Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuw uiterlijk DD-AR

Gestart door Acido woensdag 11 november 2009, 22:25:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Via het NS Panel is een onderzoek gestart onder reizigers naar het uiterlijk van "vernieuwde Intercities". Aangenomen mag worden dat het hier gaat om het tot IC-materieel op te waarderen DD-AR. De vraag staat onder de opties!
Kleurenschema 1

117 (65.7%)

Kleurenschema 2

23 (12.9%)

Kleurenschema 3

38 (21.3%)

Totaal aantal stemmen: 111

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: treintje1234567890 op zaterdag 02 juli 2011, 22:02:39
Als ja A'dam Cs binnenrijd vanaf weesp staan erop het rangeerterrein bij het station 33 1800 locs op een rij
Zoveel zijn er niet eens meer. Het zijn 1700'en en 1800'en bij elkaar.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Welk kleurschema prefereert de initiator van dit lijntje eigenlijk?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Hans Biere op zondag 03 juli 2011, 10:40:25
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?

Te duur in exploitatie. Het gebruik van lokomotieven brengt nu eenmaal (veel) rangeerwerk met zich mee waarvoor ook nog eens extra (rangeer) personeel moet worden gesteld.

Nee hoor. Op lange drukke IC-verbindingen is getrokken tractie verreweg het goedkoopst, inclusief rangeerwerk etcetera. Dit bleek elke keer weer opnieuw uit de materieelstudies die NS deed. Zelfs de anti-locomotief gezinde dienst van Exploitatie erkende dat, als het puntje bij paaltje kwam.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: ndb op zondag 03 juli 2011, 23:09:02
Welk kleurschema prefereert de initiator van dit lijntje eigenlijk?

3
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: mDDM op maandag 04 juli 2011, 20:32:32Nee hoor.

JA HOOR! De  lokomotieven zijn op "een haar na" uit het Nederlandse-NSR-beeld verdwenen.

Laatste stuiptrekkingen vindt men nog met 1700 in combinatie met DD-AR maar dat is op zeer korte termijn ook voorbij.

Resteerd nog het trek-duw werk met ICR en wat INT's maar dan hebben we het wel gehad.

Wat jij noemt "goekope exploitatie" zoals destijds op het traject Maastricht/Heerlen - Zandvoort aan Zee (om maar een dwarsstraat te noemen) en waar een werkelijk prachtig elok-park glorietijden beleefden, zie ik, helaas, nooit meer terug komen.

Als het dan allemaal toch goedkoper is om het volgens jou anders te doen (dus MET lokomotiven in trek-bedrijf), waarom is dan die anti-lok-lobby binnen NSR dan zo sterk? Waarom worden dan ICR-BKD's omgebouws tot Bs om als stuurstand te gaan fungeren om zodoende elkos EN rangeerwerk uit te sparen?

En is en blijft een raar en vooral jammer verhaal.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Omdat ze het niet meer snappen met al dat rangeerwerk, dat wordt als veel te tijdrovend, onbetrouwbaar en weetikwat gezien. Tegenwoordig zal het ook niet meer goedkoper zijn, want dan moet je weer extra rangeerlocs ergens vandaan toveren, en rangeerpersoneel is niet meer van NSR maar moet ook weer ingehuurd worden, en opleiding voor alles... gewoon teveel gedoe dus. Exit.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Yep. Het beste wissel is geen wissel, de beste overweg is geen overweg, het beste rangeerwerk is geen rangeerwerk en... de beste loc is geen loc.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Het beste treinstel is geen treinstel. :D
Geef mij maar locs.

Gr.  Charlie
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: timtrein op maandag 04 juli 2011, 23:43:43
Omdat ze het niet meer snappen met al dat rangeerwerk, dat wordt als veel te tijdrovend, onbetrouwbaar en weetikwat gezien. Tegenwoordig zal het ook niet meer goedkoper zijn, want dan moet je weer extra rangeerlocs ergens vandaan toveren, en rangeerpersoneel is niet meer van NSR maar moet ook weer ingehuurd worden, en opleiding voor alles... gewoon teveel gedoe dus. Exit.
doel=dus een megatrambedrijf
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Kunnen we niets eens een keer afscheid nemen van dat bejaarde geel-blauw (en de val flip)?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Eindelijk wijze woorden.  :mrgreen:

Gr.  Charlie
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Jullie zien liever overal DB-rood? :P ;)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: marc-lin op zaterdag 09 juli 2011, 22:12:10
Kunnen we niets eens een keer afscheid nemen van dat bejaarde geel-blauw (en de val flip)?
Ik zou zeggen; doe eens een voorstel voor een nieuwe livrei voor de NS?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
pimpel paars met beige vlekken en bruine strepen  ;)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Of ....  :idea: .... neem wit gemengd met blauw, een andere mogelijkheid zou grijs en oranje zijn.

