Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.

Gestart door Mister1736 zondag 01 november 2009, 15:58:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Hallo iedereen,

Na alle tripjes naar Duitsland, ben ik afgelopen vrijdag weer eens in Nederland wezen kijken en dan ga ik vaak naar Dorst en Breda Takkebijsters.

De dag begon erg mistig ( dat is ook wel te zien aan de eerste foto's :( ), maar in het begin van de middag klaarde het op en kwam de zon gelukkig meer en meer tevoorschijn :).

Hierbij wat foto's van vrijdag:

De 1ste foto, een 6 delige V-IRM als intercity naar Zwolle:



Niet lang daarna kwam de 1ste lege ertstrein voorbij zetten richting de Maasvlakte. De tractie wordt verzorgd door de RN 6425+6459+6424:



De 1ste 189 loc diende zich aan.
De RD 189 068 kwam door met trein 45719 ( Kijfhoek - Keulen Gremberg ) richting Venlo:





Daarna was het weer de beurt aan nog een lege ertstrein richting de Mvt. Ditmaal met de RN 6428+6449+6457:



De ijzerertstrein werd gevolgd de ACTS 7105 met de achtshuttle richting de Whz:



We hebben ook nog een LLT ( Losse Loc Trein ) welke bestond uit de RN 6456:



Na de laatste trein ben ik gaan fietsen richting Breda Takkebijsters.
Dat ligt heel erg dichtbij de andere spotplek. Aangezien ik dat een mooie bocht vind.

Ik stond er net toen Veolia Cargo Nederland ( ook wel VCN genoemd ) voorbij kwam met een Blerick shuttle richting de Maasvlakte ( Mvt ) met als tractie de 653-10 met het witte MRCE logo op de zijkant.:



Niet lang daarna kwam de 2de 189 langs met trein 45712 ( Keulen Gremberg - Kijfhoek ) richting de Kijfhoek. De tractie was de 189 075:




EINDELIJK

De zon begon een beetje door te breken :). Dat maakt de foto's gelijk een stuk mooier!
Als eerste een intercity uit Zwolle richting Roosendaal. De tractie is de NSR 1731:



Darachter zat de ERS 189 090 ( oude City NightLine loc ) met trein 40100 ( Melzo - WaalhavenZuid ) richting de Whz:



Toen werd het rustiger met de goederentreinen :(. Wat ga je dan doen? NSR maar op de foto zetten. Met als gevolg 2 Plan V(ullis) als stoptrein Utrecht - Breda, welke bijna haar bestemming heeft bereikt:



Welke altijd wordt gevolgd door de intercity naar Den Haag Centraal ( Venlo - Den Haag Centraal ):




Achter deze trein zat de mooiste en voor mij speciaalste trein van vandaag.
ITL 186 149 met trein 42314 ( Tulipan - Mvt ) welke bestond bijna geheel uit Hyundai containers:



Gevolgt door de intercity uit Zwolle:



Daar achter zaten 3 maal Plan V(ullis) als stoptrein naar Breda:



Wat krijgen we nou?? Een mDDM met ledverlichting :shock: :?:.
Na de triple Plan V(ullis ) als stoptrein, hadden we nu deze als stoptrein richting Breda:



Daarna weer eens een intercity uit Venlo richting Den Haag met als tractie de NSR 1748:



Hierachter een lege ijzerertstrein bestaande uit kolenbakken. Hier passeren de RN 6487 + 6502 + 6496 met lege ijzerertstrein 48754 ( Dillingen - Maasvlakte ) richting de Mvt:



De leeg ijzererts werd gevolgd door de intercity naar Roosendaal met als tractie de NSR 1741:



Hierachter zat Strukton met de 303008 en wat werkmeuk:



En dan de laatste stoptrein van vandaag, een mDDM welke bijna is aangekomen in Breda:



Dan als allerlaatste foto van vandaag, ERS trein 40104 ( Melzo - Europoort ) welke gemakkelijk te herkennen is aan de 1ste 10 draagwagens met alleen maar P& FERRYMASTERS containers achter de loc.
De tractie werd vandaag geleverd door de ERS 189 098:



Ik hoop dat jullie het wat vinden ;).

Groetjes,
Marcel
Re:Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Leuke foto's Marcel.
mDDM stel 7841 kwam voorbij met led frontverlichting.

Groeten van Jarno
Re:Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Dat waren weer mooie plaatjes Marcel  8)
Re:Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Bedankt u allen :),

Ik moet zeggen, het wasin de middag zeer leuk, alleen in de morgen erg koud brrrrrrrrrrr.
Maar ik heb het weer overleefd :).
Re:Zo maar weer een dagje Dorst en Breda.
Mooie foto's met omschrijving Marcel

Bedankt voor het plaatsen  :D

groeten van Rob