Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Belgische I6 rijtuigen

Gestart door PeterBrz dinsdag 22 september 2009, 21:38:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Belgische I6 rijtuigen
PeterBrz
gast

Belgische I6 rijtuigen
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem;
Ik zou graag een belgisch-zwitserse trein samenstellen, dit met de HLE 20.
Het probleem echter is dat ik met Marklin rij. De zwitserse rijtuigen heb ik alvast maar deze zijn 26.5cm lang. (omdat marklin de rijtuigen op schaal 1/100 uitbrengt  :? )
Het rijtuig van roco (I6) is namelijk 30.3cm en dit zou kunnen storen in combinatie met de marklin rijtuigen.

Nu is mijn vraag of nog een andere frabricant de I6 rijtuigen heeft gemaakt, eventueel op schaal van marklin, of in de buurt van de 26cm lengte. Want ik vrees er wat voor dat 4cm erg gaat opvallen (+ het bijkomende hoogteverschil)

Weet er iemand raad?
Alvast bedankt, Peter
Re:Belgische I6 rijtuigen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Belgische I6 rijtuigen
Weet niet ik welk tijdperk jij wilt rijden maar in de jaren negentig reed de Vauban met deze Märklin rijtuigen





Uitstekend met SBB EC rijtuigen te kombineren, een Italiaan kun je er ook in drukken.
En Alles schaal 1:100 Dit spul is nog wel op ruilbeurzen te vinden.
Ik heb inmiddels een stammetje van 6 rijtuigen voor de Vauban

Volgensmij heeft märklin de opvolgende kleurstelling van deze rijruigen ook uitgebracht.

Mvg, Johan
Re:Belgische I6 rijtuigen
Dag Johan,

Hartelijk dank voor je reactie.
Door te beginnen zoeken (via uw nummers) ben ik op de nieuwe I6 rijtuigen van Marklin gestoten, dit is de set 43513, een set van 3 I6 rijtuigen (2x 2de klas, 1x 1e klas).

Dit zijn de rijtuigen; (bron: ebay)



De bedoeling is om deze rijtuigen achter een HLE 20 te hangen samen met de zwitserse rijtuigen, om zo een internationale trein te creëren van Brussel naar Zwitserland, via Luxemburg.

Groeten, Peter