Het contract blauw-geel is naar mijn smaak een beetje moe gezien. Daarnaast vind ik deze ook zeer sterke kleuren waar ik in nature niet zo voor ben.

Maar uiteraard, ieder zijn smaak :D
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
tgv zilver, dat geeft klasse, of klassieke kleuren, zeker-degelijkheid, nsr g-b= tekenend voor onkunde bij velen nu. soberheid, als favo zak. autos... met frivool acc.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
treintje1234567890
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
oranje rood wit blauw
dan is het pas Nederlandse spoorwegen
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Eigenlijk vind ik dat geel-blauw van de NS best mooi en het straalt ook iets degelijks uit. Trots misschien zelfs.

Maar misschien is het een idee om (in een ander draadje) een een peiling te houden van wat 's werelds mooiste kleurstellingen zijn op treinen. Ik ben benieuwd naar de reacties in zo'n draadje. ;)

Rutger
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: ndb op zaterdag 09 juli 2011, 15:29:36
doel=dus een megatrambedrijf

Daar gaat het idd naar toe. Het zal nog even duren voordat de laatste Eloc weg is bij NSR (jaartje of tien wellicht) maar je kunt er momenteel gerust vanuit gaan dat de 1700-en en 1800-en geen opvolger gaan krijgen.

Er lijkt wederom een tijdelijke terugkeer van DDM-1 op handen te zijn, waarbij onderzocht wordt of hier 1700-en voor ingezet/aangepast kunnen worden. De DD-AR-stammen met 1700 zullen verder het langst blijven rijden terwijl hun collega's met mDDM gereviseerd worden, maar daarna stromen de 1700-en toch echt uit. Als uiteindelijk het park ICR aan de kant gaat, valt het doek voor de Elocs bij NSR. Dat duurt echter nog wel even, en je weet natuurlijk nooit wat voor ontwikkelingen zich nog zullen voordoen.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
'k blijf altijd maar hopen op een goede toekomst voor de trein bestaande uit loc + wagens. en niet alleen hopen, ook pleiten. ik heb zelfs op een oostenrijks forum gelezen dat iemand met berekeningen aantoonde dat een 'traditonele' trein met loc + wagens uiteindelijk de goedkoopste exploitatie-vorm is...
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
ik zag ze rond rotterdam nog vollop rijden in oude kleurstelling
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: aleva000 op maandag 15 augustus 2011, 22:37:41
'k blijf altijd maar hopen op een goede toekomst voor de trein bestaande uit loc + wagens. en niet alleen hopen, ook pleiten.

Een heilloze weg naar ik vrees. NSR wil nu eenmaal van deze vorm van exploitatie af. Schrale troost misschien: er lijkt weer enige beweging gemaakt te worden met het aloude DDM-1 ter lediging van de nood die eventueel in de aankomende winter mocht ontstaan. De voorlopige planning is dat het DDM-1 vanaf 1 oktober a.s. weer in de omloop wordt opgenomen, zo luid de berichtgeving in het laatst verschenen nummer van, het doorgaans goed geïnformeerde, OdR. Echter zonder opleven van serie 1800 (ex 1600). Er zouden enkele terzijde staande 1700'en voor het rijden i.c.m. DDM-1 geschikt gemaakt worden. Als dat allemaal doorgaat, dan toch weer iets nieuws op het Nederlandse spoor.... :)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: marc-lin op zaterdag 09 juli 2011, 22:12:10
Kunnen we niets eens een keer afscheid nemen van dat bejaarde geel-blauw (en de val flip)?


Ben je mal, je ziet in landen om ons heen al zo veel pogingen voor een herkenbare huisstijl. Om de haverklap worden treinen in een ander jasje gestoken onder het mom van herkenbaarheid en al wat meer.
We zijn wellicht het enige land met al jaren een duidelijke huisstijl, wees daar trots op!

groet, Bram
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: 111 op dinsdag 16 augustus 2011, 19:06:47We zijn wellicht het enige land met al jaren een duidelijke huisstijl, wees daar trots op!

Als ik zo vrij mag zijn: ik ben dat niet.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ik ben het met Hans eens. De NS huisstijl is oud bollig. Was het in de 70-tiger jaren flitsend en vernieuwend, het is nu al een jaar of 20 over dat hoogte punt heen wat mij betreft. Uitzondering daarop zijn de prio rijtuigen. Dat vind ik welk wat.

