyester is dat je een waterdicht geheel kan maken
het is een setje dat bij de schilder verkrijgbaar is.
Het is maar even een hint om een ander idee te geven wat eventueel ook kan.
Niets moet hoor alles mag :P
Succes verder en blijf  het volgen met vr groet,

Theo.


Theo, Bedankt voor je compliment. Echt water gaat het niet worden. Al het houtwerk is MDF en ik ben al zenuwachtig als het buiten regent ivm vochtopname. ;) Maar het is een leuk idee en die echte waterval wil ik wel eens zien bij jou.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Hallo daar,

Tijd voor een kleine update. Na wat twijfels over het water toch de blanke lak genomen waar ik later wat riet bij ga planten. Het terrein bij de brug ook meteen beplant en weer een stukje geballast.

De foto's;







Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de vernis nog nat is dus ik ben benieuwd hoe het resultaat wordt,

Tot zover, tot laterrrrr

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
ja wat kan ik zeggen het is gewoon mooi, goed gedaan.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Hey Peter,

Kan op de foto´s nog niet alles goed zien want op de eerste foto´s zie ik alleen maar wat bruin kleur en niet het water.
Maar jou kennende ga je voor het juiste resultaat en dat mag ook wel na een dagje hobby´en.
Vindt je scenery eromheen zeker net zo mooi.

Ga zo door en veel succes, ik kom een keertje kijken hoor (als Ted het goed vindt) want in het echt ziet het er zeker nog mooier uit.

Groet Wim.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Hallo Peter,

Erg mooi deze nostalgische opzet van de baan, heel goed gedaan!
Wat betreft de blanke bootlak, heb ik bij mij ook geprobeerd maar geeft waarschijnlijk bruin gekleurd water.
Er zit schijnbaar toch bruin pigment in.

Mvg Rene


Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Citaat van: pixon op zondag 27 november 2011, 17:05:03
ja wat kan ik zeggen het is gewoon mooi, goed gedaan.

Dank je wel. ik doe mijn best.

Citaat van: Wim N op zondag 27 november 2011, 17:49:08
Hey Peter,

Kan op de foto´s nog niet alles goed zien want op de eerste foto´s zie ik alleen maar wat bruin kleur en niet het water.
Maar jou kennende ga je voor het juiste resultaat en dat mag ook wel na een dagje hobby´en.
Vindt je scenery eromheen zeker net zo mooi.

Ga zo door en veel succes, ik kom een keertje kijken hoor (als Ted het goed vindt) want in het echt ziet het er zeker nog mooier uit.

Groet Wim.

Ha Wim, de bruine kleur is de ondergrond van de vijver. Hij moet nog wat donkerder worden vindt ik. Je bent altijd welkom maar geef even een belletje dan gaat Tedje eerst lang de kapper,HaHa.

Citaat van: SEIN op zondag 27 november 2011, 18:02:13
Hallo Peter,

Erg mooi deze nostalgische opzet van de baan, heel goed gedaan!
Wat betreft de blanke bootlak, heb ik bij mij ook geprobeerd maar geeft waarschijnlijk bruin gekleurd water.
Er zit schijnbaar toch bruin pigment in.

Mvg Rene


Bedankt Rene, het is mijn eerste waterpartij(tje) dus het is gewoon lekker proberen en in het ergste geval dempen we de put.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Hallo Peter,

Goed gelukt die vijver, ben benieuwd als de verf opgedroogd is,
hoe het er dan uit ziet  :)

Gr Einte
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Citaat van: Einte op zondag 27 november 2011, 18:42:32
Hallo Peter,

Goed gelukt die vijver, ben benieuwd als de verf opgedroogd is,
hoe het er dan uit ziet  :)

Gr Einte

Ha Einte,

Ik heb even tot vandaag gewacht met antwoorden maar laat ik het zo zeggen; Er is nog wat werk voor het echt op een vijver lijkt. De vernis is dus dof geworden. :(  Maakt niet uit, het hoeft niet gelijk af. ;)

