Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

iTrain software

Gestart door Dicklz maandag 02 november 2009, 16:10:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iTrain software
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

online
iTrain software
Hobbygenoten,

ik zag op Eurospoor de besturingssoftware van iTrain. Het zag er best gelikt uit. Heeft iemand al ervaring met dit product?


Dick
Re:iTrain software
Rian
gast

Re:iTrain software
Erg handig voor OS X fanboys zoals ik.  :P

Helaas nog nooit mee gewerkt, ben wel benieuwd.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:iTrain software
@Dick,

Heb je ook op de site gekeken ? http://berros.nl/itrain/nl/

Was wel onder de indruk,vooral dat je ook kunt kiezen hoe je je systeem uitrust (is helaas niet kostenloos).

En het ondersteunt een hele hoop digitale centrales.

Mvg Hans V200.0
Re:iTrain software
EgMaf
gast

Re:iTrain software
Als ik zo op die site kijk, klopt er volgens mij toch iets niet...

Ze beweren CS1 & 2 te onderteunen, maar als interface kennen ze alleen een seriële poort (eventueel via USB). Maar de CS1 en 2 kunnen toch alleen via de netwerk-interface aangestuurd worden?

Ook lees ik verderop dat de CS2 toch weer niet helemaal ondersteund wordt, omdat diens protocol nog niet helemaal vrijgegeven is. Dat kan best zo zijn, maar vertel dan niet op de hoofdpagina dat je de CS2 wel (al) ondersteund..

Kortom, ik vind de informatie op de website nog niet heel bemoedigend...
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re:iTrain software
Ik heb het gedownload van de site en een begin gemaakt met het ontwerp van onze baan.

Sinds vandaag staat er ook een Nederlandse handleiding bij.
Dus ik kan verder.
Qua uiterlijk is het mooier dan koploper, alleen 'onder de motorkap' zal er nog een hoop moeten gebeuren voordat ITrain zich kan meten met bv Koploper.

Ik ga het in ieder geval proberen. Je kan een proef licentie aanvragen voor 1 a 2 maanden. Dit ga ik pas doen als ik onze baan in het Itrain heb zitten.

Meine
Re:iTrain software
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:iTrain software
@ EgMaf,

Je kunt het wel gebruiken met de CSI,of II,alleen heb je bepaalde drivers nodig.

Dan ziet de pc de usb van het CS als een virtuele serieële poort.

Als het goed is kan dat werken.Heb het niet uitgeprobeerd omdat ik eerst de naad van de kous wil weten.

Mvg Hans V200.0
Re:iTrain software
Freak
gast

Re:iTrain software
Citaat van: EgMaf op maandag 02 november 2009, 17:57:15
Ze beweren CS1 & 2 te onderteunen, maar als interface kennen ze alleen een seriële poort (eventueel via USB). Maar de CS1 en 2 kunnen toch alleen via de netwerk-interface aangestuurd worden?
Nee hoor, je kunt ook via een netwerkaansluiting werken. Zie daarvoor het tablad Netwerk. Je hoeft daar alleen het IP-adres en poortnummer in te vullen.


Mvg,
Peter
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

online
Re:iTrain software
Ik heb ondertussen een proefversie met een licentie tot eind december (gratis). Ik ben zover dat ik loks heb rijden. Nu nog de lay-out van de baan invoeren en de seinen en wissels. Kijken hoe dat gaat. Alleen bij het invoeren van de loks is er maar een beperkt aantal plaatjes waar je uit kunt kiezen en ook het aantal afbeeldingen van functies is (nog?) erg beperkt. Er rijden wat MFX stoomloks rond en die hebben een luchtpomp, een schudrooster,  etc.. Dat valt nu allemaal onder het icoontje van geluid. Het zou handig zijn als daar aparte symbolen voor waren.
Maar de eerste indruk is goed. Ik houd jullie op de hoogte.

