Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

iTrain software

Gestart door Dicklz maandag 02 november 2009, 16:10:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Citaat van: Fredje op dinsdag 02 november 2010, 12:16:50
Hey Hugy ,

jammer te horen dat hij gecrashed is ... bij mij prima verlopen .

Heb trouwens oplossing gevonden met probleem HSI 88 + CS 2 en terugmeldingen . Ik had de HSI 88 apart gevoed . Kon blijkbaar niet .

Nu werkt het goed ...

Fredje,

wat bedoel je precies met: Ik had de HSI 88 apart gevoed, Kon blijkbaar niet. :? En waarom dan niet?

Groetjes, John
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: Tilly op vrijdag 05 november 2010, 20:28:06
Citaat van: Fredje op dinsdag 02 november 2010, 12:16:50
Hey Hugy ,

jammer te horen dat hij gecrashed is ... bij mij prima verlopen .

Heb trouwens oplossing gevonden met probleem HSI 88 + CS 2 en terugmeldingen . Ik had de HSI 88 apart gevoed . Kon blijkbaar niet .

Nu werkt het goed ...

Fredje,

wat bedoel je precies met: Ik had de HSI 88 apart gevoed, Kon blijkbaar niet. :? En waarom dan niet?

Groetjes, John

Ja, vraag ik me ook af....
Mijn HSI 88 hangt aan een aparte trafo aan geel en bruin......
Deed het zo altijd goed en na de bug-oplossing weer goed.

Groet,

Hugo

Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Hoi Hugo,

bedankt voor je reactie ook al is deze ook ietwat onduidelijk:

Citaat van: Hugy op vrijdag 05 november 2010, 20:34:17

Deed het zo altijd goed en na de bug-oplossing weer goed.


:lol: :lol: :lol:

Groetjes, John
Re:iTrain software
Mercruiser
gast

Re:iTrain software
Ook ik heb even een proef versie gedownload van iTrain..
Het tekenen van een baanplan is echt appeltje -eitje...

Maar het stoeien met de blokken en bezetmelders vergt wel iets meer tijd..
hoewel ik nog een beginner ben hoor... misschien is dit voor andere mensen ook een makkie.
Wat ik echter nog niet snap is het volgende.

Bij koploper zet je de simulatie aan, en zie je de treinen daadwerkelijk van blok naar blok verplaatsen, bij ITrain heb ik diverse baanplannen van andere mensen geopend maar zie daar op 1 of andere manier geen simulatie..
Heb wel het één en ander geprobeerd, en zag soms ook de loc aanduiding blokjes geel worden, maar hoe of wat dit werkt is mij nog niet geheel duidelijk..
Voor de rest ziet het er allemaal super uit..
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:iTrain software
Ga dit topic maar eens even volgen.
Ik ben met koploper begonnen, maar volgens mij is iTrain makkelijker.

Als je een licensie hebt, kan je het programma dan oneindig gebruiken, of moet je om de zoveel tijd opnieuw een licensie aanvragen?

Groetjes Jac.
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Nee hoor je kan het oneindig gebruiken en je krijgt regelmatig updates.
Ik gebruik het al een jaar het is lekker simpel en het ziet er leuk uit. ook is het goed naar eigen hand te zetten zoals ik heb gedaan voor mijn niet al te grote baan.

Groetjes
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Jac,

Op de iTrain site moet je maar eens lezen over het zit met de licentie(sleutels).
Er zijn meerdere mogelijkheden. Je kan simpel starten en later uitbereiden.
http://berros.eu/itrain/nl/pricing.php

Er is overigens een update op de laatste versie gereleased v1.5.1.
Nu te downloaden van: http://berros.eu/itrain/nl/installation.php

groeten,
Jeroen
Re:iTrain software
Fretbol
gast

Re:iTrain software
Hallo allemaal,

Ik heb Itrain nu ook al enkele dagen willlen proberen, maar ik slaag er niet in om wissels en locs werkend te krijgen.

