Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wegen

Gestart door chrisant maandag 09 november 2009, 17:06:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wegen
chrisant
gast

Wegen
Wat vinden jullie het beste om te gebruiken voor wegen? Folie of Krepp papier. Ik kan beide van het merk Noch aankomen. Beide zijn zelfklevend.
Re:Wegen
glamo
gast

Re:Wegen
schilderen, de asfaltverf van HEKI of de betonverf van FALLER zijn daar uitsteken voor geschikt. voor een tweevaksbaan leg ik een strip van 1mm hoog en 1cm breed in de midden van de weg. dan met plamuur mooi uitwerken. zo krijg je een licht gebogen weg die zeer echt toont. als je die dan schilderd en nadien wat dry-brush met zwart toepast heb je een prefecte weg, veel succes :wink:
Re:Wegen
Lid sinds: 2009

offline
Re:Wegen
andere optie is schuurpapier verven;) markering met een typ ex pen;)
Of standaard van busch of faller..
Re:Wegen
Lid sinds: 2009

offline
Re:Wegen
afhankelijk wat je wilt, ik heb bijvoorbeeld een Duits/Oostenrijks landschap, en daar kan je het ook met gewone grijze verf doen, welke je wat lichter maakt om het oude idee te krijgen. Ik persoonlijk vind het mooier dan al die schuimwegen, maar dit is persoonlijk.
Veel succes in je keuze.

gr. Henk
Re:Wegen
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Wegen
Ik ben bezig met een testje en gebruik de krepp-stroken van Noch. De reden is dat ik een Duitse keienstraat wil hebben en alles van het Car System moet er overheen kunnen.
Zou ik schuurpapier gebruiken dan mag ik na elke ronde nieuwe slepers monteren, verf ik de boel dan maakt het rijgeluid meer lawaai dan alle locsounds bij elkaar.
De buitenwegen heb ik overigens wel met "betonverf" van Heki en Faller gedaan.
Re:Wegen
chrisant
gast

Re:Wegen
Hoi Kermit65,

Hou me op de hoogte van je test. Voor mijn baan betreft het in principe ook maar wat dorpstraten en sowieso twee kerkpleinen die ik met kasseien motief wil hebben.

Het verven wat de anderen voorstelden zie ik niet zo zitten voor een dorpstraat. Daarnaast heb ik nu overal grasmatten liggen en kan ik het gras met water uit de mat verwijderen. Ik ben toch bang dat het met schilderen een knoei boel gaat geven.
Re:Wegen
Wim N
gast

Re:Wegen
Hallo chrisant,

Ik ben ook met het aanbrengen van wegen bezig geweest en van alles bijna uitgeprobeerd.

Ik heb zelfs eerst een stukje plakweg aangebracht en vervolgens stukjes afplakband op de plakwag geplakt daarna er weer afgetrokken waarbij er dan beschadigingen op traden op de plakweg daarna met faller wegdek verf de plakweg over geverft en dat is me goed bevallen.

Kijk anders even op het topic van mijn diorama bouw daar staan heel veel foto's van.

Succes.

Groet Wim.
Re:Wegen
Lid sinds: 2009

offline
Re:Wegen
Ok ik begrijp nu dat het om een dorpsstraat gaat, daar heb ik van dat rekband voor scheuren voor gebruikt, eerst een dunne gipslaag hierover het gaas brengen, indrukken in het gips en dan ligt overstrijken met gips. Langzaam laten drogen, tot het net aan het opstijven is en dan het rekband er voorzichtig uit halen, je krijgt dan een soort klinkertjes motief. Dan nog even verven, donker grijs eerst en drybrushen met licht grijs. Je zou je carsystem draad onder het gips in het hout  aan kunnen brengen denk ik.
gr. Henk
Re:Wegen
JITS
gast

Re:Wegen
Ik zag vorige keer bij een kennis modelspoorder die had voor de wegen schuurpapier gebuikt (fijn, watervast en zwart) nadat hij er eerst flink mee geschuurd had.
Je kunt ze op de rol kopen (en dus meters maken zonder naden) en verlijmen met houtlijm.
het effect was bijzonder goed, goedkoop en geen geklooi of geklieder. Het is maar een idee