Dick
Re:iTrain software
EgMaf
gast

Re:iTrain software
Citaat van: Freak op maandag 02 november 2009, 19:48:46
Citaat van: EgMaf op maandag 02 november 2009, 17:57:15
Ze beweren CS1 & 2 te onderteunen, maar als interface kennen ze alleen een seriële poort (eventueel via USB). Maar de CS1 en 2 kunnen toch alleen via de netwerk-interface aangestuurd worden?
Nee hoor, je kunt ook via een netwerkaansluiting werken. Zie daarvoor het tablad Netwerk. Je hoeft daar alleen het IP-adres en poortnummer in te vullen.

Ik heb geen baan, dus ik ging puur af van wat op de website staat.
Jammer dat de info op de website dus niet helemaal klopt, maar deste beter dat het in werkelijkheid wel werkt :)
Re:iTrain software
ruben2.tk
gast

Re:iTrain software
zeer goed product, itrain. het concept is goed, alleen de ondersteuning en mogelijk heden laten nog even te wensen over. maar volgens de maken komt er in de nieuwen update een hele hoop bij, en komt het programma weer een stapje dichter bij een volledig programma.

de CS2 wordt ondersteunt, maar de terugmeldingen/S88 wordt nog niet ondersteund omdat marklin dit protocol nog niet vrijgeeft. als je n HSI88 hebt, kan je voledig met alles werken.

groeten ruben,

Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Ik heb tot 30 december een probeer versie het ziet er goed uit werkt ook goed maar het schrijft veel naar je CS toe. Misschien doe ik het niet helemaal goed maar ik blijf ff volhouden.

Groetjes
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

online
Re:iTrain software
Citaat van: Spoortje op woensdag 04 november 2009, 01:13:36
Ik heb tot 30 december een probeer versie het ziet er goed uit werkt ook goed maar het schrijft veel naar je CS toe. Misschien doe ik het niet helemaal goed maar ik blijf ff volhouden.

Groetjes

Hoi Spoortje,

wat bedoel je met "het schrijft veel naar je CS toe"?


Groet,

Dick
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Je set in het CS1 al je accessoires.
Ik werk met koploper je CS1 blijft gewoon zoals je al de accessoires erin zet.
Nu met iTrain is mijn lijst in het CS1 met allerlei spooknamen uitgebreidt.
Dat bedoel ik ermee.
Je kan ze weghalen even daarna staan ze erweer.
Ik rij niet automatisch maar wil gewoon mijn baan bedienen met de iconen van iTrain zoals seinen en wissels.
Maar we gaan nog even door.

Groetjes
Re:iTrain software
xanderb
gast

Re:iTrain software
Welke spook objecten bedoel je dan? Die heb je dan zelf toegevoegd in iTrain. Normaal is dat iTrain de objecten importeerd uit het Central Station en dat je die objecten ook gebruikt in je baan. Je moet dus geen nieuwe magneetartikelen aanmaken als ze al in het Central Station staan. Dan krijg je ze dubbel.

Je tekent dus een wissel of sein en selecteert dan een object uit de lijst die gevuld is vanuit de CS (op de eerste tab) en je maakt niet een nieuwe aan op de tweed tab. Dan zou het goed moeten gaan.

Met vriendelijke groeten,

Xander Berkhout
Re:iTrain software
xanderb
gast

Re:iTrain software
Wat betreft de CS2 support die is er in iTrain, alleen Märklin zelf heeft geen support voor de terugmelding. Er is wel een manier om die toch uit te lezen via de CAN-bus, maar dan krijg je de meldingen behoorlijk vertraagd binnen en is dus niet goed bruikbaar. Hebben de Rocrail gebruikers daar geen last van?

Met vriendelijke groeten,

Xander Berkhout

P.S. Ik heb de website inmiddels aangepast.
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Hallo Xander ik had in het begin al geschreven dat ik het misschien zelf fout doe dus ik heb alles gewist en ga opnieuw beginnen want ik vindt het mooie en goede software.
Leuk dat je hier bij dit forum ook aangemeld bent.

