Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Noch/Woodland Scenics rotsmallen

Gestart door Tom donderdag 23 november 2006, 22:47:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Geachte Marklincollega's,

Ik heb al een paar Noch/Woodland Scenics rotsmallen en ik zoek nog twee andere mallen, maar ik zie ff niet zo snel waar die in Nederland verkrijgbaar zijn. Het gaat om de volgende artikelnummers:
- Noch/Woodland Scenics C1230
- Noch/Woodland Scenics C1232

Wie weet waar deze mallen in Nederland verkrijgbaar zijn?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Conrad verkoopt ook Noch-Woodland rotsmallen.
Maar of die ook de nummers hebben die jij zoekt.
Kijk eens op: www.conrad.nl
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Gerard,

Conrad verkoopt, voor zover ik weet, niet het gehele assortiment van Noch/Woodland Scenics rotsmallen.

Weet jij misschien de Conrad-bestelnummers van de rotsmallen die ik zoek?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
In de Conrad-catalogus staan alleen Conradnummers.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Als je het leuk vind en ook andere structuren wilt hebben, kan je ze heel makkelijk zelf maken.

Wat je dan wel nodig hebt zijn echte roststenen, ik heb toendertijds een aantal uit Zwitserland meegenomen.
Met Latex een mal maken van een paar lagen, je krijgt dan een hele flexibele mal. Leg die in een bak met zand en giet daar vervolgens het gips in.
Zo kan het dus ook. Het is wat meer werk, maar je kan zo wel meer verschillen aanbrengen in je rotsen.

Hans
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Verdouche,

Bedankt voor de tip, maar een ritje naar Zwitserland is natuurlijk ook niet gratis ;-)
En de gipsmallen van Woodland Scenics/Noch bevallen me uitstekend. Vandaar dat ik er nog een paar extra bij wil hebben. Conrad verkoopt 4 typen gipsmallen, maar op de site van Woodland Scenics is te zien dat ze veel meer typen leveren. Ik zoek dus een leverancier in Nederland die de door mij gewenste typen in het assortiment heeft.

Toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Voor de C1232
http://www.shopping.com/xPO-Woodland-Scenics-Woodland-Scenics-Rock-Mold-Boulders-C1232~r-1~CLT-INTR~RFR

Kan je niet gewoon in een modelbouwwinkel vragen of ze deze voor jou zouden kunnen bestellen.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Tom, ik had je vraag helemaal verkeerd begrepen :oops:.

De Conradnummers zijn:
21 02 80-91: 3 rotsblokken
24 01 75-91: 9 kleine rotsblokken
21 03 06-91: grote rotswand
24 01 77-91: rotswand

Maar nogmaals: ik weet dus niet of dit de mallen zijn die jij graag zou willen hebben.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Thetor,

Bedankt voor de tip, maar ik ken shopping.com niet en ik doe graag (Internet)zaken met bedrijven waar ik goede ervaringen mee heb.

En bij de vakhandel bestellen en wachten totdat m'n bestelling binnen is? Mwoah, daar heb ik geen geduld voor. Ik 'mot' het binnen enkele werkdagen binnen hebben ;-)

Toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Gerard,

Bedankt voor het mee helpen zoeken, maar de door jou opgesomde nummers zijn niet de rotsmallen die ik zoek.

De volgende mallen heb ik namelijk al:
24 01 75-91: 9 kleine rotsblokken
24 01 77-91: rotswand

En zoals ik al eerder heb gemeld in dit draadje verkoopt Conrad slechts 4 typen mallen, terwijl Noch/Woodland Scenics veel meer typen verkoopt:
http://www.woodlandscenics.com/index.htm
Dan: Terrain
Vervolgens: Rock molds

Mag ik jullie er nogmaals op attenderen dat het setje Woodland Scenics earth colors C1215 heel fraaie resultaten oplevert?
(En voordat Gerard weer overijverig het Conrad-bestelnummer op gaat zoeken: het setje is bij Conrad verkrijgbaar onder bestelnummer: 210256 ;-))

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
hallo

Ik heb alle woodland mallen gekocht bij de spoorzoeker in borkel en schaft,maar dat is al 3 jaar terug dus,of hij ze nog heeft weet ik niet

Borkel en schaft ligt onder eindhoven,maar ze versturen ook


wim b.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
heb je een speciale gipssoort nodig om in die mallen te doen of gaat dat met eender welke?

