Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

goedkoop sparren maken en andere bomen

Gestart door metpo donderdag 23 november 2006, 17:06:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
goedkoop sparren maken en andere bomen
Helo, ik heb al op sommige sites info gezien hiervoer..maar is niet zo duidelijk uitgelegd..
Hoe kun je t best bomen maken lowbudget???  Want veel bomen (vooral sparren) (in Zwitserland)zijn nodig!!
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
hartelijk dank... leuk.. maar hoe maak je deze bomen vast als je een ondergrond hebt die hard is, en als de stam vanonder niet dik is?
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
Gaatje boren en dan houtlijm+boom erin!

Groetjes,

Robbert
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
duidelijk kan niet.. ik snap niet dat ik er niet eens aan had gedacht, betr dat gaatje boren... hehehe..ik ben duidelijk een beginner
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
andere manieren (er zijn er zo veel)
http://modeltreinbaan.nl/?page_id=320 (van onkruid)
http://home.kabelfoon.nl/~mdvb/dinges/loofbomen.htm (draadjes)
en die van Groterdamproject, die Robbert gaf! Suc6!!
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
ok, straks onkruid wieden.. dan zal mijn vrouw nog blij zijn dat ik thuis iets doe, heheheh
MAar dat onkruid moet toch eerst droog zijn vooraleer het bepsrenkeld wordt met heki enz...
??
De groeten

METPO, de russsiche metro!!!
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
jazeker moet het eerst gedroogd worden. Dat staat als het goed is ook in de link!
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
en ff lekker laten staan in de glycerine voor het conserveren van de plantjes
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
of aan de waslijn hangen (zo heb ik et gedaan!)
Re: goedkoop sparren maken en andere bomen
Voor de sparren staat al ergens een verhaal over ijzerdraad en sisaltouw, en dan foliage er over. heb ik er inmiddels een stuk of veertig van gemaakt. Kost helemaal niets en ziet er op de baan goed uit.
op dezelfde manier kan je ook loofbomen maken. Alleen zorgen dat er niet te veel touw tussen het ijzerdraad zit en dan uiteraard niet in een puntje knippen maar meer een bolletje. Andere foliage er op, stukje krimpkous als 'stam' enĀ  helemaal klaar.
Uit de serie: oefenmodellen: de linker boom is veel te vol, de rechter lijkt er al een beetje op

Deze vind ik zelf el geslaagd.


Groeten, Rob