Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.

Gestart door Degeluidsman zondag 01 november 2009, 12:33:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
zo heeft M* nog nooit :
van de 6400en
- : rood met wit hekwerk ( deze
- : Railion ( deze )
- : geel/grijs , rode sticker ( deze

leuke shop in shop model : TML 0001
basis een DE 6400
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Kermit65 op zondag 22 november 2009, 10:58:59
Of denk aan het Alpha-project wat Märklin ooit had of Thomas de Locomotief.

Das kinderspeelgoed ook met een prijs maar wel hebben het hier over modeltreinen Een fantasielok met een prijs van 269 euro van bijna 575 Nederlandse Gulden weet je nog wel

Mvg, Johan
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: MaK man op zondag 22 november 2009, 11:04:47
zo heeft M* nog nooit :
van de 6400en
- : rood met wit hekwerk ( deze
- : Railion ( deze )
- : geel/grijs , rode sticker ( deze

leuke shop in shop model : TML 0001
basis een DE 6400

Ja als ze slim waren geweest hadden ze deze voor de Nederlandse markt uitgebracht!!, of waarom nog niet makkelijker doen als het uiteindelijk kan.. meer andere bedrijfsnummers van bv. de geel/grijze 6400
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Kermit65 op zondag 22 november 2009, 10:58:59
Of denk aan het Alpha-project wat Märklin ooit had of Thomas de Locomotief.



Thomas de Locomotief is geen fantasiemodel, die bestaat echt :)
(bron: Footo.nl)

groeten, Martin
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Helaas nog steeds geen foto van de DHL loc zoals hij nu uitgebracht wordt :cry: :cry: :cry:

Wie kan er een foto van plaatsen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Peter het is een fantasiemodel dus er zal geen foto van te vinden zijn!

Edit: Begrijp 'm al Peter wilde een foto van het model zien, die is blijkbaar weg. Zie dat Robbert 'm weer geplaatst heeft. Sorry  :?
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.


Kan je dit niet zien Peter ? De foto is gewoon van imageshack...

Robbert.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Hoi Robert,

Ja deze kan ik zien, bij de andere reactie zag ik alleen een kruisje.

Ik vind deze veel mooier dan de VOS uitvoering, toch ga ik deze niet kopen, ik heb nog veel materiaal op mijn verlanglijst staan en mijn spaarvarken heeft honger :D

Bedankt voor het plaatsen.

Peter / degeluidsman.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 22 november 2009, 10:48:40
Citaat van: Hans Biere op zondag 22 november 2009, 10:44:39
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 22 november 2009, 10:17:03
Er bestaat wel een DHL lokomotief alleen geen MAK diesel.

En zie hier het model dat Märklin destijds uitbracht.

Ze kunnen het wel........

Mvg, Johan
Loc is gewoon rood tegenwoordig. Geen DHL reclame mee !
Ik heb de loc ook :D.

Marcel
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Mister1736 op zondag 22 november 2009, 12:31:24
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 22 november 2009, 10:48:40
Citaat van: Hans Biere op zondag 22 november 2009, 10:44:39
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 22 november 2009, 10:17:03
Er bestaat wel een DHL lokomotief alleen geen MAK diesel.

En zie hier het model dat Märklin destijds uitbracht.

Ze kunnen het wel........

Mvg, Johan
Loc is gewoon rood tegenwoordig. Geen DHL reclame mee !
Ik heb de loc ook :D.

Marcel

Hoi Marcel,

Mooi bezit! Ik heb 'm ook...  :D :D
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Hallo,

Daar ik er geen officiele publikatie van kan vinden, niet bij Marklin.nl, noch bij de grote shops op hun websites.......en ze wel al te koop zijn......vraag ik mij af of het hier niet om een privé-initiatief gaat van één of meerder handelaren.......waakzaamheid is op zijn plaats !  8)

Groet, Henk Vos
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Lid sinds: 2009

Het heden is het verleden van de toekomst

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Ik blijf het maar raar vinden dat Márklin dit soort fantasie locs uitbrengt, met een beetje goede wil hadden ze duus ook voor een bestaand model kunnen kiezen. Ik denk dat op deze manier de markt een beetje verpest wordt, want en, dan praat ik voormezelf, ik kan mijn geld maar één keer uitgeven.  Dus doe ik dat liever aan een bestaand model, trouwens de firma HAG heeft hier ook een handje van om telkens fantasie modellen uit te brengen. Ik blijf dit soort acties dan ook betreuren, liever een bestaand model dan fantasie.