Jan-Frederik
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Janfrek,

Als je grote oppervlaktes wilt gaan voorzien van rotsjes, dan kun je het beste Rotband gips nemen.

Ik heb zelf een klein baantje met een klein gedeelte aan rotswand, dus ik heb Alabastine genomen.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Anita's decor (die van de hele mooie mallen)  adviseert om modelgips te gebruiken en voor bijzondere uitvoeringen porseleinpoeder.
Helaas was de laatste keer in Houten de modelgips op en heb ik mijn nieuwe mallen nog niet uitgeprobeerd! :(
Op dit moment met alle feestdagen weinig tijd maar daarna ga ik dit alles uitproberen!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Voor echt mooi en goed resulttat is modelgips het enige echt goede.
Ik begrijp nooit waarom iemand rustig een lok koopt van 200 euro.
Maar dan als het over gips gaat van een paar euro,net zolang zoek tot hij de meest goedkope gips soort heeft gevonden,of die nu een mooi een resultaat geeft of niet.
Wil je blijvend goed resultaat,en ook nog snel,gebruik dan modelgips.

wim b.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Nu je het zo aanbrengt denk ik indderdaad dat ik maar voor degelijk modelgips ga gaan! Voorlopig nog geen problemen in verband met geld dus dat lukt wel?
Dan dus maar de nieuwe vraag: wat is het beste?

Jan-Frederik
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: janfrek op zondag 03 december 2006, 17:40:59
Nu je het zo aanbrengt denk ik indderdaad dat ik maar voor degelijk modelgips ga gaan! Voorlopig nog geen problemen in verband met geld dus dat lukt wel?
Dan dus maar de nieuwe vraag: wat is het beste?

Jan-Frederik

ja modelgips dus :shock:

wim b
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Biels,

Waarschijnlijk wordt een merk gevraagd.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: Tom op zondag 03 december 2006, 21:06:34
Dag Biels,

Waarschijnlijk wordt een merk gevraagd.

Met vriendelijke groet,

Tom


Ja dat had niet begrepen,lijkt me ook niet zo belangrijk.
Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat een beetje bouwmarkt (gamma,praxis,formido,ed)een goede kwaliteit verkopen.
Ik heb al wel 5 merken gebruikt,en nooit verschil gezien.
Hier staat toevallig kneiff maar dat zegt niks.
Op naar de bouwmarkt dus.

wim b.

Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Hoi

Ik gebruik zelf het liefst gewoon hobbygips.
Dit is snel droog en is erg fijn van struktuur.
Hen ook eens roodband gekocht maar vind dat echt niks is veel te korrelig en heeft een veel langere droogtijd, maar is wel voordeliger
Hoop dat je er wat aan hebt

Richard
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: richard op maandag 04 december 2006, 16:34:24
Hoi

Ik gebruik zelf het liefst gewoon hobbygips.
Dit is snel droog en is erg fijn van struktuur.
Hen ook eens roodband gekocht maar vind dat echt niks is veel te korrelig en heeft een veel langere droogtijd, maar is wel voordeliger
Hoop dat je er wat aan hebt

Richard

hobby gips is het zelfde als modelgips.
opm. over roodband zijn absoluut waar,niet aan beginnen

wim b.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Ik had van Anita Decor ook die porceleingips, erg goed spul. Toen ik daar doorheen was, ben ik gaan zoeken. Gewone modelbouwgips werkt wel, maar het wordt lang zo sterk niet. Het voordeel van die porceleingips is dat je het behoorlijk kan verdunnen zodat het makkelijk in alle uithoeken van de mal komt. Met de gewone modelbouwgips kan dat niet.