Misschien heb ik niet de juiste kabel tussen mijn CS2 en de laptop? Ik dacht dat ik een crossed cable had omdat ik vanuit de laptop kan pingen naar mijn CS2 en direct een antwoord krijg van het CS2.

Als ik Itrain opstart kan ik ook het schakelaartje op "online" zetten. Als ik echter een loc invoer of een wissel wil aansturen lukt het niet.

Als ik een wissel die via het CS2 te schakelen is in Itrain hetzelfde adres geef en ik schakel de wissel door erop te klikken in het baanoverzicht, dan wordt het symbooltje van de wissel lichtgrijs en gebeurt er niks.

Ook locs die met het juiste locadres in Itrain ingevoerd zijn reageren niet?

Wat doe ik fout ????

Anthony  :wink:
Re:iTrain software
realpolarbear
gast

Re:iTrain software


Anthony

Als je een adres van een wissel in CS2 bv 1 is, moet je dat adres in iTrain op 1.1 zetten.
wel eerst je magneetartikelen aanmaken natuurlijk. en definieren in je schakelbord.

als het goed is neemt iTrain al je magneetartikel en je loks automatisch over.uit je CS2

Dus rustig door oefenen, ik zat er eerst ook raar tegen aan te kijken maar dit is een prima programma

Gr Frits
Re:iTrain software
Fretbol
gast

Re:iTrain software
Citaat van: realpolarbear op zaterdag 13 november 2010, 13:23:06


Anthony

Als je een adres van een wissel in CS2 bv 1 is, moet je dat adres in iTrain op 1.1 zetten.
wel eerst je magneetartikelen aanmaken natuurlijk. en definieren in je schakelbord.

als het goed is neemt iTrain al je magneetartikel en je loks automatisch over.uit je CS2

Dus rustig door oefenen, ik zat er eerst ook raar tegen aan te kijken maar dit is een prima programma

Gr Frits

Hallo Frits,

In Itrain heb ik het adres op 1.1 gezet maar nog steeds gebeurt er niks. Ook worden de magneetartikelen en locs niet automatisch overgenomen uit het CS2. Ik denk dan ook dat er iets niet klopt met de verbinding?

Anthony
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:iTrain software
André en Jeroen,

Bedankt voor de antwoorden.

Groet Jac.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Hoi Anthony,

Elke interface vergt zo zijn eigen specifieke instellingen. Zelf gebruik ik geen cs2 maar de IB.

Post even je database liefst op http://berros.eu/itrain/forum/
(eerst even zippen) dan kunnen we meekijken waar bij je 'fout' gaat.

groeten,
Jeroen
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:iTrain software
Hoi Jeroen,

Kan je dat forum alleen maar bekijken als je je hebt aangemeld.

Groet Jac.
Re:iTrain software
ron van den broek
gast

Re:iTrain software
Alleen als je je aangemeld hebt Jac.

Mvg Ron :)
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:iTrain software
Bedankt Ron.

Is dat forum in het Engels? of kan je daar met nederlands ook terecht.


Groet Jac.
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Jac,

je kan er ook in het nederlands terecht,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:iTrain software
Bedankt Walter,

Dat maakt het een stuk makkelijker.
Zit er sterk aan te denken om koploper maar opzij te zetten en iTrain eens te gaan proberen, tenminste als ik de rails weer heb liggen.

