Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuw uiterlijk DD-AR

Gestart door Acido woensdag 11 november 2009, 22:25:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Via het NS Panel is een onderzoek gestart onder reizigers naar het uiterlijk van "vernieuwde Intercities". Aangenomen mag worden dat het hier gaat om het tot IC-materieel op te waarderen DD-AR. De vraag staat onder de opties!
Kleurenschema 1

117 (65.7%)

Kleurenschema 2

23 (12.9%)

Kleurenschema 3

38 (21.3%)

Totaal aantal stemmen: 111

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
maar bouwen ze nieuwe motorbakken, waar komen die dan vandaan?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
   

Wat een groot verschil tussen de computertekening (foto 1) en het werkelijke model (foto 2). De zijkant bevalt mij wel, maar die neus 8o. Volgens mij smoelt het al een stuk beter als men het blauw op de neus niet zo afkapt aan de zijkanten, maar net zoals bij het prototype mooi vloeiend laat doorlopen over een deel van de zijkant. Ik hoop dat ze dit nog herstellen, want dit ziet er inderdaad gewoonweg niet uit. Heeft iemand van 3rail Forum misschien contacten met de betreffende NS-afdeling???


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: julian op maandag 20 juni 2011, 12:46:13
maar bouwen ze nieuwe motorbakken, waar komen die dan vandaan?


Er zijn totaal 50 motorbakken gebouwd.
Er worden nu totaal 50 stammetjes verbouwd.
25 stammetjes van 6, en 25 stammetjes van 4.
Dus er zijn geen loks meer nodig.

Groet, Jan
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Jan 1212 op maandag 20 juni 2011, 13:16:41
Citaat van: julian op maandag 20 juni 2011, 12:46:13
maar bouwen ze nieuwe motorbakken, waar komen die dan vandaan?


Er zijn totaal 50 motorbakken gebouwd.
Er worden nu totaal 50 stammetjes verbouwd.
25 stammetjes van 6, en 25 stammetjes van 4.
Dus er zijn geen loks meer nodig.

Groet, Jan

Dat word dus de vmDDM ;)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Nameless op maandag 20 juni 2011, 09:45:59
Ik kan niet direct een reden zoeken om hem lelijk te vinden, dus ik vind hem best meevallen? :) Als enige blijkbaar 8o

Nee hoor, echt lelijk vind ik 'm ook niet. Het is vooral ff wennen denk ik. ;)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Blausee-Mitholz
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Het is en blijft een vrachtwagen cabine dikke DAF  :-)

Mvg, Johan
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Een Dikke Daf is ook mooi, tenminste dat vinden de meesten nu. Hoe waren de reactie toen die uitkwam?
Oftewel: Eens kijken hoe het bevalt als 'ie een paar keer voorbij is gekomen. Misschien staat 't wel heel goed. ;)

Blijft de vraag: waar wordt dit klusje gedaan?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Blausee-Mitholz
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Haarlem.

Mvg, Johan
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 20 juni 2011, 18:34:20
Het is en blijft een vrachtwagen cabine dikke DAF  :-)
Inderdeed Johan!  B)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Mha... nee, de DAF is mooier denk ik. :mrgreen:

Welke bedoelen jullie de Daf XF 105 ? Die is mooier dan dit geval.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Een Dikke Daf, of YA 328, is wat ouder (en een stuk cooler :D):


(bron)

Groetjes,

Rutger
Re:Nieuw uiterlijk; DD-AR wordt DD-Z
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk; DD-AR wordt DD-Z
Vrijdag moest ik in Amsterdam zijn en toen ben ik na afloop maar even doorgereden naar Haarlem. Vanuit Haarlem heb ik de trein terug gepakt naar Haarlem Spaarnwoude. Vervolgens kun je dan aan de Ikea-kant een stukje terug lopen en daar kun je 'm (de DD-Z) vanaf de weg heel goed zien staan.

Vanuit de trein:




En vanaf de weg:










Sinds de vorige foto zijn ze er dus weer flink mee bezig geweest. En er is ook nog een hoop te doen! Ik ben vooral benieuwd waar die twee grote vierkante ramen voor gaan zijn. Die vierkante gaten komen nog afdekplaten voor.