Na een zoektocht op ebay kwam ik op 'keraquick', een gips die vergelijkbaar is met die porceleingips. Hier heb ik ooit 10 kilo van aangeschaft. Jammer genoeg heeft de bewuste ebay winkel (eurostocks0) dit produkt niet meer in het assortiment, want ze verkochten 5 kilo voor 7 euro 50. Normaal betaal je voor een kilo iets van 5 euro. Ik heb nu samen met een verzameling ballast gemaakt van split, een aantal kilo gips op ebay Duitsland gekocht, ben benieuwd of dat wat is.

Overigens gebruik ik rotband wel, maar niet voor het vullen van mallen. Het grove werk doe ik allemaal met rotband of goudband. Ik zal eens kijken of ik er wat foto's van kan maken, want ik heb toevallig net een stuk in een dusdanige staat, dat je goed kunt zien hoe ik de grove stukken doe.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: Tom op donderdag 23 november 2006, 22:47:39
...Het gaat om de volgende artikelnummers:
- Noch/Woodland Scenics C1230
- Noch/Woodland Scenics C1232

Wie weet waar deze mallen in Nederland verkrijgbaar zijn?

Was afgelopen weekend in Rijswijk in een modelbouwwinkel waar ze deze 2 modellen hadden liggen.
"Wapstad modelbouw" aan de Huis te Landelaan 462 te Rijswijk.
Tel: 070-3947974 www.wapstad.nl

Prijs: 9.95 p/st.

Sucses!!  :wink:
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: Henk K op dinsdag 05 december 2006, 10:16:13
Overigens gebruik ik rotband wel, maar niet voor het vullen van mallen. Het grove werk doe ik allemaal met rotband of goudband. Ik zal eens kijken of ik er wat foto's van kan maken, want ik heb toevallig net een stuk in een dusdanige staat, dat je goed kunt zien hoe ik de grove stukken doe.

Hier de beloofde foto's:







Op de laatste foto zie je de arcades duidelijk, die zijn met keraquick gemaakt. De bodem van het stuk wat er langs ligt, is goudband.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Onyx,

Ik heb ff op de site gekeken, maar helaas zag ik geen emailadres voor info. Ik zal het bedrijf morgen ff bellen.

Bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: Tom op woensdag 06 december 2006, 20:21:31
Dag Onyx,

Ik heb ff op de site gekeken, maar helaas zag ik geen emailadres voor info. Ik zal het bedrijf morgen ff bellen.

Bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groet,
Tom

Was vandaag ook nog even in een andere modelbouwwinkel genaamd "de Houtloods" aan de Loosduinsekade in Den Haag.
Ook deze had een aantal mallen van Woodland liggen (grotere modellen)  maar weet zo gauw even geen stuksnummers..  :(

Maandags gesloten maar vanaf dinsdag weer bereikbaar op tel.nr: 070-3456939
www.houtloods.nl

Moet zeker gaan lukken!!
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Ik heb gisteren 2 mallen gekocht de 1239 en de 1233 bij trein 2000 in Breda. Zij hebben 2 zaken ook nog 1 in Den Bosch.

Zie hier : www.trein2000.nl

Er hing daar een heel assortiment mallen, maar op de nummers heb ik niet gelet !

Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Fonzo,

Ik heb ze inmiddels besteld bij een leverancier in de buurt. Ook die had ze niet op voorraad, dus dat wordt een paar weken wachten.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Gisteren mijn nieuwe mallen uitgeprobeerd met vrijwel het goedkoopste wat er op de markt is, nl. Rotband van Knauff.
De mallen eerst ingesmeerd met een beetje slaolie, gips gemengd met een garde tot het goed gietbaar en klontervrij was ( de juiste hoeveelheid voor 1 maal mallen vullen), en na 20 minuten drogen de rotsen en rotswanden (want dit waren het) uit de mal verwijderd. Procedure nog 2 maal herhaald.
Fantastisch resultaat en nu goed laten drogen en schilderen.

