Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Fotostandpunten

Gestart door 111 zondag 01 november 2009, 21:33:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fotostandpunten
111
gast

Fotostandpunten
Hallo,

Regelmatig ben ik met mijn fotocamera op pad om wat treinen op de foto te zetten, het is alleen wat moeilijk om steeds weer een goede plek te vinden waar je mooie foto's kunt maken.
Vaak staan er masten in de weg, heb je last van een verboden toegang situatie, of kun je je auto niet kwijt..

Wie o wie helpt mij aan wat nieuwe locaties?

ik ben benieuwd!

groet, Bram
Re:Fotostandpunten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Fotostandpunten
Welke regio woon je ?  :D Kijk eens op mijn site: www.flickr.com/robbertvandera
Re:Fotostandpunten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Fotostandpunten
Indrukwekkend, om zo'n stoomloc met wagons over je heen te zien denderen! 8)
Mooi ook, dat je daarna de rook ziet optrekken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Fotostandpunten
prachtig 3rail, ik zou zeggen neem er eerst zelf eens een kijkje, bedankt voor de serieuze reactie!

groet, Bram
Re:Fotostandpunten
Hoi Robbert,

Ik woon op de Veluwe maar ik ben ook vaak bij onze oosterburen te vinden om wat foto's te schieten.

groet, Bram
Re:Fotostandpunten
Ok Edward,

Ik nam het dan wat verkeerd op...

groet, Bram
Re:Fotostandpunten
tjoektjoek
gast

Re:Fotostandpunten
hier in Grun hebben we er wijnig of geen last van grote weilanden, geen masten, palen en draden en ruimte genoeg en de trein rijd met een mooie vaart van rond de tachtig
bijvoorbeeld bij deze: http://www.flickr.com/photos/treineninhetnoorden/2868022974/sizes/l/

of deze: http://www.flickr.com/photos/treineninhetnoorden/3491647951/sizes/l/
(loc op zonne energie 8) )

Mvg Alex Everts
Re:Fotostandpunten
Oke bedankt,

Nu heb ik ooit in Bellingwolde stage gelopen ik weet dus wat je met Grun bedoeld...

Maar die Ludmilla's rijden daar ook niet meer toch?

groet, Bram
Re:Fotostandpunten
tjoektjoek
gast

Re:Fotostandpunten
Citaat van: 111 op maandag 09 november 2009, 22:25:43
Oke bedankt,

Nu heb ik ooit in Bellingwolde stage gelopen ik weet dus wat je met Grun bedoeld...

Maar die Ludmilla's rijden daar ook niet meer toch?

groet, Bram
nee momenteel rijden er op deze lijn (Zuidbroek - Leer) maar 2 treinen per week, das wel balen maar in december komt er een nieuwe treindienst regeling inmiddels zijn er overal al spooren bijgekomen en opgeknapt dus nu is het wachten op december tot die tijd moeten de meeste treinen 1 dag omrijden.

gelukkig rijden er naar de Eemshaven , Delfzijl en Veendam wel elke dag treinen

Mvg Alex Everts
Re:Fotostandpunten
trein1193
gast

Re:Fotostandpunten
ik ben overal te vinden want ik heb een studenten ov dus ik kan gratis met de trein mee.
dus als ik zin heb ga ik ergens heen.
ik blijf op het station of ik ga een stuk lopen langs het spoor
Re:Fotostandpunten
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:Fotostandpunten
Op de brug, Burtscheiderstrasse, bij Aken hauptbahnhof kun je prachtige fotoos maken. Of een brugje verder op de Wiesenstrasse. Er komt van alles langs. Ik heb er eens een hele middag gestaan en me niet verveeld.
Re:Fotostandpunten
Maarten de Regt
gast

Re:Fotostandpunten
Hoi,

Op de Veluwe zelf rijdt naast de VSM geen trein, maar de spoorlijn Amersfoort-Ede, Utrecht-Arnhem, Arnhem-Zutphen en Amersfoort-Apeldoorn zijn wel in de buurt. De laatste 3 zijn dubbelsporig, dus daar kan je last hebben van de bovenleidingsmasten. Alleen de eerste, de spoorlijn Amersfoort-Ede, is enkelsporig. Vlakbij Lunteren ligt een bocht waar je mooi kan fotograferen, en de bovenleidingsmasten staan aan de buitenkant van de bocht; daar zul je dus geen last van hebben. Rond de middag staat ook de zon goed voor een foto.  :)
Hier een voorbeeld van een foto die ik laatst daar geschoten heb.

http://www.flickr.com/photos/mearten279/6817296313/in/photostream/

Het nadeel van de locatie is dat er niet veel bijzonders voorbij komt; vooral protossen en met wat geluk de plan V. (919  :P )
Een andere locatie is tankstation de Meern langs de A12, welke parallel loopt aan de spoorlijn Utrecht-Arnhem. Deze is zeer makkelijk met de auto te bereiken, en met een beetje geluk staat de zon hier ook goed. Er rijdt meestal VIRM en SLT/SGMm, maar met wat geluk zie je nog wat meer, zoals goederen of de ICE, of 's morgens rond 9:05 uur de CNL. Hier een foto tijdens een tussenstop op dat tankstation. Sorry voor de baggere kwaliteit, ik moest het toen nog doen met mijn 4 MP camera, waarna de foto nog eens uitgesneden is....  ;)

http://www.flickr.com/photos/mearten279/6253400320/in/photostream/

Een ander spotplekje kan zijn in de bosachtige omgeving tussen Ede en Arnhem. Hier heb ik zelf (nog) geen foto's van.  :D

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier met spotten! Zet je tzt de foto's online?  :)

Mvg, Maarten
Re:Fotostandpunten
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re:Fotostandpunten
Als je afwisselend :P treinverkeer wilt, moet je ten zuiden van Dordrecht zijn, veel goederenverkeer, koplopers, slt, regiorunners, DDAR, getrokken IC, Brusselaar. Vanaf het Hollands Diep, komen daar de Thalys en de Fyra nog bij.

Groet,


Dick