Groet,
Ron
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Ach,

Zo lang de mensen de modellen blijven kopen, blijven ze dat soort modellen uitbrengen...
Nee ik roep niet op tot boycot... Voor de slimmeriken onder ons :P ....
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Bordertrain op zondag 22 november 2009, 16:23:52

Daar ik er geen officiele publikatie van kan vinden, niet bij Marklin.nl, noch bij de grote shops op hun websites.......en ze wel al te koop zijn......vraag ik mij af of het hier niet om een privé-initiatief gaat van één of meerder handelaren.......waakzaamheid is op zijn plaats !  8)


Misschien kan Mister1736 hier iets over toelichten. Hij is tenslotte degene die de foto's van de minkukels van de Tombe heeft geplaatst. :wink:

Gr, Ben.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Voor zo ver ik weet is het een aktie van uit Marklin NL, waarom men weer achter de feiten aan rent door nog nix op hun website te melden weet ik niet  :?  De Tombe is toevallig de eerste die ze heeft ontvangen.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Onbegrijpelijk de Märklin marketing strategie. Of ze durven niet meer na alle kritiek  :lol:

Mvg, Johan
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Haha, misschien lezen ze hier mee :)

En voor alle mensen die door blijven praten over een 6400: dit zijn andere locs (zoals al eerder gezegd)....
Maar daar zijn ook nog zat echte varianten van uit te brengen (zoals ook eerder gezegd)...

Koen
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: KNed op maandag 23 november 2009, 13:59:51
Haha, misschien lezen ze hier mee :)

Koen

Dat is een iedergeval wel zeker............  8)

MVG, Johan
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Brigitte op maandag 23 november 2009, 09:43:04
Voor zo ver ik weet is het een aktie van uit Marklin NL, waarom men weer achter de feiten aan rent door nog nix op hun website te melden weet ik niet  :?  De Tombe is toevallig de eerste die ze heeft ontvangen.

Hallo Brigitte, en welke bron bij M* heb jij gesproken die dat bevestigt ? Ik houd nu al dagen de websites van de grote Shops in de gaten : zelfs De Tombe heeft het niet eens op hun website !!!

Er wordt hier nu al drie blz. lang Marklin gebashed over dat ze "rommel" op de markt zouden gooien, ik hoef de krachttermen niet te quoten, denk ik, en dat bedoelde ik met waakzaamheid : beschuldigingen zonder enige fundering kunnen wel eens terugkaatsen!

1. Oplages van 150 stuks zijn bij M* ongekend : een club uit Dortmund heeft vorig jaar nog geprobeerd een opdracht van 250 stuks bij Göppngen aan te kaarten, daar was met M* niet over te spreken, men hield vast aan 500 stuks voor een loc ! Ja, Olaerts Belgie kwam een tijd terug met CFL-locs ad 200 St. per bedrijfsnummer, maar nam wel 5 x 200 af = 1000 Stuks totaal.
2. Bij een adviesprijs van 279 Eurootjes verwacht ik dat M* de rechten heeft geregeld met DHL en VOS !! Bij een oplage van 150 St. moeten ze het dan wel voor "niks" geregeld hebben...... :lol:
3. Nogmaals : wél al verkopen en geen enkele aankondiging is niet de normale gang van zaken.

Zomaar een paar overwegingen !

