Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )

Gestart door Romar zondag 15 november 2009, 11:54:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hoi,

van de week heb ik eens een poging gedaan om een vrachauto te weatheren.
Hier onder een paar foto's met het resultaat.











Dat waren ze.

Mvg,

Romar
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hallo Romar,

en meneer Bakker zelf zijn auto's maar schoon houden, de trailer wordt gebruikt voor aardappeltransporten en kwam afgelopen weken horde's van deze combi's tegen in de buurt van Roosendaal Noord Brabant, ver van huis.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Blausee-Mitholz
gast

Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Citaat van: wissels op zondag 15 november 2009, 11:58:51
Hallo Romar,

en meneer Bakker zelf zijn auto's maar schoon houden, de trailer wordt gebruikt voor aardappeltransporten en kwam afgelopen weken horde's van deze combi's tegen in de buurt van Roosendaal Noord Brabant, ver van huis.

met vriendelijke groet,

Walter

Hi Walter,

Klopt als een bus, zie ze hier ook wel rijden. Maar ehu in de bietencampagne tijd in de Flevopolder is geen wassen aan, bij de eerste meter rijden is de auto weer vuil  :shock: Romar zijn model ziet er dan ook natuurgetrouw uit  :P

Mvg, Johan
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hendrik_marklin
gast

Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hoi Romar,

Complimenten, model ziet er mooi realistich uit. Neem aan dat er nog spiegels en kentekenplaten opkomen :D
Tipje: vergeet de steunpoten van de trailer niet (beetje inkorten).

groetjes
Henk
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hoi,

Bedankt voor de reacties  :)


Citaat van: wissels
en meneer Bakker zelf zijn auto's maar schoon houden,
Klopt, over het algemeen zijn de auto's van Aad Bakker aardig tot goed schoon voor de omgeving waar ze rond karren.

Citeer
de trailer wordt gebruikt voor aardappeltransporten en kwam afgelopen weken horde's van deze combi's tegen in de buurt van Roosendaal Noord Brabant, ver van huis.
Dat valt wel mee hoe ver dat van huis is...
Ze rijden ook in Duitsland, België, Frankrijk, Engeland, ...  :mrgreen:

En sinds kort rijden ze ook voor een paar filialen van Albert Heijn.(AH1185 in ieder geval)

Citaat van: Blausee-Mitholz
Maar ehu in de bietencampagne tijd in de Flevopolder is geen wassen aan, bij de eerste meter rijden is de auto weer vuil  :shock: Romar zijn model ziet er dan ook natuurgetrouw uit  :P
Dank je, hier op Texel zijn ze ook niet echt schoon te houden tijdens de bieten campagne... :mrgreen:

@Hendrik
Het is wel de bedoeling dat er nog spiegels en kentekenplaten op komen te zitten.
De poten zal ik even naar kijken, die zijn idd aan de wat lange kant.

Mvg,

Romar
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Ik zeg: "Wasstraat, en snel".  :shock:

Even serieus: heel mooi en heel realistisch gedaan.
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Dag Romar.
Bijzonder fraai en erg realistisch gedaan! 8)
Eigenlijk zou dit veel meer moeten gebeuren, maar ja, weatheren is (bijna) een hobby op zichzelf.
Heb wel bijzonder fraaie diorama's (1:32) gezien, die enorm realistisch gemaakt waren maar in H0 zie je dit (nog) maar weinig.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Zeker ver van huis. Kwam er eentje tegen in Frankrijk bij Chalons en Champagne. Bleek een Mccain frites fabriek te staan (oa Macdonalds)
Heel gaaf resultaat hoor Romar!

Groeten Dennis
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hallo Romar,

Je hebt weer een mooi stukje werk geleverd.toppie.

Groet Wim.
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hoi Romar,

Wat een vuile bende, ik weet zeker dat op de achterklep staat "ik wil gewassen worden"

Groetjes Bert :)
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Blausee-Mitholz
gast

Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Citaat van: baureihe 103 op zondag 15 november 2009, 22:30:18
Hoi Romar,

Wat een vuile bende, ik weet zeker dat op de achterklep staat "ik wil gewassen worden"

Groetjes Bert :)

Bert het achterklepje van dergelijke aardappeltrailers is veeeeeeeeeeeeel te klein om dat er op te zetten in het echt alleen al

Mvg, Johan
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Citaat van: baureihe 103 op zondag 15 november 2009, 22:30:18
Hoi Romar,

Wat een vuile bende, ik weet zeker dat op de achterklep staat "ik wil gewassen worden"

Groetjes Bert :)
Of anders deze tekst: "ook in de kleur wit leverbaar".
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hoi Romar,

Nu ik denk dat als meneer Aad ( Bakker) gevoel voor realiteit heeft, dit model graag in zijn privé vitrine heeft staan. Zondermeer Klasse!

Trouwens hoe ben jij aan dit model gekomen?

Voor de geïnteresseerden even wat extra informatie over AB Texel. De vrachtwagens rijden door de week interne transporten oa. in Frankrijk. Dus de chaffeurs gaan zondagavond/maandag ochtend oa richting Frankrijk en komen dan vrijdagsavonds weer thuis. 

Nou Romar ik zie binnenkort weer
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Heey Romar,

Prachtig om dit te zien zeg!!
Ik kwam er pas nog 1 hier tegen in Lunteren wat erg geinig was. :)
Ga zo door dit zit er tenminste vreselijk realistisch uit! :)

Groetjes,

Antal
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hoi Romar

Ziet er goed uit, zou er aan de achterkant ook vies op zijn geschreven of ik wil gewassen worden  :D

groeten van Rob
Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Ik had van een Kirbi bouwdoosje nog wat onderdelen over.
Waaronder een aantal zwaailichten.



Mvg,

Romar

Re:Vrachtwagen ( MAN: AB Texel )
Hallo Romar,

Fraai stukje werk heb je weer geleverd. Op het eerste gezicht leek de aanhanger me meer vervuild dan je gebruikelijk ziet op de weg, maar na het lezen van de reacties over het soort transport snap ik hoe het zit.

Voor die aanhangers die wel netjes worden schoongehouden: als je boven op een viaduct staat, zie je dat ook de schoongewassen aanhangers aan de bovenzijde vaak vuiler zijn. Dus ook schone aanhangers kunnen toch realistisch worden vervuild (voor wie dan kan; ik begin er nog even niet aan).

Groet,
Ronald