Tjeerd
Re:Wegen
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Wegen
Chrisant: de test is uitstekend verlopen. Ik heb besloten om de wegen in de stad op die manier uit te voeren (dus krepp-stroken van Noch en daaronder de bedrading van Faller).
De buitenwegen en de industrieplaatsen worden "betonplaten" zoals je hierboven al een paar keer voorbij zag komen. Ook daarin komt de bedrading van Faller.
Re:Wegen
Lid sinds: 2008

offline
Re:Wegen
hé Kermit65,

kan je der eventueel foto's van plaatsen , ben namelijk ook geintresseerd.

groeten rudiger56
Re:Wegen
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Wegen
Ik zal de foto's komend weekend maken, dan staan ze zondagavond online.
Re:Wegen
chrisant
gast

Re:Wegen
Ben benieuwd naar je foto's...
Re:Wegen
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Wegen
Ja, ik kreeg het stikdruk dus ze zijn wat verlaat. Het zal toch het komende weekend worden ben ik bang..  :(
Maar ze komen, zeer zeker!  :D
Re:Wegen
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Wegen
Nou, daar komen ze dan..

Eerste aanzet: smalle strook Noch



...oprijden...



...eerste meters (de buschauffeur heeft wel last van zenuwen...)



..hoera! Eerste test geslaagd. Voor alle zekerheid staat links wel de BMW van Oberinspektor Derrick natuurlijk.

Dan de tweede test over een iets dikker materiaal, waar nog wel de folie onder zit. De chauffeur weet nog niet wat hem te wachten staat...



Falderie....nu lacht de chauffeur nog...



Maar hier wordt het al ernstiger...



..Ooohh...shit... Gelukkig staat de politie klaar...



M'n remmen...waar zitten m'n remmen???



BONK!!! Gefrustreerd stapt meneer Maier uit de bus. "Ik ga wel lopen naar het station, gek dat je d'r bent!" briest hij. De agenten moeten alleen maar lachen...

Kortom, test geslaagd, het systeem weet de draad ook door iets dikker materiaal goed te vinden.  :mrgreen:

Groetjes,

Richard
Re:Wegen
kenny1647
gast

Re:Wegen
leuk verslagje , ik ga op men nieuwe baan ook misschien FCS toepassen , maar ik ga gebruik maken van Kleefwegen van Noch en faller. dus het is mogelijk.
Gr kenny
Re:Wegen
chrisant
gast

Re:Wegen
Mooi verslag Richard.  Ik heb inmiddels ook overal de straten van Noch gebruikt. Heb zelfs een kerkplein gemaakt mat de lantaarntjes van AlbertJan erbij. Foto volgt nog.
Re:Wegen
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Wegen
Ik heb heel lang getwijfeld wat ik zou doen. Nadeel van "verfstraten" is dat het hard is, dus meer slijtage en lawaai en je ziet de draad bijna altijd.
Papier/karton was een alternatief maar op den duur gaan de randjes stuk, zeker als er slepertjes overheen gaan. Was wel natuurgetrouw en makkelijk verwerken.
Gips...mooi maar een testbaantje kon ik weggooien -> roest! De draad moet je dan in natte toestand er in aanbrengen en dan meteen profileren. Was geen succes.
Schuim van Busch bleek te dik, dat pakte de detectie niet.
Daarom kwam ik uit op deze straten. Duur, maar uiteindelijk wel de oplossing. Het zal nog even duren voordat ik een groter stuk klaar heb. Ik wil eerst broeden hoe ik de ondergrond voor de trottoirs ga maken, waar dan de trottoirs van Noch overheen komen. Die moeten immers wat hoger dan de weg. En alle accessoires die ik er op wil (lampen, borden, figuurtjes, reclameborden etc) moeten ook goed tot hun recht komen.
Gelukkig heb ik nog 20 jaar tot aan mijn pensioen...  :lol: :lol: