Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

iTrain software

Gestart door Dicklz maandag 02 november 2009, 16:10:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
Citaat van: Riny op vrijdag 02 april 2010, 09:19:48
Ik had begrepen uit de voorgaande reacties dat iTrain niet werkt met bijv. de Viessmann S88 modules (5217 massadetectie (M* 6050 + C-rails).

Kan iemand mij daar een bevestigend antwoord op geven?

Ik wilde iTrain gaan gebruiken voor de modelspoorbaan van mijn kleinzoon (8) omdat hij, net als Opa, via de pc/laptop wil gaan rijden.
Reden: lijkt mij voor hem iets  makkelijker dan Koploper of WinDigiPet.



hey ik heb zo en viessmann s88 module en die werkt heel goe al mijn terug meldingen van mijn baan doen het goe .
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Ik werk met 3x de Viessmann S88 module en heb geen problemen met de contact en/of schakelrail.
Groetjes
Re:iTrain software
Riny
gast

Re:iTrain software
Heren,

Bedankt voor de reactie, hier kan ik iets mee.
Re:iTrain software
0531
gast

Re:iTrain software
Beste mensen,

Ik overweeg ook om met itrain te werken samen met de CS2, maar een vraagje kan de baan volledig
automatisch bestuurd worden maw de computer laten beslissen welke treinen vertrekken aankomen.

Zit ook met een pendeltrein erbij

Ik heb ook al veel positief nieuws gehoord over railroad weet er dan iemand iets van af?

Joeri
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: 0531 op donderdag 27 mei 2010, 15:44:31
Ik overweeg ook om met itrain te werken samen met de CS2, maar een vraagje kan de baan volledig
automatisch bestuurd worden maw de computer laten beslissen welke treinen vertrekken aankomen.

Zit ook met een pendeltrein erbij

Hoi Joeri,

Bijna alles is mogelijk, of het komt in een volgende update. Je kunt ook voorstellen doen als je zelf iets er in wilt hebben.


Groet,

Hugo
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

offline
Re:iTrain software
Ik heb ook eens naar iTrain zitten kijken. Ik heb in het verleden ook Koploper gebruikt, maar vind het maken van een baanplan daar redelijk omslachtig. Wat ik wel mooi vind aan Koploper is het "leren remmen", waardoor een trein pas begint met afremmen zodanig dat deze netjes stopt, ipv al aan het begin van een blok of op een andere terugmelder.
Zit zoiets ook in iTrain (of andere software)?
mvg, Corné
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: corne_mo op woensdag 09 juni 2010, 19:11:42
Ik heb ook eens naar iTrain zitten kijken. Ik heb in het verleden ook Koploper gebruikt, maar vind het maken van een baanplan daar redelijk omslachtig. Wat ik wel mooi vind aan Koploper is het "leren remmen", waardoor een trein pas begint met afremmen zodanig dat deze netjes stopt, ipv al aan het begin van een blok of op een andere terugmelder.
Zit zoiets ook in iTrain (of andere software)?
mvg, Corné

Hoi Corné,
In iTrain kun je je treinen op het moment ijken (ware snelheid ~ decoderstap) en je kunt in je blokken in de terugmelders (rem- en stop melders) een verschuiving in cm opgeven. Bij mij werkt het!


Groet,
Hugo
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

offline
Re:iTrain software
Dat is handmatig per lok per blok opgeven van een verschuiving. Dat is nogal wat probeer en invoerwerk. Het mooie aan koploper vind ik dat deze dat zichzelf leert. Daarom ook mijn vraag of het in iTrain of een ander pakket ook zit.
mvg, Corné
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Citaat van: corne_mo op woensdag 09 juni 2010, 19:11:42
Ik heb ook eens naar iTrain zitten kijken. Ik heb in het verleden ook Koploper gebruikt, maar vind het maken van een baanplan daar redelijk omslachtig. Wat ik wel mooi vind aan Koploper is het "leren remmen", waardoor een trein pas begint met afremmen zodanig dat deze netjes stopt, ipv al aan het begin van een blok of op een andere terugmelder.
Zit zoiets ook in iTrain (of andere software)?
mvg, Corné

Hallo Corne,

het verbinden van blokken gaat veel sneller in Itrain dan in Koploper, sterker nog met 1 druk op de knop ben je hier in itrain mee klaar, het tijdverlies waarmee je baanontwerp in itrain is getekend heb je hiermee zo ingehaald.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
EgMaf
gast

Re:iTrain software
Citaat van: wissels op woensdag 09 juni 2010, 23:53:50
Citaat van: corne_mo op woensdag 09 juni 2010, 19:11:42
Ik heb ook eens naar iTrain zitten kijken. Ik heb in het verleden ook Koploper gebruikt, maar vind het maken van een baanplan daar redelijk omslachtig. Wat ik wel mooi vind aan Koploper is het "leren remmen", waardoor een trein pas begint met afremmen zodanig dat deze netjes stopt, ipv al aan het begin van een blok of op een andere terugmelder.
Zit zoiets ook in iTrain (of andere software)?
mvg, Corné

Hallo Corne,

het verbinden van blokken gaat veel sneller in Itrain dan in Koploper, sterker nog met 1 druk op de knop ben je hier in itrain mee klaar, het tijdverlies waarmee je baanontwerp in itrain is getekend heb je hiermee zo ingehaald.

met vriendelijke groet,

Walter

Ik geloof dat Corne het tekenen in iTtrain juist goed vond, en in Koploper tijdrovend...
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

offline
Re:iTrain software
Inderdaad. Het baanontwerp in iTrain vind ik beter dan in Koploper. Echter vind ik het "leren remmen" in koploper weer schitterend, en dat mis ik in andere pakketten. Vandaar mijn vraag of iTrain of een ander pakket ook "leren remmen" heeft zoals Koploper.
mvg, Corné
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Corne,

ik had je inderdaad verkeerd begrepen.

Nee het leren remmen zit (nog) niet in Itrain.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re:iTrain software
 :D Hallo iedereen ,

Ik heb sinds enkele dagen I train in gebruik met een gratis test voor 2 maanden .  Ik werk met CS2 en verbinding loopt als een trein  :?

Ik moet zeggen dat dit zeer goed meevalt en eerste testen zijn super .Eerst wel een probleemje met aanmelden van MFX loc maar dat is opgelost . Rijdt prima en alle functies zoals telex , rookgenerator , geluidseffecten werken .

Zeer overzichtelijk scherm en locbediening  is ok . Nu nog alle blokken invoeren en aansluiten voor de volgende testen .

Groetjes Freddy
Re:iTrain software
daanknoben
gast

Re:iTrain software
Ik vind iTrain er ook erg mooi uitzien, maar een reden om dit niet te nemen, is dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld de OM32 aan te sturen of om via DDW te rijden.

Gr. Daan
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Daan, allen,

de Om32 is wel degelijk aan te sturen met Itrain, DDW (nog) niet zo ver ik weet.

met vriendelijke groet,

Walter

Re:iTrain software
daanknoben
gast

Re:iTrain software
oeh, dat is goed nieuws. Dan moet ik eens verder gaan kijken naar wat iTrain allemaal kan in vergelijking met koploper. Enige is dan dat ik een IB ofzo moet kopen, omdat DDW niet werkt. En natuurlijk iTrain zelf.

Ik vind de software er wel echt gelikt uit zien. Maar de werking is natuurlijk het belangrijkste.

Gr. Daan
Re:iTrain software
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:iTrain software
Hoi Allen,

Ik ben ook erg gecharmeerd van de grafische opbouw van iTrain. Helaas ben ik nog niet begonnen aan een vergelijk. Ik wil mijn demobaan kunnen laten zien met Koploper, RocRail en iTrain. De laatste moet nog. Ik gebruik zowel Windows Vista (& XP), MAC 10.6 als Linux (Ubuntu 10.04).

Ik zal eerst mijn demoruimte opruimen, zodat ik weer verder kan. Waarschijnlijk na de zomer, want er is meer werk aan de winkel hier in huis.