Groetjes
Re:iTrain software
TRUKO
gast

Re:iTrain software
Citaat van: xanderb op woensdag 04 november 2009, 13:29:31
Wat betreft de CS2 support die is er in iTrain, alleen Märklin zelf heeft geen support voor de terugmelding. Er is wel een manier om die toch uit te lezen via de CAN-bus, maar dan krijg je de meldingen behoorlijk vertraagd binnen en is dus niet goed bruikbaar. Hebben de Rocrail gebruikers daar geen last van?
Met vriendelijke groeten,
Xander Berkhout
P.S. Ik heb de website inmiddels aangepast.

Hallo Xander,

Betreffende je opmerking of we met Rocrail geen last hebben met de "vertraagde" terugmelding, op mijn baantje in iedergeval niet. Ik ervaar de terugmelding niet als traag.

Misschien is met Rob Versluis, ontwerper Rocrail, op het Rocrail forum praten?

Groet,
Rutger
Re:iTrain software
Reinemanz
gast

Re:iTrain software
Hallo Xander,

We hebben elkaar gesproken op eurospoor, waar je me je programma iTrain hebt gedemonstreerd.

Ik gebruik ook rocrail en ik heb ook geen last van te trage terugmeldingen.

grts Rein
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Zo iTrain opnieuw opgebouwt werkt nu zeer fraai samen met mijn CS1. Ben er nu best goed over te spreken.
We gaan verder met de opbouw.

Groetjes  :D
Re:iTrain software
xanderb
gast

Re:iTrain software
Hallo Rein,

Volgens mij gebruik jij HSI-S88 voor terugmelding. Ik bedoel alleen via de S88 bus van de CS2.

Citaat van: Reinemanz op zaterdag 07 november 2009, 12:58:34
Hallo Xander,

We hebben elkaar gesproken op eurospoor, waar je me je programma iTrain hebt gedemonstreerd.

Ik gebruik ook rocrail en ik heb ook geen last van te trage terugmeldingen.

grts Rein

Ik heb het nog even bekeken, maar doordat het officieel niet ondersteund wordt is het lastig uit te vinden hoe het officieel moet. Los daarvan is het lastig in te stellen hoeveel modules ondersteund worden. Marklin heeft dit gedeelte gewoon nog niet af.

Met vriendelijke groet,

Xander
Re:iTrain software
Shadow
gast

Re:iTrain software
 Hallo ,
 
Zijn dit toevallig ook de zelfde mensen  van icollectTrains en icollectCars ?

   M.v.g. Ruud .
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Ruud,

neen, dit zijn niet dezelfde mensen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:iTrain software
Shadow
gast

Re:iTrain software
 
Gelukkig dan maar , heb goede hoop dat dit programma dan wel verder ontwikkeld wordt .
    Blijf dit met belangstelling volgen .

     M.v.g. Ruud .
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Ik heb de standaard versie aangekocht omdat het voor mijn baan en mijn eisen vodoet. Een fijn en simpel programma voor de beginnende modelspoorder.
Re:iTrain software
Rubenw
gast

Re:iTrain software
Software ziet erg goed uit en de prijs.
wat mij aanpreek is de netwerk functie.
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

online
Re:iTrain software
Ik heb ondertussen de standaard versie aangeschaft, werkt als een zonnetje. Ondertussen is de Beta van versie 1.3 beschikbaar via het forum van Itrain.
Volgens Xanderb komt de definitieve versie mogelijk nog dit jaar beschikbaar.

Dick
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Ik vind het er ook erg mooi uitzien en ik heb een proeflicentie.
Helaas heb ik nog niets rijdend gekregen met mijn CS2.
CS2 op STOP en weer op aan lukt en met het keyboard kan ik wissels bedienen.
Locs willen helaas niets.

Ideeën welkom!

Groet,
Hugy
Re:iTrain software
Reinemanz
gast

Re:iTrain software
Hallo Hugy,

Hoe je Locs werkende krijgt staat in de handleiding. Die kan je hier downloaden:
http://www.xs4all.nl/~xanderb/berros/itrain/download/iTrain%20aan%20de%20slag%20met.pdf

Dit is wat er in de handleiding staat:
Tip:
Op de Central Station 2 moet in het adresveld het MFX adres ingevuld worden. Dit
is normaal niet bekend. Om dit automatisch te laten invullen moet de centrale online
zijn. Ga na naar het adresveld en als het niet leeg is vul dan 0 in. Kies op de CS2
de locomotief en wissel de richting van de locomotief. Nu zal het adres verschijnen.
Dit is een adres vanaf 1024, zodat het geen conflict geeft met een Motorola adres,
dat voor deze centrale in het bereik van 1-1023 zit.