Van het "front" : Dhr. Pluta vindt nu 60 tot 70 Miljoen voldoende om M* te verkopen....de verkoopprijs is behoorlijk aan inflatie onderhevig....dat kon wel eens een slecht teken zijn !
http://www.stuttgarter-zeitung.de/stz/page/2285081_0_4672_-interview-mit-maerklins-insolvenzverwalter-der-preis-ist-das-interessanteste-.html

CiteerWir hatten ursprünglich 120 Millionen Euro geplant. Dass es jetzt nur 110 Millionen Euro sind, liegt daran, dass wir unsere bestellte Ware aus China nicht vollständig geliefert bekommen haben. Diese Lieferungen fehlen uns im Weihnachtsgeschäft. Wir werden sie erst im kommenden Jahr verbuchen können.
Als je je nog afvroeg waar je Olympische koploper gebleven is  :lol:

Groet, Henk Vos
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Bordertrain op maandag 23 november 2009, 15:35:24
Citaat van: Brigitte op maandag 23 november 2009, 09:43:04
Voor zo ver ik weet is het een aktie van uit Marklin NL, waarom men weer achter de feiten aan rent door nog nix op hun website te melden weet ik niet  :?  De Tombe is toevallig de eerste die ze heeft ontvangen.

Hallo Brigitte, en welke bron bij M* heb jij gesproken die dat bevestigt ? Ik houd nu al dagen de websites van de grote Shops in de gaten : zelfs De Tombe heeft het niet eens op hun website !!!

Er wordt hier nu al drie blz. lang Marklin gebashed over dat ze "rommel" op de markt zouden gooien, ik hoef de krachttermen niet te quoten, denk ik, en dat bedoelde ik met waakzaamheid : beschuldigingen zonder enige fundering kunnen wel eens terugkaatsen!

1. Oplages van 150 stuks zijn bij M* ongekend : een club uit Dortmund heeft vorig jaar nog geprobeerd een opdracht van 250 stuks bij Göppngen aan te kaarten, daar was met M* niet over te spreken, men hield vast aan 500 stuks voor een loc ! Ja, Olaerts Belgie kwam een tijd terug met CFL-locs ad 200 St. per bedrijfsnummer, maar nam wel 5 x 200 af = 1000 Stuks totaal.
2. Bij een adviesprijs van 279 Eurootjes verwacht ik dat M* de rechten heeft geregeld met DHL en VOS !! Bij een oplage van 150 St. moeten ze het dan wel voor "niks" geregeld hebben...... :lol:
3. Nogmaals : wél al verkopen en geen enkele aankondiging is niet de normale gang van zaken.

Zomaar een paar overwegingen !

Maar Chris bevestigt ondertussen op BNLS dat het toch wel vanuit Märklin is georganiseerd.
Ze moeten gewoon van overschot af.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: henkv op maandag 23 november 2009, 16:59:53
Ze moeten gewoon van overschot af.
Een overschot wat al uitgeleverd is door Göppingen, de verandering van het model gaat m.i.z. dan ook buiten Göppingen om onder de vlag van M-NL.
Er wordt dus niet geen nieuwe oplage door de fabriek gemaakt waar een minimum aan gesteld is.

Mvg, Johan
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: henkv op maandag 23 november 2009, 16:59:53
Ze moeten gewoon van overschot af.
This is it  :wink:

Ik ben zelf ook zeer waakzaam op nieuwtjes en zeker die met een hoog of laag speculaas gehalte. Er zijn voldoende forumleden die kunnen bevestigen dat ik hier regelmatig op in grijp.

De bron van dit verhaal wordt al ergens op pagina 1 genoemd, welke niet M* shop De Tombe is. Ergens halverwege dit topic komt er nog een bron bij. Ondertussen een aantal weken later... Marcel (Mister1736) vertelt mij dat ze nu bij De Tombe gearriveerd zijn en dat hij fotootjes heeft.

Wat is er dan nog speculaas aan  :? en waarom moet het verhaal nu nog in twijfel worden getrokken?

Iedereen die een beetje oplet kan op zijn vingers na tellen dat als de Portfeeder na nog geen 5 maanden  :? al gedumpt gaat worden dat er shit is. Tel daar de dump ACTS bij op dan weet je dat er magazijnen vol moeten zijn! Daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben. Tevens als je dit forum een beetje volgt weet je dat men niet naar de winkel is gaan rennen om de ACTS en PF in te slaan.

Ene laat ik voor op stellen dat ik zelden of nooit iets ongefundeerd hier neer knal!
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: kijfhoek rbf op zaterdag 21 november 2009, 15:36:55



ERSR 1203.(special voor Brigitte.