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Ten eerste complimenten aan je baan ! ziet er prachtig uit !
nu een vraagje, Waarom heb je de ondergrond geverft ? en waarom paars ? of is dit speciaal spul ?
(sorry dat zijn al 3 vraagjes)
Ik ben zeer benieuwd wat je in de nabije omgeving van jou draaischijf gaat doen ...
Meer ballast of ook veel groen ?
Ik heb ook een draaischijf gemaakt en weet nu niet goed wat ik met de omgeving aan moet.
Dus hou ik jou draadje lekker in de gaten, misschien kan ik nog wat van jou namaken(als dat mag)
Keep up the good work ! gr.Arend.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Citaat van: firstborneagle op dinsdag 29 november 2011, 17:33:23
Ten eerste complimenten aan je baan ! ziet er prachtig uit !
nu een vraagje, Waarom heb je de ondergrond geverft ? en waarom paars ? of is dit speciaal spul ?
(sorry dat zijn al 3 vraagjes)
Ik ben zeer benieuwd wat je in de nabije omgeving van jou draaischijf gaat doen ...
Meer ballast of ook veel groen ?
Ik heb ook een draaischijf gemaakt en weet nu niet goed wat ik met de omgeving aan moet.
Dus hou ik jou draadje lekker in de gaten, misschien kan ik nog wat van jou namaken(als dat mag)
Keep up the good work ! gr.Arend.

Hallo Arend.

Bedankt voor je compliment. De ondergrond is officieel bruin maar omdat ik toen geen bruin had heb ik dat gemaakt met rood en.....paars. Er zit dus een licht paars op de foto maar in het echt zie je dat niet. Bovendien komt er vanallesennogwat overheen en dient het alleen als basis zodat er geen lichtblauw doorheen komt. Over de draaischijfomgeving ben ik ook nog diiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep aan het nadenken maar stelen mag altijd. Dat is het grootste compliment dat iemand mijn bouwsels namaakt.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Hoi Peter,

Ik vind je baan erg mooi, het vijvertje is super gelukt, ga je ook nog waterplanten toevoegen?
Zelf zou ik nog van die bloemstrookjes maken, Heki heeft hier hele mooie matten van die je kunt scheuren. Maar niets dan lof.

gr. Henk
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Citaat van: ÖBB op woensdag 30 november 2011, 09:12:33
Hoi Peter,

Ik vind je baan erg mooi, het vijvertje is super gelukt, ga je ook nog waterplanten toevoegen?
Zelf zou ik nog van die bloemstrookjes maken, Heki heeft hier hele mooie matten van die je kunt scheuren. Maar niets dan lof.

gr. Henk

Dank je voor het compliment, Henk.
Ik zit nog te tobben omdat de vernis dof opdroogt. Volgens mij blijft jachtlak wel glimmen maar voor die 15 vierkante cm is dat wat te kostbaar. Ik ga nog wat rietkragen proberen en heb het goedkope kwasten setje al gehaald om het daarvan van te maken. Wat bloemen betreft; Ik ben nu eerst de basis aan het maken waarna de details later ingevuld worden. Er moet aan het kolendepot ook nog zat gebeuren maar ik wil er nog een paar winters over doen voor het klaar is.
Als er weer iets klaar genoeg is om een foto van te maken zal ik ze weer plaatsen.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
hallo peter,

je baan blijft supper mooi worden,echt knap gedaan allemaal.ik kijk uit naar verder vorderingen van je baan,je draaischijf komt mooi tot zijn recht tussen al dat groen.


groeten peter(ke33)
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Update met foto's vijvertje
Citaat van: peterke33 op woensdag 30 november 2011, 20:58:06
hallo peter,

je baan blijft supper mooi worden,echt knap gedaan allemaal.ik kijk uit naar verder vorderingen van je baan,je draaischijf komt mooi tot zijn recht tussen al dat groen.


