Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Roco Raillion 232!

Gestart door Robbert vrijdag 24 november 2006, 08:01:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Raillion 232!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Roco Raillion 232!
Weet iemand ergens foto's of filmpjes van deze loc? of kan iemand hem bespreken? Ik ben geintresseerd!

Groetjes,

Robbert
Re: Roco Raillion 232!
ik heb er een filmpje van. moet ik hem opsturen via mail op gewoon hier neerzetten?
Re: Roco Raillion 232!
Roel wat een vraag hier neerzetten aub  :D dan kunnen we allemaal meegenieten.
Re: Roco Raillion 232!
haha idd :P hij is van de MGV.
Klik hier en hier
Re: Roco Raillion 232!
JanPieter
gast

Re: Roco Raillion 232!
Hallo Roel,
De filmpjes doen het amper (licht et nou aan mijn computer ofzo?!) De trein komt met horten en stoten dichter bij...
MVG Jan-Pieter
Re: Roco Raillion 232!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Raillion 232!
De eerste zie ik wel de tweede niet? Ziet er goed uit! Zit er geluid op of is dat het geluid van de moter?

Groetjes,

Robbert
Re: Roco Raillion 232!
JanPieter
gast

Re: Roco Raillion 232!
Hallo,
Als je het filmpje een paar keer achter elkaar opstart doet ie het wel, raar hoor!
Re: Roco Raillion 232!
zal wel aan de server liggen.

dat is het geluid wat erop zit. met schitterend dieselmotorgeluid, en een 2 tonige toeter als ik het goed heb
Re: Roco Raillion 232!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Raillion 232!
Hallo Mensies,

Ik heb ook zo een BEEST ( check avator  :lol: ).
Maar afijn net als de Class66 en de G2000 die reeds op de site besproken zijn heeft de RN 232 ( ook wel genoemd als de "Ludmilla" ) ook 4 sound functies.
Waarom een BEEST? Nou een kabaal dat dat ding maakt niet te weinig... gelukkig kan je dat via de cjifers het geluid reduceren naar een meer normaler niveau kwa geluid. En ook vanweg zijn trekkracht. Deze jongen heeft ook net als de class 66 4 aangedreven assen en kan echt een hele hoop wagons trekken.
De sleper is een fluister sleper en die hoor je daadwerkelijk ook echt bijna niet.

Alleen vind ik dat de loc gauw stroomloos komt te staan. Ik weet niet of meer mensen die deze loc hebben daar last van hebben?
Hij is ( denk ik ) heel erg gevoelig voor vuil / stof  op de middel rail en ook als deze over een wissel heen gaat..
Maar als die dan weer een paar rondjes heeft gereden  is het weer helemaal als van ouds :).

Groetjes,

Marcel
Re: Roco Raillion 232!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Raillion 232!
Marcel,

Ik zag bij je foto's van je baan dat je er 1 had, dus ik wachtte al rustig af  :D Heb je ook een bespreking van deze loc of alleen van de Class 66 en de G2000?

Weet iemand waar ik deze loc nog kan kopen? En is het lastig om een gelijkstroom te kopen en die omtebouwen naar wisselstroom, want kom je dan niet in de problemen met het geluid?

Groetjes,

Robbert
Re: Roco Raillion 232!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Raillion 232!
Citaat van: Robbert op zaterdag 25 november 2006, 09:29:24Heb je ook een bespreking van deze loc?
Nee, ik heb er ( nog ) geen 1 gemaakt. Misschien komt dat nog wel eens ( ooit  :roll: ).

Citaat van: Robbert op zaterdag 25 november 2006, 09:29:24
Weet iemand waar ik deze loc nog kan kopen?
Ik kan je wel al vast helpen aan een artikel nummer van deze loc. Het is de : Roco 69917.
Dat is het artikel nummer van de Digitale Wisselstroom met sound variant (  8) ). Dus nu even bij een paar winkels waar jij graag en vaak je spullen koopt en even informeren en / of op de site(s) van de winkel(s) kijken en het desbetreffende artikel nummer in te toetsen en dan kijken of die daar nog leverbaar is.
Succes ermee.

Groetjes,

Marcel
Re:Roco Raillion 232!
Ik heb ook een ludmilla aangeschaft en ik heb een central station, graag wil ik ookhet geluid iets zachter zetten, echter in het c.s. lok menu kan ik het volume op het scherm zachter zetten echter blijft het geluid in de lok gelijk, weet iemand hoe ik dit kan oplossen ???? bedankt alvast, ben hier net nieuw

Groeten
Ed
Re:Roco Raillion 232!
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re:Roco Raillion 232!
@Ed,

Ik die van mij zachter gezet met de Esu Lokprogrammer.
Dat ging uitstekend.

Mvgr

Leon
Re:Roco Raillion 232!
ok die heb ik dus niet, maar even dragen in de winkel waar ik hem gekocht heb, die zullen dat toch wel kunnen hoop ik

bedankt
@
Re:Roco Raillion 232!
Als je het volume vermindert hebt met je CS sla je het dan ook op. Klik je dan op ok ?
Re:Roco Raillion 232!
ja ik klik netjes op het v tje, optrek en afrem wijzigingen slaat de lok ook niet op, moet hij daarvoor op een aparte programeer rail??? volgens mij niet echter wordt ik gek van het schelle geluid van de lok, juist daarvoor heb ik hem gekocht, maar het gaat te hard

groeten
Ed
Re:Roco Raillion 232!
Best van wel of anders zeker alle andere loc's van je baan nemen.
Re:Roco Raillion 232!
Leon, hoe kom je aan zon ding is dit een speciaal aanpas apparaat of alleen een aanpassingssysteem via de pc?? is ie duur???

Gr
ed
Re:Roco Raillion 232!
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re:Roco Raillion 232!
Hallo iedereen,

Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn BR 232 909-2 van Roco met geluid.
Het beeld is niet helemaal goed omdat het met een mobieltje is gemaakt.
Hoop dat het filmpje bevalt.

http://www.youtube.com/watch?v=XXWSQCDD4YE

Groeten,

Leon.
Re:Roco Raillion 232!
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Roco Raillion 232!
Ik zou zeggen gelijk het geluid van Brawa erin zetten met een lokprogrammer. :D
De roco heeft een monotone geluid!! :(
Ik wil als hier behoefte aan is wel eens het verschil laten horen in een filmpje.


groet

erik