Groetjes Jac.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Jac,

je zult versteld staan van het gemak en snelheid waarmee je met iTrain je baan, locs enz hebt geconfigureerd. Succes,

Jeroen
Re:iTrain software - Schakelbord Ontwerpnormen
Hallo,
In dit topic wordt behoorlijk enthousiast gepraat over iTrain. Reden voor mij om het pakket te downloaden, de handleiding uit te printen (vanaf papier lezen blijft gewoon lekker) en in de demoversie eens een begin te maken met het 'ontwerpen' van het schakelbord op basis van mijn baanplan. Dat gaat na enige gewenning inderdaad supersnel en je maakt je het programma snel eigen. Dat 'ontwerpen' doe ik eigenlijk ook om een beeld te krijgen van hoe je de echte baan zou moeten leggen: bv. de plaats van de contactrails, seinen, onlogische trajecten en zo. Ik heb nog maar weinig ervaring; ook niet met andere programma's zoals koploper.

Nou vraag ik mij af of er voor het tekenen van zo'n schakelbord ook 'normen' zijn  :?: Daar staat eigenlijk niets over in de handleiding. Misschien zou iemand mij kunnen vertellen (of verwijzen naar een website) hoe je het beste zo'n schakelbord tekent. Zo loopt mijn station onder een hoek van 45 graden t.o.v. bijna alle andere tracks en is mijn vraag of ik dat zo ook moet tekenen. En is er een relatie tussen de vakjes van het schakelbord en de lengte van de track? Of is het meer 'als alle melders, seinen, blokinfo, etc. maar passen, dan is het goed?

Groeten,
Rob.

Re:iTrain software
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:iTrain software
Hoi Rob,

Er is niet specifiek een standaard voor het tekenen van spoorplannen voor computerprogramma's. Wat wel veel gebruikt wordt zijn de schakelbord tekeningen, zoals deze in diverse Duitse seinhuizen ook echt staan. Echter iTrain heeft een heel eigen idee over het tekenen, want het is veel meer graphisch.

Ik denk, dat het wel handig is om het station toch recht te tekenen, omdat het anders iets minder overzichtelijk is.

Groet,
Bert
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain software
Citaat van: Spoortje op woensdag 10 november 2010, 23:13:27
Nee hoor je kan het oneindig gebruiken en je krijgt regelmatig updates.
Ik gebruik het al een jaar het is lekker simpel en het ziet er leuk uit. ook is het goed naar eigen hand te zetten zoals ik heb gedaan voor mijn niet al te grote baan.

Groetjes

Het is niet helemaal oneindig. Dit komt van de website: In het algemeen geeft het kopen van iTrain U het recht om naar alle 1.x versies over te gaan zonder extra kosten. Voor toekomstige 2.x en latere versies zullen schappelijke upgrade prijzen beschikbaar komen.

Groeten,
Rob.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain software
Hallo Bert,
Bedankt voor je reactie. Geen normen dus en naar eigen inzicht zo overzichtelijk mogelijk tekenen. Ik ga eens kijken of ik wat voorbeelden van Duitse borden kan vinden om een idee te krijgen.

Nog een vraagje: maak jij gebruik van de tabbladen? Ik zie het nut nog niet zo, omdat je van een heel groot baanplan ook een gedeelte kunt laten zien en gelijktijdig een overzicht hebt van het hele plan en waar dat geselecteerde gedeelte dan zit.

Groeten,
Rob.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:iTrain software
Hoi Rob,

Ik maak wel degelijk gebruik van tabbladen, omdat ik anders mijn baan niet kan overzien. Ik open soms op een andere computer een ander tabblad, maar dan moet ik er wel bij vertellen, dat ik RocRail gebruik, omdat mijn baan een modulebaan is, waarbij elke module afzondelijk in RocRail kan worden ingevoerd, alvorens tot een baan te worden samengevoegd.

Groet,
Bert
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain software
Ok Bert,
Bedankt voor je antwoorden; daar kan ik weer mee verder  :D

Groet,
Rob.
Re:iTrain software
Robertrain
gast

Re:iTrain software
Wellicht heb ik iets gemist op het forum maar kan iemand aangeven of het met iTrain mogelijk is om middels programmeren de spoorbaan zodanig te besturen dat er acties kunnen volgen op terugmeldingen. Ik bedoel dan bv; Veranderende locsnelheid, functies van de loc, wissels en magneetartkelen etc. Momenteel gebruik ik nog de oude windigital maar dit verplicht me tot het gebruiken van mijn oude digitale systeem terwijl ik tevens een CS2 bezit. Ik wil dus graag overstappen op een nieuw systeem die en de CS2 ondersteund en genoemde functies.