Voor mijn grote baan zoek ik wel een erg flexibel programma, want ik wil de layout nogal eens veranderen, aangezien het een modulebaan betreft. Voor Koploper is dit een groot probleem.

Groet,
Bert
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re:iTrain software
Hallo ,

Ik heb Rocrail nooit echt aan de praat gekregen met mijn CS 2 en er dus mee gestopt . NU Werkt I train  heel goed en zal er ook bij blijven  vermits de opbouw vrij simpel is .

Ok het is betalend  maar wat zijn die enkele Euros nog vergeleken met de kostprijs van de treinentafel  . :shock:

Freddy
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Hoi Freddy,

Met je eens: zo duur is het in verhouding niet.
Rocrail ben ik ook mee gestopt. iTrain is veel gebruiksvriendelijker.

Veel plezier!
Hugo
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

offline
Re:iTrain software
Waar ik nog steeds mee zit en wat nog niemand voor me heeft kunnen beantwoorden is dat ik in veel software de "leren remmen" functie van koploper mis. Dat is toch wel een heel erg mooie functie. Of weet iemand nog andere pakketten die dit ook hebben?

mvg, Corné
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Beste Corné,

Nagenoeg elk pakket, maar dan wel de "grotere", kent dit en ook de centrale annex automatische treindienstleider waar ik mee rijd.

Groet, Anne W
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

offline
Re:iTrain software
Dus ook iTrain en RocRail? Ik heb er bij iTrain niks over kunnen vinden namelijk.

mvg, Corné
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Citaat van: corne_mo op maandag 09 augustus 2010, 09:08:04
Waar ik nog steeds mee zit en wat nog niemand voor me heeft kunnen beantwoorden is dat ik in veel software de "leren remmen" functie van koploper mis. Dat is toch wel een heel erg mooie functie. Of weet iemand nog andere pakketten die dit ook hebben?

mvg, Corné

Hallo Corné,

ik weet geen enkel pakket wat deze functie heeft uit koploper.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Beste Walter (en Corné),

Het is maar de vraag of Raptor onder de definitie "pakket" valt, maar één ding is zeker, met Raptor en software uitbreidingen, kan per blok en per lok automatisch remmen geleerd worden.

Ik kan het me niet voorstellen dat programma's als Railroad en Railware geen "automatisch remmen leren" in het pakket hebben zitten, maar ik ken die pakketten alleen van "horen zeggen".

Overigens als I-Train het niet heeft, dan is er nog altijd de optie om gebruik te maken van de in de lokdecoder ingebouwde (rem-optrek) massatraagheid: leg de stopmelder een bepaalde afstand voor het punt waar de trein moet stilstaan.

Op het moment dat de stopmelder geactiveerd wordt zal de lok een snelheidsinstructie "0" krijgen en gaan afremmen volgens de, in de lokdecoder ingestelde remkarakteristiek.

Ik ken I-Train ook niet, maar ik denk dat ze zoiets wel kunnen, het is voor de standaard Raptor de methode

Groet, Anne W

Re:iTrain software
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:iTrain software
Hoi Allen,

RocRail heeft voor zover ik weet geen "automatisch" leren remmen. RocRail gaat uit van de afremvertraging uit de decoder en niet de software.

Groet,
Bert
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Citaat van: Anne W op dinsdag 10 augustus 2010, 17:37:08
Beste Walter (en Corné),

Het is maar de vraag of Raptor onder de definitie "pakket" valt, maar één ding is zeker, met Raptor en software uitbreidingen, kan per blok en per lok automatisch remmen geleerd worden.

Ik kan het me niet voorstellen dat programma's als Railroad en Railware geen "automatisch remmen leren" in het pakket hebben zitten, maar ik ken die pakketten alleen van "horen zeggen".

Overigens als I-Train het niet heeft, dan is er nog altijd de optie om gebruik te maken van de in de lokdecoder ingebouwde (rem-optrek) massatraagheid: leg de stopmelder een bepaalde afstand voor het punt waar de trein moet stilstaan.

Op het moment dat de stopmelder geactiveerd wordt zal de lok een snelheidsinstructie "0" krijgen en gaan afremmen volgens de, in de lokdecoder ingestelde remkarakteristiek.

Ik ken I-Train ook niet, maar ik denk dat ze zoiets wel kunnen, het is voor de standaard Raptor de methode

Groet, Anne W


Hallo Anne W, allen,

alle pakketten incl. Itrain kennen uiteraard wel massasimulatie, dus langzaam optrekken/afremmen wordt zeker niet alleen door de decoder geregeld,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

offline
Re:iTrain software
Toch vind ik het "leren remmen" van koploper zo mooi dat ik niet overweeg een ander pakket te gaan gebruiken zonder dat deze die functie heeft. Ondanks dat ik iTrain verder een mooi pakket vind.

mvg, Corné
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Beste Corné,

Nu ben je op de goede weg: stel vast wat je van een programma "mooi en essentieel" vindt en baseer je keuze daarop, betekent ook dat je soms compromissen met jezelf moet sluiten.

Groet, Anne W
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:iTrain software
Hallo Anne W,

Niet alleen wat je mooi vind bepaald de keuze,als je bijv een CSII hebt gekozen,heb je niets aan koploper.
Dus m.a.w. ook wat je gekozen hebt maakt uit voor het programma.

Natuurlijk houd dat wel in dat je volledig op de hoogte moet zijn van je systeem/programma's,als je de modelbaan met de pc gaat besturen.

Mvg Hans V200.0
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:iTrain software
Beste Hans,

Dat is precies wat ik bedoel met compromissen met jezelf sluiten: als je een CSII wilt dan kun je geen Koploper willen en dus als je Koploper wilt dan kun je geen CSII willen.

Groet, Anne W
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re:iTrain software
 :shock:Ben net uit verlof gekomen en bij  mijn eerste opstart met Itrain werkt deze niet meer met mijn CS2 ? Hij kan geen verbinding meer maken ?

Er is niets gewijzigd op met pc en verbindingen ?

Wie kan me helpen ?

Freddy
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re:iTrain software
 :D Ondertussen terug alles opgelost  ... alles werkt zoals voorheen ... blijkbaar heb ik de fout gemaakt om I train af te sluiten na de CS2

Je moet eerst I train "OFFLINE" zetten en vervolgens pas CS2 afsluiten .

Heh ondertussen een 2e monitor aangesloten op pc en werk met locbedieningen  en spoorlayout apart

Groeten Freddy
Re:iTrain software
rcmarc
gast

Re:iTrain software
Test Itrain, Koploper & Rocrail.

Ik heb nog de 6021 met 6051 en Itrain.
Nu ben ik een handige met pc's en automatisering maar koploper, wat een ramp.
In vergelijking met Itrain is koploper een veroudert stuk software dat niet qua gemak en overzichtelijkheid goed in elkaar zit.
Itrain daarentegen is appeltje eitje, kwestie van een halfuurtje en je heb er zo 10 treinen inhangen met alles erop en er aan.
Rocrail, kan ik helemaal geen wijs uit. Je moet een vage server opstarten waarna het proggie zelf pas online gaat. Volgens de wiki moet het ook werken met 6051 alleen dat heb ik na 45min nog niet gevonden.
Kortom, Itrain voor mij !
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
iTrain is ook voor mij lekker simpel voor de beginner en voldoende uit te breiden in de toekomst.
Ik heb mijn "M"baan schakelbord bijgevoegd. een kleine omschrijving:
Het bovenste deel is de paradebaan de middelste is het schaduwstation en de onderste is mijn schakelpaneel.
Je kan op de seinen en wissels klikken maar ook onder op de rode en groene stippen voor de seinen en de andere knoppen voor de rijwegen.
Het geheel werkt op mijn CS1 met 2x een 6015 boosters om de wissels te bedienen.
verders gebruik ik de K83 en K84 en S88.
Ik heb wat blokken gemaakt zodat ik weet waar de treinen staan.
Een heerlijk programma met nog veel meer mogelijkheden.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Hoi André,

leuke baan, ziet er goed uit zo in iTrain. Gisteren is versie 1.5 gereleased. Nu officieel met de OM32 support (zonder Dynamo); draaischijfondersteuning en nog heel veel meer.

groeten,
Jeroen
Re:iTrain software
jakeman
gast

Re:iTrain software
Ik ben dus heeeel erg benieuwd naar de iTrain demo op de gastendag :D

jake
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Jake,

Walter kennende gaat die dat goed verzorgen.

groeten,
Jeroen
Re:iTrain software
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:iTrain software
Citaat van: rcmarc op woensdag 13 oktober 2010, 20:15:42
Test Itrain, Koploper & Rocrail.

Ik heb nog de 6021 met 6051 en Itrain.
Nu ben ik een handige met pc's en automatisering maar koploper, wat een ramp.
In vergelijking met Itrain is koploper een veroudert stuk software dat niet qua gemak en overzichtelijkheid goed in elkaar zit.
Itrain daarentegen is appeltje eitje, kwestie van een halfuurtje en je heb er zo 10 treinen inhangen met alles erop en er aan.
Rocrail, kan ik helemaal geen wijs uit. Je moet een vage server opstarten waarna het proggie zelf pas online gaat. Volgens de wiki moet het ook werken met 6051 alleen dat heb ik na 45min nog niet gevonden.
Kortom, Itrain voor mij !

Het klopt, dat RocRail niet zo recht-toe-recht-aan is als de andere programma's, maar daarentegen is het wel heel erg uitgebreid en heeft het zeer vele mogelijkheden, inclusief meerdere centrales en meerdere computers, waaronder ook veel zelfbouw-onderdelen. Dit laatste is ook goed uit te bouwen met nieuw te bouwen onderdelen. Ik ken b.v. nog geen andere software waar b.v. een complete fiddleyard is ingebouwd. Peter Giling is nu bezig met een centrale, waar de server van RocRail in draait. Hiermee kan dan de baan rechtstreeks aan ethernet gehangen worden met een relatief goedkopen en eenvoudige centrale. Ook is RocRail de enige, die op de iTouch/iPhone en/of Android telefoon draait.

Ik blijf voorlopig, tot het tegendeel bewezen is bij RocRail.

Groet,
Bert
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Citaat van: jeroenk op maandag 01 november 2010, 21:40:54
Hoi André,

leuke baan, ziet er goed uit zo in iTrain. Gisteren is versie 1.5 gereleased. Nu officieel met de OM32 support (zonder Dynamo); draaischijfondersteuning en nog heel veel meer.

groeten,
Jeroen

Hallo Allen,'

de lezing/demo op de gastendag zal op de nieuwste versie Itrain (r) 1.5 gebaseerd zijn.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Bij mij is iTrain helaas gisteren na de upgrade naar 1.5 gecrasht.
Kijken wat de oplossing wordt :(

Groet,
Hugo
Re:iTrain software
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re:iTrain software
Hey Hugy ,

jammer te horen dat hij gecrashed is ... bij mij prima verlopen .

Heb trouwens oplossing gevonden met probleem HSI 88 + CS 2 en terugmeldingen . Ik had de HSI 88 apart gevoed . Kon blijkbaar niet .

Nu werkt het goed ...
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

offline
Re:iTrain software
Hugo,

Kan je nadere details geven van de crach. Bepaalde foutmelding?

Verder zou ik zeggen. .tcd veilig stellen. Oude versie (of wat er nu staat) verwijderen en een schone install doen.

groeten,
Jeroen
Re:iTrain software
Fretbol
gast

Re:iTrain software
Hallo iedereen,

Nu ik ook in het bezit ben van een CS2 (up to date met software 1.4) wil ik ook graag gebruik gaan maken van Itrain.

Ik heb mijn CS2 verbonden met een crossed cable en kan via de opdrachtprompt van de laptop pingen naar het CS2.

Als ik in Itrain het ip adres van mijn netwerkkaart invoer (net als in het CS2) kan ik het schakelaartje op online en offline zetten.

Als ik nu echter een wissel of locomotief wil gaan aansturen via Itrain gebeurt er niks. Via het CS2 zijn alle wissels en locs echter wel goed aan te sturen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen???

Alvast bedankt,

Anthony  :wink:
Re:iTrain software
realpolarbear
gast

Re:iTrain software


Anthony

Heb je bij magneetartikelen in iTrain het zelfde (wissel/sein) adres van je cs staan , of het gegroepeerde adres?

Gr Frits
Re:iTrain software
Fretbol
gast

Re:iTrain software
Citaat van: realpolarbear op dinsdag 02 november 2010, 17:30:12


Anthony

Heb je bij magneetartikelen in iTrain het zelfde (wissel/sein) adres van je cs staan , of het gegroepeerde adres?

Gr Frits

Hallo Frits,

Wat bedoel je precies met 'gegroepeerde adres" ?

Volgens mij is het adres in beide gevallen op "1" gezet.

Anthony
Re:iTrain software
realpolarbear
gast

Re:iTrain software


Anthony

Als een wissel BV in je cs adres 1 is, moet je hem in iTrain op 1.1 zetten staat volgens mij in de handleiding,
Als je in iTrain in de balk "Toon" oproept en keybord oproept, daarna met je rechtermuisknop indrukt krijg je een
menu gegroepeerde adresweergave probeer maar

Gr Frits
Re:iTrain software
Fretbol
gast

Re:iTrain software
Bedankt Frits, dat probeer ik even uit  :D

Anthony
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: jeroenk op dinsdag 02 november 2010, 15:32:03
Kan je nadere details geven van de crach. Bepaalde foutmelding?

Verder zou ik zeggen. .tcd veilig stellen. Oude versie (of wat er nu staat) verwijderen en een schone install doen.
Jeroen,

De pop-up was:

Wrong attribute value in tag 'decoder': Protocol not supported.


Ik ben al files aan het uitwisselen met Mr. X iTrain :wink:

Groet,
Hugo
Re:iTrain software
Hendrik_marklin
gast

Re:iTrain software
Nou iTrain is inderdaad een aanrader!!!


Nadat v/d week mijn Windigital FS er de brui aangaf :( (licensie verlopen en er komt geen nieuwe).

Ben ik me eens gaan oriënteren op andere besturingssoftware. Waarbij koploper gelijk afviel, want hier was ik eerder mee bezig geweest. Maar hier is alles zo omslachtig om alles werkend te krijgen, en daar heb ik nou net geen zin in en tijd voor. Waarbij ik verder niks over het programma wil zeggen, want als alles goed is opgebouwd ziet het er perfect uit.
Na nog wat oude software, welke ik nog had liggen te hebben geprobeerd. Maar eens contact opgenomen met onze software-goeroe Walter Wissels. Na wat overleg uitgekomen bij iTrain.

iTrain geïnstalleerd, en proeflicentie van 2 maanden aangevraagd (binnen no-time had ik de sleutel).
En het programma is echt een verademing. Zowel grafisch als de manier van gegevens invoeren en het maken van blokken, rijwegen etc etc. Voor iedereen die een beetje met de computer kan omgaan stelt het helemaal niets voor. Heb vandaag in ongeveer 6 uur tijd alle loc's, magneetartikelen, tmc's en relais ingebracht. het schakelpaneel (seintableau) gemaakt, rijwegen ingesteld etc etc. En alles wat tot nu toe op mijn baan is aangesloten (3/4 van de baan) werkt weer helemaal TOP!!! precies zoals het in Windigital werkte.

En nu ga ik weer verder met de scenery, want dit vindt ik veel leuker als data invoeren :lol:

groetjes
Henk
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Nog meer hulde voor iTrain!

Twee locomotieven in tractie hadden bij mij een crash veroorzaakt bij de upgrade door de decoder status op single te zetten terwijl het multi moest zijn.
Ik had het gerepareerde file bijna per kerende e-mail retour.
Wel weer een andere foutmelding, maar die was snel opgelost door de gegevens van mijn eigen IP-adres te herstellen door het .tcd file te editten in Wordpad.
Het rijd weer als een trein (of 5) :wink:
Xander bedankt voor de snelle service 8)

Groet,
Hugo