@Anne: Dat is jouw definitie van een spookmelding. Voor een programmeur kan het best een hele andere definitie zijn. Jouw definitie gaat meer over de aanleg van het terugmeldsysteem, de manier van bekabelen.
Wat jij het perfectioneren "terugmeldgebeuren" noemt... Hangt van veel zaken af zoals:
- Gebruikte Centrale
- Gebruikte terugmeldsysteem. (Ja: er is meer dan alleen S88)
- Gebruikte terugmeldprint, dus het ontwerp van de print, de gebruikte componenten, de kwaliteit van productie
- Gebruikte bekabeling tussen de baan en de terugmeldprint
- Gebruikte bekabeling tussen de terugmeldprint en de centrale (Ja: daar is meer dan alleen de brede band)
Hardware fabrikanten niet geïntresseerd in het verbeteren van de terugmelding? Nooit gehoord van de SX-bus van Trix, het LocoNet van Digitrax, XpressNet van Lenz? Dat zijn allemaal "bussen" / "netwerken" met een terugmeld mogelijkheid. Over het algemeen worden deze systemen betrouwbaarder geacht dan het S88-terugmeldsysteem.
Voor een programmeur kan de definitie van een spookmelding zijn: Een trein of voertuig niet die op een bepaalde plaats op de modelbaan hoort te zijn volgens
de te verwachten meldingen van het terugmeldsysteem. En op die melding moet gehandeld worden.
Dat is iets heel anders dan de hardware aan te passen...
Groeten Ronald.
PS: Aanpassing: Typo's