Vast bedankt voor de reacties,

Robert
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Robert,

dan kan is wel een hele andere insteek dan Windigital,

Als je zaterdag tijd hebt kom dan naar de lezing over Itrain op de gastendag in Den Bosch,

met vriendelijke groet,

Walter
ER is zeker nog 1 op het forum die overgestapt is van Windigital met Macro's op terugmeldingen naar itrain.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Hoi Robert,

iTrain gaat heel intelligent om met wissels en seinen (lees magneet artikelen) onder meer obv terugmeldingen (licht een beetje aan hoe je rijd). Logische acties obv terugmeldingen komen nog.

groeten,
Jeroen
Re:iTrain software
Robertrain
gast

Re:iTrain software
Hoi Jeroen,

begrijp ik goed dat met logische acties loc functies en snelheid wordt bedoeld? Bestaat het probleem van de terugmeldingen met de CS2 i.c.m. S88 modules overigens nog of is dit met iTrain ook geen probleem?
Veel vragen maar ik ben al jaren vastgebakken aan windigital en heb de markt dus niet zo goed gevolgd.

Vast bedankt,

groet Robert
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Hoi Robert,

locfuncties en locsnelheid zijn prima ondersteund in iTrain. Ben zelf nog niet tegengekomen dat functies niet ondersteund werden. Je kan per loc ook snelheidmetingen door om op werkelijke snelheid te kunnen rijden.

De CS2 en S88 worden beiden ondersteund. Ook in combinatie maar aangeraden wordt een andere interface te gebruiken.

Van de site kan je de documentatie downloaden en kan je heel veel lezen. Uit ervaring weet ik dat van een vraag en het antwoord vaak weer vervolg vragen komen. Het forum kan ik je ook aanraden.

groeten,
Jeroen
Re:iTrain software
Robertrain
gast

Re:iTrain software
Hoi allen,

kan iemand me uitleggen wat nu precies het probleem (of geen probleem) is met de combinatie CS2 en S88 modules samen met iTrain. Enerzijds lees ik dat het kan, anderzijds wordt aangeraden naar Hsi of andere modules te gaan en daar gaat bij mij helaas het licht uit :(
Werkt het goed of werkt het niet, en in het laatste geval moet ik mijn s88 modules dan vervangen voor Hsi of niet... :?
'k weet 't niet meer.......


Vast bedankt,

groet Robert
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Robert,

het probleem van het CS2 is dat deze niet spontaan de wijzigingen van de S88 toestanden doorgeeft naar de computer, daarom zal het CS2 constant de toestand van de S88 uitgelezen moeten worden, om de actuele status te bekijken.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Robertrain
gast

Re:iTrain software
Hoi Walter,

Is dit continu uitlezen dan in te stellen in de CS2? In dat geval is er dus geen probleem, of stel ik het nu te simpel.

groet Robert
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Robert,

nee het software programma iTrain (en ook alle anderen) moet het CS2 constant uitlezen, juist op zoek naar de verandering in de stand van de terugmelders. Dit in tegenstelling tot een centrale als Ecos of Cs1 die wel spontaan een verandering vanuit de S88 naar de computer door kunnen geven, dit laatste scheelt een hoop dataverkeer.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Robertrain
gast

Re:iTrain software
Bedankt Walter,

als ik het dus goed samenvat dan zorgt de combi CS2 samen met S88 dus wegens het vaak uitlezen van de data door iTrain voor veel dataverkeer en dus een verminderde snelheid van het gehele systeem. Hiermee zal een dergelijke combi dus voor problemen kunnen zorgen met name op grote banen waarin veel sturingsacties nodig zijn?
Als bovenstaande correct is zou dat voor mijn situatie een klein lichtpuntje kunnen zijn aangezien het automatische deel hooguit 2 treinen tegelijk controleert met beperkte acties.

