Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ontsporende v 60 - 107

Gestart door fborden zaterdag 24 oktober 2009, 21:40:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ontsporende v 60 - 107
fborden
gast

Ontsporende v 60 - 107
Graag wil ik het volgende probleem voorleggen. Ik ben bezig een baan aan te leggen met C- en M-rails. M-Rails voornamelijk met het ook op kostenbesparing. Ik heb een BR86 en een V 60-107. De BR86 loopt mooi over alle wissels maar de (nieuwe) V60-107 lijkt bij de wissel te worden opgetild en ontspoort hierdoor. Dit gebeurt op meerdere wissels.
Kan ik de wissel aanpassen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Frank
Re:Ontsporende v 60 - 107
catzeiler
gast

Re:Ontsporende v 60 - 107
Lijkt mij meer een probleem van de loc dan van de  wissels. Als je wissels gaat aanpassen ben je, denk ik, verkeerd bezig. Zit de sleper wel goed onder de loc? Straks zit je met wissels waar alleen de v60 goed overheen loopt en de andere lox op fout gaan.
Re:Ontsporende v 60 - 107
hjmaassen
gast

Re:Ontsporende v 60 - 107
Ik ben in het bezit van een V80 en die heeft precies hetzelfde euvel. Ik ga in geen geval aan de wissels vijlen en breng hem terug naar de winkel. Heb nog garantie. Die stuurt hem dan maar door naar Keuterman. Je mag toch verwachten dat een nieuwe lok goed over de wissels loopt.
Henk
Re:Ontsporende v 60 - 107
Erik Baas
gast

Re:Ontsporende v 60 - 107
Laat de loc (zonder wagens) eens heel langzaam rijden naar het punt waar hij wordt opgetild, en laat 'm daar stoppen. Misschien kun je dan zien waar het probleem zit, eventueel door de loc met één vinger voorzichtig wat heen en weer te duwen.
Re:Ontsporende v 60 - 107
hjmaassen
gast

Re:Ontsporende v 60 - 107
Het probleem is m.i. dat de sleper te weinig ruimte heeft. Kan niet ver genoeg omhoog. Grotere wielen lijkt me een oplossing maar dat is sneller gezegd dan gedaan. Mag Keuterman olpossen.
Henk
Re:Ontsporende v 60 - 107
De trein is inderdaad nieuw gekocht dus ik ga er mee terug naar de handelaar in Utrecht.
Bedankt voor het meedenken!
Re:Ontsporende v 60 - 107
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Ontsporende v 60 - 107
Ik dacht dat ik de enige was met een V60 met dat probleem.
Terugbrengen is geen optie, mijn exemplaar is gekocht in 1978...  :lol:
Re:Ontsporende v 60 - 107
catzeiler
gast

Re:Ontsporende v 60 - 107
Heb twee v 60 s, een uit 1962 en een uit 2009, rijden beiden goed.
Re:Ontsporende v 60 - 107
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Ontsporende v 60 - 107
Het probleem zit em meestal niet in de sleper maar in de wielflenzen.
Deze flenzen zijn zo groot dat ze de bodem van het hartstuk van de wissel raken.
Hierdoor worden de wielen in het hartstuk van de wissel opgetild.
Dit zou echter niet tot ontsporen mogen leiden.