Moet je alleen wel de goeie decoder kiezen in iTrain.

Succes!

grts Rein
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

online
Re:iTrain software
Hallo allemaal,

De nieuwe versie (1.3) van iTrain is beschikbaar op

http://berros.nl/itrain/nl/installation.php

Veel nieuwe dingen dus dat wordt weer lekker uitproberen komend weekend.


Dick
Re:iTrain software
Lid sinds: 2006

offline
Re:iTrain software
Uitgerekend vandaag de handleiding (1.2) afgedrukt. Is er veel veranderd in de 1.3 ? Of moet ik opnieuw afdrukken (is niet goed voor t'milieu hé) ?

Guy
Re:iTrain software
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

online
Re:iTrain software
Guy,

Helaas voor jou, er zijn toch aardig wat wijzigingen. Ik moet zeggen ik ben er blij mee. Voor meer details moet je even op het iTrain forum kijken: http://berros.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=114. Het is toch wel handig om daar regelmatig te kijken want Xander kondigt een nieuwe versie toch wel enige tijd van te voren aan.

Succes,

Dick
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: bossie op donderdag 25 februari 2010, 13:57:29
Zijn er ook ervaringen met de Marklin 6021 en de Uhlenbrock Loconet interface?
[/quote]

Kijk eens op de site http://berros.eu/itrain/nl/.
Loconet zie ik in het lijstje staan.

Ik ben aan het stoeien met een CS2 en ik vind het een leuk programma.

Groet,
Hugy
Re:iTrain software
Lid sinds: 2006

offline
Re:iTrain software
Piet,

Bedankt voor de info want ook ik rij met een 6021 en uhlenbrock 63820.
Ik bedien, daar ze nog niet volledig af is, alles nog met de 6021 en de afstandsbediening, maar wil in de toekomst ook via pc rijden en juist zoals u eerst beginnen op een testbaantje enkel maar eens rijden.

Guy
Re:iTrain software
Freak
gast

Re:iTrain software
Citaat van: bossie op donderdag 25 februari 2010, 20:40:45
Ja dat had ik ook gezien op die site, ben ook aan het mailen geweest met Xander.

Inmiddels mijn bevindingen aan Xander doorgegeven.
Xander (xsanderb) is ook lid van dit forum.

Mvg,
Peter
Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
Citaat van: Hugy op zaterdag 09 januari 2010, 12:41:42
Ik vind het er ook erg mooi uitzien en ik heb een proeflicentie.
Helaas heb ik nog niets rijdend gekregen met mijn CS2.
CS2 op STOP en weer op aan lukt en met het keyboard kan ik wissels bedienen.
Locs willen helaas niets.

Ideeën welkom!

Groet,
Hugy


hey ik heb ook gezien van het programa i train maar ik krijg mijn cs2 er niet op aangesloten kan iemand mij helpen ???
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: geert190380 op vrijdag 12 maart 2010, 21:08:19
Citaat van: Hugy op zaterdag 09 januari 2010, 12:41:42
Ik vind het er ook erg mooi uitzien en ik heb een proeflicentie.
Helaas heb ik nog niets rijdend gekregen met mijn CS2.
CS2 op STOP en weer op aan lukt en met het keyboard kan ik wissels bedienen.
Locs willen helaas niets.

Ideeën welkom!