Deze kende ik nog niet..Brigitte geef maar een gil :D


Hier dan een 1206 i.p.v. een 6400. Ik zat te slapen :x




Bart

Edit Johan fotoformaat aangepast
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Hallo Bart, weer een eigen productie? Ziet er wederom fantastisch uit. Zoiets zou M* ook best mogen maken.

Groet,
Ronald
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Hoi

Ja, dit is al iets van lang geleden. Uit een vervuilde strukton ontstaan.

Hier vind je nog een paar 1206-jes tussen. Wel van mehano.

http://s84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/?start=all

Bart
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Heb vandaag (stapels) van de DHL-versie in de winkel zien staan. De dozen zijn speciaal voor deze locs gemaakt. Geen stickertje met het nieuwe artikel nummer over het ouwe heen geplakt of zo. Dus erg onwaarschijnlijk dat dit overgespoten exemplaren van overtollige voorraden van andere uitvoeringen zijn.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Hoezo niet ??

Andere doos is zo gemaakt hoor... Denk dat ze liever een nieuwe doos laten maken, dan allemaal onverkochte modellen in voorraad hebben staan.

Is even uit de losse pols gespeculeerd...

Ik heb de DHL versie ook bekeken, en idd ziet er leuk uit. Allene jammer dat de loc niet bestaat / bestaa heeft...
Maar ja je kan niet alles hebben :P..
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Inderdaad is een andere doos maken mogelijk. Maar zou M ook deze moeite nemen? In het verleden werden overtollige modellen door M vaak geweathered. Dan konden ze wel de oude doos gebruiken. In dit geval zou dat echter leiden tot een verschil tussen het plaatje op de doos (b.v. ACTS) en de loc in de doos (b.v. DHL).
Overigens lijkt de echte doos wel te bewijzen dat het om een officiële Märklin productie gaat en niet een particuliere omspuitactie.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: mDDM op zaterdag 05 december 2009, 00:16:40
Overigens lijkt de echte doos wel te bewijzen dat het om een officiële Märklin productie gaat en niet een particuliere omspuitactie.

Of in opdracht van Märklin Nederland

Mvg, Johan
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Het is een officiele Marklin omspuit actie dat is hier ergens toch al bevestigd. Een nieuwe grote sticker, die tegenwoordig vaker op de dozen aan de zijkant gebruikt wordt, is zo gemaakt.
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Hallo,

37635.1 en 37635.2.......kunnen gewoon in de doos van de ACTS blijven zitten.  :lol:

Het zijn géén "fantasiemodellen", maar DESIGNSTUDIES....je moet maar fantasie hebben  :shock:

Na de "Paniek-voetbal Koplopers", nu dus ook officieel op de Märklin-website aangekondigd!

Groet, Henk Vos
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Bordertrain op woensdag 09 december 2009, 22:58:01
DESIGNSTUDIES

Zo lust ik er nog wel een paar  :shock:  :roll:

Mvg, Johan
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.

NS Postrijtuig in bepaalde uitvoering, ook 'designstudie' die voor de echte gemaakt schijnt te zijn.  Kan hier natuurlijk ook het geval zijn.

Heb afgelopen zaterdag die DHL lok model (daar hebben we het toch nog steeds over??) zien staan, met DHL wagons en moet zeggen, vond het heel overtuigend en mooi staan  :D  Niet dat ik er nu gelijk zo'n Diesel bij koop, maar gewoon mooi model.

Tja, ben je dan zo'n purist dat je hem niet wil omdat ie in het echt ook niet bestaan heeft (nog niet?). Ik heb bijv. ook een BR 53. Tja, heeft ook nooit in het echt rondgereden, al was het net iets meer dan een ontwerp.

Hajo
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 09 december 2009, 23:26:14Zo lust ik er nog wel een paar  :shock:  :roll:

Ik ook. Maar deze twee sla ik even af...
Re:2 nieuwe Marklin loc,s in aantocht.
Citaat van: AnalogDriver op woensdag 09 december 2009, 23:36:42
Tja, ben je dan zo'n purist dat je hem niet wil omdat ie in het echt ook niet bestaan heeft (nog niet?). Ik heb bijv. ook een BR 53. Tja, heeft ook nooit in het echt rondgereden, al was het net iets meer dan een ontwerp.

Daar zit wat in.