groeten peter(ke33)

Bedankt weer Peterke, Lukt het een beetje met jouw draaischijf. Ik begreep dat het allemaal weer niet zo simpel is. Denk dat ik maar bij mijn handaandrijving blijf.
Het wordt lekker knutsel weer dus ik hoop dat er weer snel leuke plaatjes komen.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver.
Alohaa,

De laatste dagen bezig met een rietkraag van kwasthaar. Wat een eigenwijs spul is dat zeg, het gaat alle kanten op bij het in de lijm plaatsen. Heb nu de 2e rij ervoor gezet en het begint ergens op te lijken. Misschien morgen een foto'tje.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver.
Citaat van: PH op zaterdag 03 december 2011, 15:13:44
Alohaa,

De laatste dagen bezig met een rietkraag van kwasthaar. Wat een eigenwijs spul is dat zeg, het gaat alle kanten op bij het in de lijm plaatsen. Heb nu de 2e rij ervoor gezet en het begint ergens op te lijken. Misschien morgen een foto'tje.

Gr. Peter
eerst bedankt voor je reactie in mijn topic, het toeval is dat ik nu ook bezig ben met kwasthaar om riet/gras te maken ik knip een trosje af draai het aan de onderkandt een beetje rond  daarna druppeltje lijm er op en klem het vast tot het droog is daarna plaatsen op de baan .
Ben wel heel nieuwsgierig naar die foto kan dat vandaag nog.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver.
Ok, Ok, Gauw een foto'tje gemaakt maar de lijm is nog nat hoor.





Er moet nog meer komen maar daar hebben we nog ff werk aan.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
Mooi Peter,

Maar hoe schilder jij nu  :? :? >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
erg mooi hoor bedankt dat je zo snel foto's hebt geplaatst .
ik neem aan dat je het riet/gras in verdunde verf doopt (tenminste dat heb ik vandaag gedaan en het werkt goed).
en inderdaad het is priegelwerk.
maar nogmaals ziet er goed uit.
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 december 2011, 17:00:50
Mooi Peter,

Maar hoe schilder jij nu  :? :? >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Eh, zo ???



Citaat van: pixon op zaterdag 03 december 2011, 17:16:28
erg mooi hoor bedankt dat je zo snel foto's hebt geplaatst .
ik neem aan dat je het riet/gras in verdunde verf doopt (tenminste dat heb ik vandaag gedaan en het werkt goed).
en inderdaad het is priegelwerk.
maar nogmaals ziet er goed uit.

Ze staan in de onverdunde houtlijm.

Bedankt voor jullie reakties.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
Hoi  Peter,

Dat is een fraaie rietkraag. :thumbup:
Nu nog een paar rietsigaren ertussen. :idea:

Gr.
René
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
Hoi Peter.

Ziet er wel strak uit zo  :thumbup:

We zijn hier vandaag ook mee bezig geweest alleen dan op wat kleinere schaal.We hebben de haren in hete lijm gestoken met bosjes tegelijk.Voordeel is dat het direct goed staat.Als je een lijmpistool hebt dan kun je het even proberen.

Succes met de verdere bouw.

Harald & Alex
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
Citaat van: PH op zaterdag 03 december 2011, 19:33:02
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 december 2011, 17:00:50
Mooi Peter,

Maar hoe schilder jij nu  :? :? >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Eh, zo ???



Citaat van: pixon op zaterdag 03 december 2011, 17:16:28
erg mooi hoor bedankt dat je zo snel foto's hebt geplaatst .
ik neem aan dat je het riet/gras in verdunde verf doopt (tenminste dat heb ik vandaag gedaan en het werkt goed).
en inderdaad het is priegelwerk.
maar nogmaals ziet er goed uit.

Ze staan in de onverdunde houtlijm.

Bedankt voor jullie reakties.