Groet,
Hugy


hey ik heb ook gezien van het programa i train maar ik krijg mijn cs2 er niet op aangesloten kan iemand mij helpen ???
Geert,
Ik zal het weekend even verder kijken. Ik heb inmiddels een echte licentie en het werkt nu heel leuk. Even geduld dus. :(

Groet, Hugy
Re:iTrain software
xanderb
gast

Re:iTrain software
Als de wissels en stop/go wel werken en de locs niet komt dat doordat de CS2 aangestuurd moet worden met de onbekende MFX adressen en niet de bekende Motorola adressen. In de handleiding van iTrain staat een manier om achter die adressen te komen en die meteen in het programma te krijgen. iTrain nummert MFX adressen vanaf 1024.

Succes

Xander Berkhout
Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Ik heb de standaard versie en ben er prima over te spreken. Ik heb alles via mijn CS1 lopen en er zijn dan in mijn uitvoering en dat is handbediening met wat blokseinen wissels en bezet meldingen geen problemen.
Aan het CS hangen 3 S88 modullen van Viessmann een stuk of 10 K83 van "M" die aangestuurd worden door een oud type booster van "M"
Ik heb MFX, FX en ESU loc pilot uitvoeringen in mij locs.
Een echte aanrader als je een leuke baan wil maken en via de PC of Laptop wil rijden.

Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
wa doe ik mis ik heb in mijn cs 2 ip adressen staan *1 cs-ip-adres 192.168.1.50
                                                                                 *2 cs ip netmaster 255.255.255.0
                                                                                 *3 gateway sta aan gevinkt
                                                                                 *4 doel-adres 192.168.1.255 weet niet wa da is moet da bv ip adres zijn van mijn pc ??? ip adres van pc is 192.168.1.5
nu in mijn itrain sta bij interface sta als               *1 marklin central station 2
                                                                            *2 netwerk
                                                                            *3 ip adres 192.168.1.50
                                                                            *4 poort 15.731
                                                                            *5timeout 1000

nu kan ik met i train niet online gaan wa doe ik mis ???     
Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
ha is mij eindelijk gelukt na veel zoek werk en rondgebeld :) nu eens zien wa we kunnen doen er mee ziet er toch al fijn uit :)
Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
alle na en paar keer online te kunnen gaan gaat het al weer niet meer het programma gaat nu online en als je op stop drukt gaat het rode lampje op het cs2 wel rood branden en als je op start drukt gaat het uit, maar in de hoek waar online sta rechts vanonder komt er geen start of stop te staan en als je op je schakerbord  bv op en sein duwt dan verandert het een keer en da is al . weet iemand wa da kan zijn 
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Citaat van: geert190380 op dinsdag 23 maart 2010, 17:09:19
alle na en paar keer online te kunnen gaan gaat het al weer niet meer het programma gaat nu online en als je op stop drukt gaat het rode lampje op het cs2 wel rood branden en als je op start drukt gaat het uit, maar in de hoek waar online sta rechts vanonder komt er geen start of stop te staan en als je op je schakerbord  bv op en sein duwt dan verandert het een keer en da is al . weet iemand wa da kan zijn 

Geert,

Ik heb soortgelijke problemen gehad en het bleek ergens in de instellingen te zitten. Ik heb helaas even geen tijd om er in te duiken. Net thuis en morgen vroeg weer weg.
Geef niet op! 8)

Groet,
Hugo
Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
Citaat van: Hugy op dinsdag 23 maart 2010, 19:50:26
Citaat van: geert190380 op dinsdag 23 maart 2010, 17:09:19
alle na en paar keer online te kunnen gaan gaat het al weer niet meer het programma gaat nu online en als je op stop drukt gaat het rode lampje op het cs2 wel rood branden en als je op start drukt gaat het uit, maar in de hoek waar online sta rechts vanonder komt er geen start of stop te staan en als je op je schakerbord  bv op en sein duwt dan verandert het een keer en da is al . weet iemand wa da kan zijn 




Geert,

Ik heb soortgelijke problemen gehad en het bleek ergens in de instellingen te zitten. Ik heb helaas even geen tijd om er in te duiken. Net thuis en morgen vroeg weer weg.
Geef niet op! 8)


ik denk echt da ik het ga opgeven nu gaat het gewoon niets hij gaat wel online maar als ik stop of go dan niets meer ik zie wel da hij het door stuurd naar mijn cs2 en da er antwoord terug komt @ hugy wa zijn uw instelingen mss
Groet,
Hugo

Re:iTrain software
Spoortje
gast

Re:iTrain software
Ik werk met de CS1 en daar zijn geen problemen mee en wat de CS2 betreft kan ik je helaas niet helpen misschien kan iTran je helpen.

