Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Waar

Gestart door 3rail zondag 01 november 2009, 09:34:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waar
3rail
gast

Waar
Zoals
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
een Vioth Gravita natuurlijk !
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Laat ze eerst maar eens over de brug komen met die ÖBB Taurus en de andere "nieuwe" modellen waar we al maanden op zitten te wachten. Ik snap niet waarom ze aan nieuwe modellen werken als de vorige nieuwe modellen nog niet eens in de winkels liggen.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Knarf op zondag 01 november 2009, 11:56:00
Laat ze eerst maar eens over de brug komen met die ÖBB Taurus en de andere "nieuwe" modellen waar we al maanden op zitten te wachten. Ik snap niet waarom ze aan nieuwe modellen werken als de vorige nieuwe modellen nog niet eens in de winkels liggen.

Helemaal mee eens!
Het jaar loopt zo langzamerhand weer tegen het einde aan, en je moet eens zien wat
er nog allemaal uitgeleverd moet worden dit jaar !

Erik
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Knarf op zondag 01 november 2009, 11:56:00
Ik snap niet waarom ze aan nieuwe modellen werken als de vorige nieuwe modellen nog niet eens in de winkels liggen.

De ontwerpafdeling staat los van de productie.
Als de ontwerpen van 2009 klaar zijn en worden geproduceerd, zijn de ontwerpers alweer druk bezig met die van het volgend jaar.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Het assortiment voor 2010 is begin dit jaar al samengesteld. Op dit moment wordt hard achter de schermen gewerkt aan de modellen voor 2011 en 2012.

Grtz,

Willem
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: RodeDuivel op zondag 01 november 2009, 19:19:05
Het assortiment voor 2010 is begin dit jaar al samengesteld. Op dit moment wordt hard achter de schermen gewerkt aan de modellen voor 2011 en 2012.

Kom maar op !  :D Ik ben erg benieuwd naar die Railion 6400'n.  :D
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
En ik ben heel benieuwd of er nog een ACTS / Vos 1200 kleurstelling gaat uitkomen.

Gr. Fred
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Ik denk dat marklin alleen maar met kleurvariantjes uitkomt, en weinig nieuws.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Mana op zondag 01 november 2009, 22:34:35
Ik denk dat marklin alleen maar met kleurvariantjes uitkomt, en weinig nieuws.
dat betwijfel ik, meestal zit er toch wel wat nieuwe modellen tussen.

Dennis
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Ik hoop eigenlijk op een oude 'Nederlandse' stoomlok zoals deze... maar dat zal wel ombouwen worden.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
weet je wat ik denk wat er komt

een br 103 in rode kleur
een e40 of e10 in het wit oceaanblauw
een 1100 zonder botsneus

een nieuwe loc die al jaren niet in de lijst van marklin gestaan heeft en waar een nieuwe mal is van gemaakt

een lange railbus

dit is wat ik denk
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Een Br05 hobby uitvoering?
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Een E103 met verlengde machinist cabine zou leuk zijn  :lol:
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: jumbo op zaterdag 07 november 2009, 11:18:32
Een E103 met verlengde machinist cabine zou leuk zijn  :lol:
Ja! En dan liefst met (full) sound, en in de echte TEE kleuren!
Als die komt, verkoop ik mijn E03 :)
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Een Valero
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
een rode 1100
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Mana op zaterdag 07 november 2009, 20:42:48
een rode 1100

Gebaseerd op eigen fantasie ?  :? Verder zie ik hier echt dingen staan waarvan ik denk, dat ze dat nog lang niet uit gaan brengen. Ik verwacht kleurvarianten, dus kom maar op met die MRCE locs, 189, 182 & G1206.  :D

Robbert.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Een geel/grijze 1200 met omgekeerd L-sein.
Een geel/grijze of blauwe 1200 met hoog geplaatst 3e frontsein en enkele lampen onder.
Een blauwe 1200 met vishaken (NS logo) op de zijkanten.
Een zwarte ACTS 1200.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Robbert op zaterdag 07 november 2009, 22:30:24Verder zie ik hier echt dingen staan waarvan ik denk, dat ze dat nog lang niet uit gaan brengen. Ik verwacht kleurvarianten, dus kom maar op met die MRCE locs, 189, 182 & G1206.  :D
Als ze maar niet weer een veel te dure G 1206 uitbrengen ;).