Verder moet ik zeggen dat het me erg mee valt. Het zijn best frisse kleuren en eigenlijk staat 't 'm wel. Ik begin het misschien zelfs langzaam mooi te vinden. 8o

Groetjes,

Rutger

P.S. Om de discussie voor te zijn: ja, het dak is blauw. Erg blauw... ;)
P.P.S. Nog één keer dan, voor de nostalgie:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Nameless
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Het is even wennen! Ik ben inmiddels omgeslagen van "hij is wel aardig" naar "toch best wel mooi" :thumbup:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Nou.... dat ding zet er niet uit,die raamstijlen blijven zitten en er komt 1 raam ervoor,en naast t bovenste frontsein komt een geboute plaat voor de ruitenwisser
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Waar dienen nu die witte vlakken en strepen/dotten voor?
Of is dat vandalisme?
Ziet er wel vreemd uit en het dak boven het achterste balkon is geheel open gemaakt en lekker aan het roesten. :important: :help:
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Die raamstijlen zullen dan wel een essentieel deel van de constructie zijn.
De witte vlakken zijn vermoedelijk reparaties (plamuur?). Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste gaat rijden...
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Als dat witte plamuur is verklaart dat ook waarom een treinkaartje zo belachelijk duur is. Ze spuiten eerst het rijtuig in de nieuwe kleur en gaan dan het plaatwerk bewerken om daarna alles nogmaals te spuiten.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ik ga er toch eigenlijk wel vanuit dat dit iets van alternatieve kunst is. (graffiti)
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
veldkamp
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ik durf te wedden dat ze bij Piko al bezig zijn met de ontwerpmal, want dit wordt een HIT >:-D >:-D >:-D.
Piko  en Roco zijn een van de weinige merken, die hier redelijk vlug op inspringen. Ik denk dat Piko in het nieuwe gat springt, waarom? een gevoel O:-D O:-D

Gr erik
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
HMM, vind het wel redelijk .
Alleen het dak + de neus moet echt beter, want dat ziet er totaal niet uit.


Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Even voor de duidelijkheid, dit is dus een schadebak die proefbak is (geweest), deze wordt gesloopt.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ik vind em niet eens verkeerd hoor, en dan is het ook nog een proefbak! :)
We moeten er vaak eerst aan wennen, netzoals de 1254 en de HUSA locs.

Ben benieuwd!

Groetjes Daniël
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Dat ding  is geen proefbak, was als demo gebruikt voor de familliedag tijd terug,de proefbakken staan binnen, en inderdaad tim heeft gelijk dit is een sloper.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Ze zijn er dan wel hard aan 't werk mee voor een sloper... 8o
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
jooh dat ding staat er maar nu,en plaatje erin lassen is geen probleem een zijkant aanklooien ook geen punt,de echte proefbakken waarvan de airco units  het interieur en de biobak,nogmaals staan binnen voor testen en doen
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
en wat gaan die 1700 en doen?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 18:56:22
en wat gaan die 1700 en doen?

Hoogst waarschijnlijk afvoer.

NSR houdt in principe niet van lok-bespande treinen. In sommige gevallen blijft het een noodzakelijk kwaad maar ik verwacht dat door deze actie weer een aanzienlijke hoeveelheid eloks, in dit geval 1700, terzijde wordt gesteld ofwel voor sloop wordt afgevoerd.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Sloop zal zo'n vaart niet lopen (eerst de 1800'en denk ik), maar wel terzijdestelling.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: timtrein op zaterdag 02 juli 2011, 20:59:12
Sloop zal zo'n vaart niet lopen (eerst de 1800'en denk ik), maar wel terzijdestelling.
Das het begin van het einde, als er niks te trekken (of te duwen) valt, dan zal het doek snel vallen, althans voor een groot deel van deze loks, denk ik.
Een enkele zal nog wel wat werk krijgen, maar ik vrees dat het snel gedaan zal zijn met de 1700.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?
En nu gaan die rijtuig-loccies dus 6 rijtuigen trekken? Een 1600 heeft (had) er al een behoorlijke kluif aan dat snel op gang te krijgen!
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?
En nu gaan die rijtuig-loccies dus 6 rijtuigen trekken? Een 1600 heeft (had) er al een behoorlijke kluif aan dat snel op gang te krijgen!

mDDM is ontworpen om maximaal 4 DDM rijtuigen te trekken/duwen.....
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
treintje1234567890
gast

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Als ja A'dam Cs binnenrijd vanaf weesp staan erop het rangeerterrein bij het station 33 1800 locs op een rij
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: mDDM op zaterdag 02 juli 2011, 21:36:11
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?
En nu gaan die rijtuig-loccies dus 6 rijtuigen trekken? Een 1600 heeft (had) er al een behoorlijke kluif aan dat snel op gang te krijgen!

mDDM is ontworpen om maximaal 4 DDM rijtuigen te trekken/duwen.....


Een VIRM-IV ( 6 delig ) heeft 2312KW  ,  een mddM heeft 2400KW.
Dus dat valt wel mee..