Op deze manier kan ik mij halve baan voorzien van rotsen en rotswanden voor minder dan ? 30,00, waarvan nog geen ? 9,00 voor gips.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Fonzo,

Ik ben heel benieuwd met welke materialen je jouw rotsjes en rotswanden gaat schilderen (Ik ben namelijk ook druk bezig met rotspartijtjes).

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Nou das heel makkelijk. Jij bent in dit draadje enthousiast over een setje van Conrad en dat heb ik besteld. Verder heb ik natuurlijk nog een hele rim ram aan strooimaterialen enzo liggen.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: Fonzo op dinsdag 12 december 2006, 09:10:16
Gisteren mijn nieuwe mallen uitgeprobeerd met vrijwel het goedkoopste wat er op de markt is, nl. Rotband van Knauff.
De mallen eerst ingesmeerd met een beetje slaolie, gips gemengd met een garde tot het goed gietbaar en klontervrij was ( de juiste hoeveelheid voor 1 maal mallen vullen), en na 20 minuten drogen de rotsen en rotswanden (want dit waren het) uit de mal verwijderd. Procedure nog 2 maal herhaald.
Fantastisch resultaat en nu goed laten drogen en schilderen.

Op deze manier kan ik mij halve baan voorzien van rotsen en rotswanden voor minder dan ? 30,00, waarvan nog geen ? 9,00 voor gips.

er lekker schilderen zullen die vetten rotsen volgens mij niet.
Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen.
ik gebruik gewoon een sopje met afwas middel.
volgens een chemie boek dat ik toevallig hier heb liggen (echt toevallig) gaan gips en olie niet echt als vrienden samen.

wim
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Fonzo,

Net als Biels vraag ik me af waarom je de gietmallen eerst met slaolie inwrijft.
Het is de bedoeling dat je de mallen met water en een klein beetje afwasmiddel spoelt. (Het afwasmiddel zorgt ervoor dat de oppervlaktespanning van het water verdwijnt zodat het gips in alle hoekjes en gaatjes van de mal kan komen en de afdruk zo gedetailleerd mogelijk wordt).

Ik ben benieuwd naar je uitleg :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Ik doe dat met slaolie, niet vanwege het vloeien, maar vanwege het feit dat de gips dan lekker makkelijk loslaat, vooal het overtollige wat aan de mallen blijft kleven. Ik zeg niet dat het bij andere methodes niet werkt, maar deze methode heeft mijn voorkeur.

De gipsafdrukken worden daar niet vet van is mijn ervaring.

Bovendien verzuip ik die dingen niet in olie, maar dep ik hem met in olie gedrenkt keukenpapier.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Fonzo,

Ik kijk er een beetje van op dat de gipsafdruk niet gemakkelijk loslaat en aan de mal blijft kleven.
Welk merk/soort gips gebruik je eigenlijk?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Voor de rots mallen kan je evenwww.henhmodelbouw.nl !

Groetjes,

Robbert
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Citaat van: Tom op dinsdag 12 december 2006, 12:33:19
Dag Fonzo,

Ik kijk er een beetje van op dat de gipsafdruk niet gemakkelijk loslaat en aan de mal blijft kleven.
Welk merk/soort gips gebruik je eigenlijk?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom


Tom, wel een beetje goed lezen. Ik zeg helemaal niet dat ik dat met water en afwasmiddel niet los krijg, ik zeg dat deze manier mijn voorkeur heeft. Verder heb ik in een eerdere post al aangegeven Knauf Rotband te gebruiken.
Re: Noch/Woodland Scenics rotsmallen
Dag Fonzo,

Je hebt gelijk dat je al eerder had aangegeven dat je Rotband gebruikte. Daar had ik overheen gelezen.
(Gebeurt me wel vaker bij vrij lange draadjes).
Excuses.

Met vriendelijke groet,

Tom