groet Robert


Re:iTrain software
Miguel
gast

Re:iTrain software
Ik was ook beducht voor de (moeilijke) combinatie CSII, S88 en iTrain en had ook al gedacht dat ik mijn S88's zou moeten vervangen.
Tot mijn verbazing heb ik geen problemen. Zou het liggen aan de recente upgrade van CSII? Ik meen ergens gelezen te hebben dat in die upgrade de moeilijke communicatie tussen CSII, S88 en PC is aangepakt.
Wat er ook van zij, bij mij werkt het geheel prima.
Miguel
















Re:iTrain software
Robertrain
gast

Re:iTrain software
Bedankt Miguel, zeker een bemoedigende gedachte :D
Met deze info ga ik denk ik toch maar een serieus aan de slag met iTrain in de hoop daarmee een waardige opvolger voor mijn windigital en 6021 te hebben gevonden. Met welke versie van iTrain werk je op je baan?

Groet Robert
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain software
dag robert,

ook ik ben enige geleden overgestapt van marklin 60512(windigital) naar Itrain, ik kan zeggen Itrain werkt perfect met 6021 en interface!!!!
Met vr.gr. niek
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain software
ik heb op de open dag het programma gezien en ben er erg enthousiast over, ik rij nu gewoon met de cs 2 en heb mijn baan in geisoleerde delen gemaakt en gebruik de afrem modules van viessman. ik wil overgaan op i-train echter zijn een aantal zaken mij niet helemaal duidelijk. hoe deel ik nu de secties in moet ik deze gewoon zo laten als ze nu zijn. ik heb bij de demo van walter begrepen dat reed contacten niet zo betrouwbaar zijn. ik ben nu toch bezig mijn baan opnieuw te bouwen dus doe ik het liever gelijk goed. wie kan mij een beetje wegwijs maken?
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Robert,

om op je vraag over welke versie je zou moeten gebruiken terug te komen, is het raadzaam om de laatste versie te downloaden en te installeren. Dit is versie 1.5.1 van 12 november 2010.

groeen,
Jeroen
Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
Citaat van: EgMaf op maandag 02 november 2009, 17:57:15
Als ik zo op die site kijk, klopt er volgens mij toch iets niet...

Ze beweren CS1 & 2 te onderteunen, maar als interface kennen ze alleen een seriële poort (eventueel via USB). Maar de CS1 en 2 kunnen toch alleen via de netwerk-interface aangestuurd worden?

Ook lees ik verderop dat de CS2 toch weer niet helemaal ondersteund wordt, omdat diens protocol nog niet helemaal vrijgegeven is. Dat kan best zo zijn, maar vertel dan niet op de hoofdpagina dat je de CS2 wel (al) ondersteund..

Kortom, ik vind de informatie op de website nog niet heel bemoedigend...

ik gebruik i train nu al even met cs2 en kan niet klagen werkt perfect af en toe wel eens en spook melding maar da is bij alle programs da ik al gelezen heb .ik zou zegen registreert u en dan heb je en maand of 2 gratis en dan kan je zien da het u bevalt of niet . zie wel da je cs2 de laaste update heeft want andes kan hij wel eens moeilijk doen :)
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Spookmeldingen komen niet bij alle systemen voor, ook I-Train zou er wat aan kunnen doen.

Groet, Anne W

Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: Anne W op vrijdag 21 januari 2011, 22:15:03
Spookmeldingen komen niet bij alle systemen voor, ook I-Train zou er wat aan kunnen doen.