Die MRCE locs mogen er zeker komen. De BR 189 zal wel bekend zijn bij de mensen,maar de BR 182 is de DB versie van de OBB Taurus ;).

Ach voor de rest laat ik mij verrassen. Dit soort dingen is voor een te kleine markt denk ik :(, dus die zullen er wel niet komen of in een veel  te dure shop-in-shop variant.
Ach ik zie het wel verschijnen allemaal :D.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Een 1100 zonder botsneus zal wel leuk zijn. Kan hij samen met mijn botsneus rijden. Een V-IRM zal goed verkocht worden denk ik. Maar dat zal  niet gebeuren.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Remie op zondag 15 november 2009, 15:27:18
Een V-IRM zal goed verkocht worden denk ik

Dat denk ik zeker en ik zou dan voor in de rij staan!:)
mits het natuurlijk in de goede kleuren etc word uitgevoerd:P
Ik denk dat M dit jaar (2010) niet met veel nieuws gaat komen, wel aankondigen natuurlijk maar dat ''nieuwe'' spul zullen we dan pas over een jaartje op z'n vroegst zien denk ik.

Mvg,

snoffer :mrgreen:
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Het insidermodel voor 2010 word 4 en 5 december bekend gemaakt. Raad maar waar en je kan er nog zelf bij zijn ook  :shock:

mvg Marten
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Marten op zondag 15 november 2009, 16:08:24
Het insidermodel voor 2010 word 4 en 5 december bekend gemaakt. Raad maar waar en je kan er nog zelf bij zijn ook  :shock:

mvg Marten

Ik ben helaas geen insider lid meer sinds de verandering enkele jaren geleden.
(geld overmaken naar duitsland hogere kosten enz.)

ben evengoed benieuwd.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Voor de geïnteresseerden: de nieuwe ÖBB Taurus is eindelijk beschikbaar! De stoplichten op de Märklin site staan weliswaar nog steeds op oranje maar bij veel internetwinkels en ook op Ebay wordt de lok al in beperkte mate aangeboden. Wentink in Apeldoorn had er één maar die was al verkocht, wel heb ik hem even mogen zien rijden en dat zag er allemaal goed uit. Binnenkort krijgen ze er nog een paar binnen zei de verkoper.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
@ Edward,

Of het beter is om wel of geen insiderlid te zijn dat houd ik in het midden.

Feit is wel dat insidermodellen op beursen tegen een aantrekkelijke prijs aangeboden worden.

Een mooi voorbeeld is op Eurospoor een prachtige hagelnieuwe Goederentreinlocomotief met kuiptender (BR 42.09) welke voor insider leden werd aangeboden voor ? 219,-  , gekocht voor ? 115,-
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Het zou mooi zijn als ze de NS 3737 een keer uit zouden brengen met alle toeters en bellen.  Eindelijk een keer stoom uit Nederland! Voorlopig zal dat een droom blijven.

Ja, nog wat varianten van de E03/103, dat zal mijn vrouw iets minder kunnen waarderen vrees ik maar als ze er komen dan heb ik er nog wel een blauw oog voor over...  8)
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Wachtlijsten kunnen natuurlijk ook gekweekt zijn. Om dumpen te voorkomen en de kas een beetje op orde te houden.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Wilfried op zaterdag 07 november 2009, 22:51:22
Een geel/grijze 1200 met omgekeerd L-sein.
Een geel/grijze of blauwe 1200 met hoog geplaatst 3e frontsein en enkele lampen onder.
Een blauwe 1200 met vishaken (NS logo) op de zijkanten.
Een zwarte ACTS 1200.

Waar kan ik (in-)tekenen?  :D
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: 1200Blauw op zondag 13 december 2009, 14:31:28
Citaat van: Wilfried op zaterdag 07 november 2009, 22:51:22
Een geel/grijze 1200 met omgekeerd L-sein.
Een geel/grijze of blauwe 1200 met hoog geplaatst 3e frontsein en enkele lampen onder.
Een blauwe 1200 met vishaken (NS logo) op de zijkanten.
Een zwarte ACTS 1200.