Gr. Peter

Over de term "kwastenbederver"heb ik toch een ander plaatje in mijn hoofd, meestal iets met zakkers  :D :D :D.
Maar zonder dollen, het bewijst maar weer eens, dat scennery niet altijd duur hoeft te zijn, voooooooooooral doorgaan,

vr gr Arie
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Vooraankondiging rietkraag vijver + foto's
Dank je Arie,

Doooooorgaan zal ik zeker maar rustig an. Ik wacht echt tot ik zin heb en zo niet, jammer dan. Bij het vijvertje sta ik net iets gebogen en na 10 minuten breek ik bijna af dus dat motiveerd niet echt. Nog een paar "kraagjes" te gaan en dan nog een beetje glim op het wateroppervlak krijgen dan is er weer een basis af. De echte details komen later wel weer.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Foto's rietkraag vijver en nog wat
Goedemiddag daar,

Tijd voor een update-tje. Deze week heb ik de vijver afgemaakt. Dwz, de basis ligt er en de details komen in een later stadium. Ik heb ook de "vloer" van de locloods gelegd en een stuk tussen de rails opgevuld met het bekende blauwe schuim.

Affijn, De foto's maar weer;

Vloer locloods


Opvulling tussen de rails


De vijver met, jawel, spiegelend water oppervlak. Uiteindelijk toch met jachtlak gedaan en met een leuk resultaat al zeg ik het zelf. De oever heb ik verder afgewerkt met de grove korrels die ik uit de ballast gezeefd had.





Tot de volgende keer maar weer. Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Foto's rietkraag vijver en nog wat
hallo die peter;


het word als maar knapper en knapper op je baan,vind dat je mooi werk leverd thx hoe je uitlegt hoe je die grassprieten maakt lijkt net echt.


groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Foto's rietkraag vijver en nog wat
Dank je Peterke,

Ik doe mijn best en mede dankzij dit forum wordt ik er steeds beter in.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Foto's rietkraag vijver en nog wat
Hoi Peter,

Geef het forum maar weer de schuld >:-D

Ziet er weer mooi uit. Je hebt echt groene modelbouw vingers :thumbup:

Je baan word mooier en mooier. Ga zo door.

Mvg

Leon
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Foto's rietkraag vijver en nog wat
Hoi Peter,

Als je in dit tempo doorgaat ben je aan het einde van de winter klaar met je baan. :thumbup:

Wat dan??? :help:

Groet, Ronald
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Foto's rietkraag vijver en nog wat
Citaat van: br_86_132 op zondag 11 december 2011, 18:53:07
Hoi Peter,

Geef het forum maar weer de schuld >:-D

Ziet er weer mooi uit. Je hebt echt groene modelbouw vingers :thumbup:

Je baan word mooier en mooier. Ga zo door.

Mvg

Leon

Dank je, Leon. Oefening baart kunst (en kinderen :D ) maar geduld is alles. Soms doe ik 4 dagen niks en dan 5cm rietkraag. Gisteren kreeg ik opeens de geest en dan gebeurt er weer heel wat.

Citaat van: M.user op zondag 11 december 2011, 22:05:12
Hoi Peter,

Als je in dit tempo doorgaat ben je aan het einde van de winter klaar met je baan. :thumbup:

Wat dan??? :help:

Groet, Ronald

Ik hoop het niet, Ronald. Ik ben nu bezig om de baan in hoofdlijnen aan te kleden om daarna de details aan te brengen zoals hekjes,bloemen en andere zaken die je in het wild tegenkomt. Nee, er gaan nog wel wat winters komen voordat hij af is. En dan verzinnen we weer wat anders. Bedankt voor je reactie.

Gr. Peter
Re:Eerste baanplan in eerste berichtje/ Foto's rietkraag vijver en nog wat
Hoi Peter,

je begint inderdaad steeds groenere vingers te krijgen. Dit ziet er al super uit :)

Groetjes, John