Ik gebruik ook iTrain icm een CS2 en ik heb nog nooit een spookmelding gehad :?.
Ja, er gaan bij mij ook dingen fout, maar dat ligt dan niet aan iTrain.
Instellingen die niet goed staan zoals bijvoorbeeld treinlengte en storingen in de hardware (bijv. valse s88 melding of een K-wissel aandrijving die het ineens niet meer doet) zijn dan de oorzaak.
:idea: Kijk eens in de spiegel (of lees die kl$t* handleiding :shock:)

Veel succes 8)
Hugo
Re:iTrain software
Spoorman
gast

Re:iTrain software
Citaat van: Anne W op vrijdag 21 januari 2011, 22:15:03

Spookmeldingen komen niet bij alle systemen voor, ook I-Train zou er wat aan kunnen doen.


I-train registreert datgene wat binnenkomt en genereert zelf geen spookmeldingen. Onterechte meldingen komen voort uit de S88.

Gr, Ben.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Beste Ben,

Wie zegt dat I-Train (en andere programma's) de eerste keer dat een "aanwezigheids" melding binnen komt, deze melding moet vertrouwen?

Maar: tenzij de opvraagfrequentie van de melders heel erg laag is.

Groet, Anne W
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

offline
Re:iTrain software
Voor de geinteresseerden... en Anne W weet welk draadje dit is op het buurforum: Uitleg S88

Groeten Ronald.
Re:iTrain software
Freak
gast

Re:iTrain software
Citaat van: ronaldk op zaterdag 22 januari 2011, 22:13:08
Voor de geinteresseerden... en Anne W weet welk draadje dit is op het buurforum: Uitleg S88
Voor de geinteresseerden, het het verhaal staat hier: S88-terumeldbus (Duits)

Mvg,
Peter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Mijn vraag hoe vaak de S88 bus nu per seconde "afgevraagd" wordt is nooit echt in simpele "jip en janneke" taal beantwoord (kunnen worden?), maar daarbij gaat het in dit topic niet echt om, mijn vraag is simpel: waarom vertrouwt een besturingsprogramma gelijk de eerste melding.

Groet, Anne W

Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Anne,

Ik denk niet dat de vraagsteller hiermee gebaat is.

ik denk dat je het verhaal om moet draaien, namelijk waarom vertrouwt een centrale de 1e terugmelding,
misschien kan je is met wat hardware leveranciers contact opnemen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Freak
gast

Re:iTrain software
Citaat van: Anne W op zaterdag 22 januari 2011, 23:26:38
Mijn vraag hoe vaak de S88 bus nu per seconde "afgevraagd" wordt is nooit echt in simpele "jip en janneke" taal beantwoord (kunnen worden?), maar daarbij gaat het in dit topic niet echt om, mijn vraag is simpel: waarom vertrouwt een besturingsprogramma gelijk de eerste melding.
Waar staat dat een besturingsprogramma gelijk op de eerste melding reageert ?. Het kan best zo zijn dat de programmeur zijn programma zodanig heeft geprogrammeerd dat deze pas bij de tweede (of misschien de derde) keer op de melding reageert.

Mvg,
Peter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Beste Peter,

Indien je gelijk hebt dan zouden er, denk ik, geen acties door het programma uitgevoerd worden naar aanleiding van spookmeldingen en zou de klacht er ook niet zijn.

Definitie spookmelding: éénmalig optredende melding op de S88 bus als gevolg van bijvoorbeeld inductie door een veranderend magnetisch veld van een andere draad in  de buurt.

dus niet als gevolg van een slechte isolatie van het stuk rail of een trein die door een niet-werkend wissel de verkeerde rijweg in gaat, dit zijn meldingen als gevolg van wezenlijke zaken, dus geen spoken.

Beste Walter,

Gezien het feit dat de hardware makers zelf geen echte "treindienstleider" software maken, zijn ze ook niet echt geïnteresseerd in het perfectioneren van terugmeldgebeuren.

Groet, Anne W