Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Gezocht: Strooisel-leverancier

Gestart door Willem E dinsdag 03 november 2009, 22:16:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gezocht: Strooisel-leverancier
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Gezocht: Strooisel-leverancier
Hallo iedereen,

Bij de beurs Eurospoor kwam ik een merk strooisel tegen verpakt in zakjes met een geel/rood label. Dit vond ik mooi fijn en leek me voordelig in aanschaf. Echter de juiste kleur (donker dennengroen) was er niet bij.
Nu ben ik de merknaam van het strooisel vergeten. Ik weet nog dat op het label een adres of plaatsaanduiding "Almere" stond.

Kent iemand toevallig dit merk? Het was geen van de bekende grote duitse merken....

mvg.
Willem.
Re:Gezocht: Strooisel-leverancier
Hallo Willem,

dat moet van Berka geweest zijn.
M vr gr,

Wim
Re:Gezocht: Strooisel-leverancier
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:Gezocht: Strooisel-leverancier
Dankje Wim,

Dat is um!
Voor andere belangstellenden vond googelend nog een internetwinkel:

BERKA-strooisel

Berka heeft kennelijk geen eigen site.
LET OP: Zéér hoge verzendkosten!
Is er wellicht een Nederlandse leverancier bekend bij iemand?

Overigens: heeft iemand ervaring met dit materiaal?

mvg.
Willem.
Re:Gezocht: Strooisel-leverancier
Willem,
Ja wij zijn wel bekend met dit merk strooi goed heb er in het verleden wel mee gewerkt en gebruik nu nog de grasvezels van hun.
Maar zins jaar en dag maken wij zelf ons strooimateriaal en gebruiken dat bij demo's bij modelspoorclubs en op de eigen vereniging.
Ook hebben wij het zelf gemaakte strooimateriaal gebruikt op de bomen workshop voor 3rail in Amsterdam en hadden daar ook een gedeelte van onze voorraad mee naar toe genomen.
WimN gebruikt op zijn diorama ook veel van ons gemaakt materiaal dus daar kan je ook zien hoe het er uit ziet.
Overigens de importeur zit in Zwaagdijk maar leverd alleen aan modelspoorwinkels en om die te beschermen wordt er niet aan particulieren geleverd.
Hier kan ik mij wel in vinden een stukje bescherming naar je afnemers is een goede zaak denk ik.

Hopende je vraag zo beantwoord???

Groeten J&J Vriend
Re:Gezocht: Strooisel-leverancier
Willem, ik heb nog even gezocht.
Kijk eens op deze site:  www.muco-modelbouw.nl
Ik heb zelf wat spul van Berka; werkt net zo goed als o.a. Faller en Heki.
Wel is het Berka strooimateriaal iets fijner van struktuur, is mijn ervaring.
Bomen ken ik niet van dit merk.
Maar goed, kijk eens op bovengenoemde site. Zullen er nog wel meer zijn hoor.
Dat zij in Zwaagdijk zitten, wist ik niet.
Ik heb alleen nog een postbus nummer in Almere. Wel heb ik in 't verleden eens
om een catalogus gevraagd (en ook gekregen), zodat je zicht krijgt op hun totale
gamma.
Succes,

M vr gr,

Wim
Re: Gezocht: Strooisel-leverancier
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Gezocht: Strooisel-leverancier
Hoi Willem,
Ik kwam toevallig je verzoek tegen toen ik aan het googelen was naar Berka strooimateriaal. Je stelde je vraag echter al zo lang geleden dat je inmiddels al wel ander strooimateriaal gebruikt zult hebben. Maar misschien zijn je bomen ook wel aan een opfrisbeurt toe. Ik liep gisteren toevallig tegen Berka strooimateriaal op toen ik zelf zocht naar materiaal van Woodland. Omdat er geen Woodland materiaal was heb ik dus maar een zakje Berka grasvezel donkergroen nr. 6003 gekocht. 20 gram voor nog geen 2 euro. Ik heb het nog niet gebruikt maar het ziet er goed uit. De leverancier zit zoals Jaap zei in Zwaag. Ik kocht het bij De Blauwe Locomotief in Berkhout. www.blauwelocomotief.nl . Misschien heb je er nog wat aan.

groet Wim