Maar goed ieder zijn smaak!

Groeten,
Marc
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: aleva000 op maandag 15 augustus 2011, 22:37:41
ik heb zelfs op een oostenrijks forum gelezen dat iemand met berekeningen aantoonde dat een 'traditonele' trein met loc + wagens uiteindelijk de goedkoopste exploitatie-vorm is...
In de rest van de wereld ja, maar in Nederland niet...  :?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Hans Biere op dinsdag 16 augustus 2011, 19:24:25
Citaat van: 111 op dinsdag 16 augustus 2011, 19:06:47We zijn wellicht het enige land met al jaren een duidelijke huisstijl, wees daar trots op!

Als ik zo vrij mag zijn: ik ben dat niet.

Tuurlijk mag dat Hans!  :)
Misschien is dat geel inderdaad niet de mooiste kleur maar ik vind het wel wat hebben dat we een echte huisstijl hebben die erg herkenbaar is.

groeten, Bram
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: 111 op dinsdag 16 augustus 2011, 19:06:47
Citaat van: marc-lin op zaterdag 09 juli 2011, 22:12:10
Kunnen we niets eens een keer afscheid nemen van dat bejaarde geel-blauw (en de val flip)?


Ben je mal, je ziet in landen om ons heen al zo veel pogingen voor een herkenbare huisstijl. Om de haverklap worden treinen in een ander jasje gestoken onder het mom van herkenbaarheid en al wat meer.
We zijn wellicht het enige land met al jaren een duidelijke huisstijl, wees daar trots op!

groet, Bram

volgens mij was geel de nwe huiskleur voor alle ov jaren 70, alleen de ns houd er nog aan vast, met herkenbaarheid vd trein heeft t niets meer te maken, of t zou zijn dat t de trein is die niet gaat bij de minste weersvoorspelling...
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
mathijs-spoor3
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
ik stem voor 3. want dat is blauw/geel en niet geel/blauw. en is wat anders dan de virm's.

gr
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
MarklinKoen
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ik vind Geel Blauw nog altijd het mooist. En van mij mogen de blauwe reclamebanen ook weer terug.

Groet, het nostalgiemonster!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ja, doe mij ook maar de oude DDM's, waar ze nu mee bezig zijn lijkt nergens naar...
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
mathijs-spoor3
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
ik vind het iets donkere geel mooier

gr
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ja op het nieuwe materieel vind ik dat donkere ook mooier.

Maar DDM hoort gewoon 'licht geel' en 'licht blauw' te zijn, dat ze hier geen kamer vragen over stellen, een schande is het! :mrgreen:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Treinen behoren rood te zijn.

gr.  Charlie, die nu even bukt:mrgreen:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Als het dieseltjes zijn wel ja. :mrgreen:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
mathijs-spoor3
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
en mat groen dan? zoals die diesel 1600en uit frankrijk

gr
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Nee groen is voor het reizigers materieel. :mrgreen:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
mathijs-spoor3
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Dat bedoelde ik ook :P

gr
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Mja, ik bedoelde eigenlijk E reizigers mat.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
mathijs-spoor3
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
elektrisch mat.?

gr
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
ja, elektrisch reizigers materieel.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
mathijs-spoor3
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
op de dd-ar zou dat wel kunnen toch? in de ddr waren dd ers ook groen

gr
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Precies. :mrgreen: :P

Maar dan alla mat'46, zou wel een aparte verschijning zijn in ieder geval. :P
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
treintje1234567890
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
hallo allemaal ik heb hier een blanko trein de ja kan inkleuren op paint op te laten zien welke kleur jij mooi vindt
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
MarklinKoen
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Hier istiedan. Niet helemaal uitgewerkt, maar toch:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
MarklinKoen
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Blauw moet wat donkerder,  zie je hier niet goed. anders opgeslagen ofzo.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
ow, leuk, tekenen. maar ik doe het zonder paint, duurt me te lang  >:-D
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
kras, kras, pffffff, pfffffuh, slijp, slijp, kras, kras

mijn tekenkunsten zitten erop

KLAAAAAAAAAAAAAAAAAR 

>:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D 8o 8o 8o 8o 8o O:-D O:-D O:-D O:-D O:-D O:-D :o) :o) :o) :o) >:-D
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
@Koen
Volgens mij ben je nog een paar ramen vergeten in te kleuren. :P
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
MarklinKoen
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ja, zou goed kunnen. Die links bij de stuurstand.


  :D

Die kleurstelling lijkt wel op die van de SNCF Exprience TGV. Een beetje dan.