Citaat van: mDDM op maandag 04 juli 2011, 20:32:32Nee hoor.
JA HOOR! De lokomotieven zijn op "een haar na" uit het Nederlandse-NSR-beeld verdwenen.
Laatste stuiptrekkingen vindt men nog met 1700 in combinatie met DD-AR maar dat is op zeer korte termijn ook voorbij.
Resteerd nog het trek-duw werk met ICR en wat INT's maar dan hebben we het wel gehad.
Wat jij noemt "goekope exploitatie" zoals destijds op het traject Maastricht/Heerlen - Zandvoort aan Zee (om maar een dwarsstraat te noemen) en waar een werkelijk prachtig elok-park glorietijden beleefden, zie ik, helaas, nooit meer terug komen.
Als het dan allemaal toch goedkoper is om het volgens jou anders te doen (dus MET lokomotiven in trek-bedrijf), waarom is dan die anti-lok-lobby binnen NSR dan zo sterk? Waarom worden dan ICR-BKD's omgebouws tot Bs om als stuurstand te gaan fungeren om zodoende elkos EN rangeerwerk uit te sparen?
En is en blijft een raar en vooral jammer verhaal.