Groetjes
Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
hey eindelijk werkt het bij mij joepie . ben al en paar weken aan mijn schakkel bord bezig maar da gaat altijd mis als ik en route maak lukt het me gewoon niet kunnen er mensen me mss helpen en eens zien wa er mis is met mijn baan .


hier kan je mijn baan even downloaden

itrainforum    je moet de geert it.rar download
Re:iTrain software
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:iTrain software
Hallo Geert,

je bent een fractie verder dan ik met Itrain,

De blokken op de hoofdlijn en station zijn gedefinieerd, en heb gedeeltelijk voor een deel van de baan, de naastliggende blokken ingevoegd.

Ben nu bezig met de wisselstraten, in de demodatabase zie ik dat deze niet met een beginmelder werken, dit geeft mij enige twijfels, want dit zie ik in jouw database wel, en zou vermoedelijk bij mij ook zo werken.

Ik ben nu nog echter met andere dingen bezig, en de enige keer dat ik live aan het testen ben geweest werd door het net genoemde probleem de straten niet gelegd.

Succes en zorg dat je mij een stapje voor blijft,

met vriendelijke groe,

Walter


Re:iTrain software
geert190380
gast

Re:iTrain software
Citaat van: wissels op dinsdag 30 maart 2010, 20:38:25
Hallo Geert,

je bent een fractie verder dan ik met Itrain,

De blokken op de hoofdlijn en station zijn gedefinieerd, en heb gedeeltelijk voor een deel van de baan, de naastliggende blokken ingevoegd.

Ben nu bezig met de wisselstraten, in de demodatabase zie ik dat deze niet met een beginmelder werken, dit geeft mij enige twijfels, want dit zie ik in jouw database wel, en zou vermoedelijk bij mij ook zo werken.

Ik ben nu nog echter met andere dingen bezig, en de enige keer dat ik live aan het testen ben geweest werd door het net genoemde probleem de straten niet gelegd.

Succes en zorg dat je mij een stapje voor blijft,

met vriendelijke groe,

Walter





hey wissel ik heb mijn i train en paar maan op proef genomen je kan da doen door je te registreren dan is er meer opties open en kan je meer er mee doen en da krijg je die twee maand gratis .

van da stapje voor te blijven da zal wel niet  want ik zit echt vas ik weet u niet meer wa doen en ik heb gehoord da er en workschop is maar da is in nederland en voor mij is da just iets te ver want kom van belgie .  :?

http://www.digitaalservice.nl/workshops/wsschema.html
Re:iTrain software
dennis29
gast

Re:iTrain software
Ik vind het een mooi product. Ga zo door!
Ik heb 1 nadeel gevonden:
iTrain mist terugmeldingen met standaard marklin contactrails als je lok te hard rijdt.

ook ik heb last van spooktreinen en dubbele treinen door itrain in mijn centrale. Ze vermenigvuldigen zich op magische wijze
Re:iTrain software
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:iTrain software
Ik bouw aan de baan en aan iTrain tegelijk en ik hoop dat ik dit weekend proef kan gaan rijden!
Ik laat jullie weten hoe het mij vergaat!

Groet,
Hugo
Re:iTrain software
Riny
gast

Re:iTrain software
Ik had begrepen uit de voorgaande reacties dat iTrain niet werkt met bijv. de Viessmann S88 modules (5217 massadetectie (M* 6050 + C-rails).

Kan iemand mij daar een bevestigend antwoord op geven?

Ik wilde iTrain gaan gebruiken voor de modelspoorbaan van mijn kleinzoon (8) omdat hij, net als Opa, via de pc/laptop wil gaan rijden.
Reden: lijkt mij voor hem iets  makkelijker dan Koploper of WinDigiPet.