Citaat van: Brigitte op maandag 23 november 2009, 09:43:04
Voor zo ver ik weet is het een aktie van uit Marklin NL, waarom men weer achter de feiten aan rent door nog nix op hun website te melden weet ik niet
De Tombe is toevallig de eerste die ze heeft ontvangen.
Hallo Brigitte, en welke bron bij M* heb jij gesproken die dat bevestigt ? Ik houd nu al dagen de websites van de grote Shops in de gaten : zelfs De Tombe heeft het niet eens op hun website !!!
Er wordt hier nu al drie blz. lang Marklin gebashed over dat ze "rommel" op de markt zouden gooien, ik hoef de krachttermen niet te quoten, denk ik, en dat bedoelde ik met waakzaamheid : beschuldigingen zonder enige fundering kunnen wel eens terugkaatsen!
1. Oplages van 150 stuks zijn bij M* ongekend : een club uit Dortmund heeft vorig jaar nog geprobeerd een opdracht van 250 stuks bij Göppngen aan te kaarten, daar was met M* niet over te spreken, men hield vast aan 500 stuks voor een loc ! Ja, Olaerts Belgie kwam een tijd terug met CFL-locs ad 200 St. per bedrijfsnummer, maar nam wel 5 x 200 af = 1000 Stuks totaal.
2. Bij een adviesprijs van 279 Eurootjes verwacht ik dat M* de rechten heeft geregeld met DHL en VOS !! Bij een oplage van 150 St. moeten ze het dan wel voor "niks" geregeld hebben......

3. Nogmaals : wél al verkopen en geen enkele aankondiging is niet de normale gang van zaken.
Zomaar een paar overwegingen !
Van het "front" : Dhr. Pluta vindt nu 60 tot 70 Miljoen voldoende om M* te verkopen....de verkoopprijs is behoorlijk aan inflatie onderhevig....dat kon wel eens een slecht teken zijn !
http://www.stuttgarter-zeitung.de/stz/page/2285081_0_4672_-interview-mit-maerklins-insolvenzverwalter-der-preis-ist-das-interessanteste-.htmlCiteerWir hatten ursprünglich 120 Millionen Euro geplant. Dass es jetzt nur 110 Millionen Euro sind, liegt daran, dass wir unsere bestellte Ware aus China nicht vollständig geliefert bekommen haben. Diese Lieferungen fehlen uns im Weihnachtsgeschäft. Wir werden sie erst im kommenden Jahr verbuchen können.
Als je je nog afvroeg waar je Olympische koploper gebleven is

Groet, Henk Vos