Bron, Wiekie zn Pedia :D
groet Jan

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: treintje1234567890 op zaterdag 02 juli 2011, 22:02:39
Als ja A'dam Cs binnenrijd vanaf weesp staan erop het rangeerterrein bij het station 33 1800 locs op een rij
De 1800 trekt/duwt geen DD-AR.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Jan 1212 op zaterdag 02 juli 2011, 22:40:10
Citaat van: mDDM op zaterdag 02 juli 2011, 21:36:11
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?
En nu gaan die rijtuig-loccies dus 6 rijtuigen trekken? Een 1600 heeft (had) er al een behoorlijke kluif aan dat snel op gang te krijgen!

mDDM is ontworpen om maximaal 4 DDM rijtuigen te trekken/duwen.....


Een VIRM-IV ( 6 delig ) heeft 2312KW  ,  een mddM heeft 2400KW.
Dus dat valt wel mee..

Bron, Wiekie zn Pedia :D
groet Jan



maar die heeft ze op wat meer asjes, we zullen het wel zien in de praktijk. en volgens nsr is die altijd weerbarstig...
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?

Te duur in exploitatie. Het gebruik van lokomotieven brengt nu eenmaal (veel) rangeerwerk met zich mee waarvoor ook nog eens extra (rangeer) personeel moet worden gesteld.

Helaas voor ons hobby-isten. Het wordt er naar mijn mening daarom al sinds vele jaren almaar saaier door op het Nederlandse spoor.... :(

Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Maar eigenlijk is er toch niets nieuws aan, de Duitsers begonne 80 jaar geleden al aan het "Einheits-Lokomotiven" concept.
Dit om bij verschillende baureihe toch dezelfde onderdelen te gebruiken, wat fikse besparingen oplevert.
NS doet eigenlijk niets anders, door oa de DDM-1 af te voeren ed.

Citaat van: Hans Biere op zondag 03 juli 2011, 10:40:25
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?
Te duur in exploitatie. Het gebruik van lokomotieven brengt nu eenmaal (veel) rangeerwerk met zich mee waarvoor ook nog eens extra (rangeer) personeel moet worden gesteld.
Een ander voordeel van treinstellen is dat je bij een defecte bak van de rest van de rest van het stel weer een goed functionerend treinstel kunt maken.
Bij een defecte lok moet staat de hele trein aan de kant, mits je voldoende reserve loks hebt, maar dat kost ook weer veel geld.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Kappa op zondag 03 juli 2011, 11:00:21
Maar eigenlijk is er toch niets nieuws aan, de Duitsers begonne 80 jaar geleden al aan het "Einheits-Lokomotiven" concept.
Dit om bij verschillende baureihe toch dezelfde onderdelen te gebruiken, wat fikse besparingen oplevert.
NS doet eigenlijk niets anders, door oa de DDM-1 af te voeren ed.

Citaat van: Hans Biere op zondag 03 juli 2011, 10:40:25
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?
Te duur in exploitatie. Het gebruik van lokomotieven brengt nu eenmaal (veel) rangeerwerk met zich mee waarvoor ook nog eens extra (rangeer) personeel moet worden gesteld.
Een ander voordeel van treinstellen is dat je bij een defecte bak van de rest van de rest van het stel weer een goed functionerend treinstel kunt maken.
Bij een defecte lok moet staat de hele trein aan de kant, mits je voldoende reserve loks hebt, maar dat kost ook weer veel geld.

de duitsers gooien zeker geen dingen weg die nog goed zijn, en die dubbeldekkers hebben zich prima bewezen in ic-trek-duws, geconcentreerd ingezet lijkt me dat beheersbaar exploitabel. bovendien zijn duisters ongeveer de uitvinders van trek-duw met eenheidslocs... en (tot voor kort?) bijna allergisch voor treinstellen...

als een loc/rijtuig in trek duw combi stuk is kan die er ook uitgerangeerd worden, en idd als de loc stuk is moet je een reserveloc hebben. Helaas gaat het treinstel-voordeel alleen op voor bakken waarvan alle draaistellen worden aangedreven, of tenminste elk treinsteldeel, en dat gaat voor de in dit topic dingen niet op, die immers maar 1 locachtig rijtuig als tractie krijgen! en ja, rijtuigen kunnen verder uitgewisseld worden, dat is hier geen voordeel.

En als getrokken treinen zo onvoordelig zijn, wat haalt Fyra dan in zn bolle kop, zo van, ach, die hsl lijn heeft toch al zoveel gekost, het maakt met die paar rangeerbewegingen ook niet uit??? Hoe kunnen die 2 zo van filosofie en praktijk verschillen in uitvoerend beleid?!
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: ndb op zondag 03 juli 2011, 11:19:17En als getrokken treinen zo onvoordelig zijn, wat haalt Fyra dan in zn bolle kop,

Dit is een (dure) "noodoplossing" omdat levering van die (afgrijselijke) treinstellen van Ansaldo-Breda nogal op zich laat wachten...
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Als ze zoveel loks over hebben, dan kunnen ze toch prima trek-duw combinaties maken? Lok voor en lok achter... Dan hoef je ook niet om te lopen. Met de ICL deden ze dat wel eens dacht ik.
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: rscosworth op zondag 03 juli 2011, 12:36:07
dan kunnen ze toch prima trek-duw combinaties maken? Lok voor en lok achter...

