Definitie spookmelding: éénmalig optredende melding op de S88 bus als gevolg van bijvoorbeeld inductie door een veranderend magnetisch veld van een andere draad in de buurt.
Anne W,
Ik ben het met Ronald eens.
Volgens mij is een spookmelding een melding van een trein, die niet hoort te zijn op de plek, waar de melding vandaan komt. Hoe deze veroorzaakt wordt is een ander issue.
Zoals Ronald aangeeft, kun je op vele manieren ontdekken, waar een trein zich bevind. Ik ken zelfs een systeem, waarbij via een camera boven de baan de trein in de gaten gehouden wordt. Kan alleen niet in tunnels, etc, maar alles is mogelijk.
Het onderwerp was niet spookmeldingen, maar iTrain. Hoe het programma precies omgaat met de meldingen, die het binnenkrijgt weet waarschijnlijk alleen de programmeur. Om een voorbeeld te geven, bij RocRail wil de programmeurs niet afgaan op het afvallen van een bezetemelder, omdat zij dit voldoende betrouwbaar vinden. Voor bepaalde delen van de baan wil ik dit wel en dit kan dan toch toegepast worden. Hoe dit bij iTrain zit weet ik niet.
Groet,
Bert