Jij bedoeld een trek - trek combinatie.

Trek - duw
Bij trek - duw staat er in rij richting 1 de lok (trek) en in rij richting 2 een stuurstand rijtuig (duw)

Trek - trek
Bij trek - trek staat er in rij richting 1 lok A (trek) en en in rij richting 2 staat lok B (trek)

Mvg,

Romar
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Bedankt voor het uitleggen :) 'k Bedoel in dat geval trek-trek combinatie
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: rscosworth op zondag 03 juli 2011, 12:36:07
Als ze zoveel loks over hebben, dan kunnen ze toch prima trek-duw combinaties maken? Lok voor en lok achter... Dan hoef je ook niet om te lopen. Met de ICL deden ze dat wel eens dacht ik.

ik vrees dat je bij nsr aan het verkeerde adres bent voor het begrip 'creatieve oplossingen' en 'roeien met de riemen die je hebt'
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Romar op zondag 03 juli 2011, 12:58:13
Citaat van: rscosworth op zondag 03 juli 2011, 12:36:07
dan kunnen ze toch prima trek-duw combinaties maken? Lok voor en lok achter...

Jij bedoeld een trek - trek combinatie.

Trek - duw
Bij trek - duw staat er in rij richting 1 de lok (trek) en in rij richting 2 een stuurstand rijtuig (duw)

Trek - trek
Bij trek - trek staat er in rij richting 1 lok A (trek) en en in rij richting 2 staat lok B (trek)

hoe heet het dan bij die 2200 aan beide kanten met plan E , die reden toch ook allebei tractie?

Mvg,

Romar
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: Hans Biere op zondag 03 juli 2011, 10:40:25
Citaat van: ndb op zaterdag 02 juli 2011, 21:32:46
Is bekend wat nsr tegen locs heeft?

Te duur in exploitatie. Het gebruik van lokomotieven brengt nu eenmaal (veel) rangeerwerk met zich mee waarvoor ook nog eens extra (rangeer) personeel moet worden gesteld.

Helaas voor ons hobby-isten. Het wordt er naar mijn mening daarom al sinds vele jaren almaar saaier door op het Nederlandse spoor.... :(



Waarom rangeerbewegingen? De dubbeldekkers zijn voorzien van stuurstandrijtuigen, waardoor rangeren niet noodzakelijk is.

De komst van aandrijfwagens heb ik altijd jammer gevonden. Niet alleen brengt dit geen  voordeel bij storingen, bij de introductie bleken ze ook nog eens regelmatig uit te vallen door oververhitting.

Maar goed ik ben een liefhebber van lokomotieven. De trekkracht van de E-loks voor die korte dubbeldekkertjes voelde alsof de rails van de dwarsliggers getrokken zou worden. En dan nog het mooie gierende geluid bij optrekken en remmen. Die aandrijgwagens met extra derde as in het midden en een even groffe kop als de stuurstandrijtuigen vond ik een aanfluiting. Hopelijk maken ze nu in ieder geval het uiterlijk wat flitsender!
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Citaat van: ndb op zondag 03 juli 2011, 13:56:08
Citaat van: Romar op zondag 03 juli 2011, 12:58:13
Citaat van: rscosworth op zondag 03 juli 2011, 12:36:07
dan kunnen ze toch prima trek-duw combinaties maken? Lok voor en lok achter...

Jij bedoeld een trek - trek combinatie.

Trek - duw
Bij trek - duw staat er in rij richting 1 de lok (trek) en in rij richting 2 een stuurstand rijtuig (duw)

Trek - trek
Bij trek - trek staat er in rij richting 1 lok A (trek) en en in rij richting 2 staat lok B (trek)
Citaat van: nbd
hoe heet het dan bij die 2200 aan beide kanten met plan E , die reden toch ook allebei tractie?

De 2200'en met plan E waren een dieseltrekduwtrein, aangezien ze allebei tractie leverden.

Mvg,

Romar
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2009

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
We dwalen wel een ietsiepietsie af.....
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Heel heel klein beetje maar hoor, als je er snel overheen kijkt valt het niet eens op :mrgreen:
Re:Nieuw uiterlijk; DD-AR wordt DD-Z
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Nieuw uiterlijk; DD-AR wordt DD-Z
Weet iemand wanneer ze eigenlijk van plan zijn om voor het eerst met de DD-Z te gaan rijden?
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Lid sinds: 2007

offline
Re:Nieuw uiterlijk DD-AR
Volgend jaar pas in de reguliere dienst