Waar kan ik (in-)tekenen?  :D

Ik teken mee.  Alleen wel een van de 4.
Anders loopt het net als dit jaar een beetje uit de hand. :)
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Zoals hierboven al ergens is vermeld, eerst de dingen die voor 2009 waren aangekondigd maar eens op de markt brengen, dan pas met nieuw spul komen.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Grr van mij mag M wel met een vlaflip komen nu fleischmann hem geannuleerd heeft


Mvg,

snoffer
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Waar marklin in 2010 mee uit zal komen weet (haast) niemand, dus een onzinnige vraag/onderwerp....

groet

erik
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Kermit65 op zondag 15 november 2009, 18:15:28
Het zou mooi zijn als ze de NS 3737 een keer uit zouden brengen met alle toeters en bellen.  Eindelijk een keer stoom uit Nederland!
Hier sluit ik me helemaal bij aan! :-D

Citaat van: Kermit65 op zondag 15 november 2009, 18:15:28
Voorlopig zal dat een droom blijven.
Hierbij helaas ook... :-(
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: 100%erik op donderdag 17 december 2009, 17:09:52
Waar marklin in 2010 mee uit zal komen weet (haast) niemand, dus een onzinnige vraag/onderwerp....

Moet elk topic dan eerst door jou gekeurd worden, voordat het geplaatst mag worden?
Gezien de reacties hier vinden vele anderen het wel zinnig.

Bovendien hoef je helemaal niet mee te lezen als je het zo onzinnig vindt allemaal...
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Jaaaaaa de 3737 en dan in full metall uitvoering,is een prachtige locomotief die in andere landen ook best wel liefhebbers zal hebben.
Tussen al  die Duitse stomers zal een locomotief van Engelse snit voor de nodige afwisseling zorgen.
Inderdaad ik ben een dromer........
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: EgMaf op donderdag 17 december 2009, 17:54:27
Citaat van: 100%erik op donderdag 17 december 2009, 17:09:52
Waar marklin in 2010 mee uit zal komen weet (haast) niemand, dus een onzinnige vraag/onderwerp....

Moet elk topic dan eerst door jou gekeurd worden, voordat het geplaatst mag worden?
Gezien de reacties hier vinden vele anderen het wel zinnig.

Bovendien hoef je helemaal niet mee te lezen als je het zo onzinnig vindt allemaal...

Dit topic kan beter "Wat vindt jij waar marklin 2010 mee uit moet komen" ipv "waar marklin mee zal uitkomen", dat weet zoals ik al zei ,(bijna) niemand behalve de ontwikkelings afdeling bij Marklin.
Het blijft in mij ogen dus een vreemd onderwerp.
Egmaf (of hoe je naam ook moge zijn) ,je begrijpt blijkbaar gezien je reactie niet wat ik bedoelde maar misschien dat je het nu snapt...


erik
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
@erik:
En van mij mag je het een vreemd onderwerp vinden. Dat jij dat vindt, daar heb ik geen moeite mee :). Hopelijk brgrijp jij ook dat ik alleen maar bedoelde dat als je iets "onzin" vindt, het misschien handiger is om het topic te negeren ipv off-topic te reageren.

De vele vraagtekens in de titel maken mij in ieder geval duidelijk dat de openingspost niet de officiele bekendmaking van Märklin zal zijn.

Terug on-topic: Inmiddels zijn al een aantal 2010 nieuwigheden (officieel en onofficieel) bekend, zoals de BR03.10 (Insider, door Märklin bekend gemaakt), een VT (ik dacht VT04) en BR216 of 218 (zie Stummi en de links aldaar naar de Märklin site).

Fijne dagen allemaal!!
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Voor de volledigheid, hier mijn bron voor de nieuwigheden bij Stummi.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
daarvoor moet je inloggen...
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Ja joh, wat is je Benutzername: en je Passwort: ??  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dan kunne wij ook effe inloggen  :mrgreen: :mrgreen:

Dirk-Jan
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Waarom niet zelf aanmelden en lid worden :wink:, ze hebben wel meer interessante onderwerpen waarvoor je aangemeld moet zijn net als hier op het forum.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Danielrailer op donderdag 17 december 2009, 20:37:28
daarvoor moet je inloggen...

Als je mijn bron wilt controleren, moet je er wel iets voor over hebben :)
NB: Het is wel een volledig Duitstalig forum...!
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Citaat van: Kees2Jaaaaaa de 3737 en dan in full metall uitvoering,is een prachtige locomotief die in andere landen ook best wel liefhebbers zal hebben.
Tussen al  die Duitse stomers zal een locomotief van Engelse snit voor de nodige afwisseling zorgen.
Inderdaad ik ben een dromer........

De 3700 serie is toch voor een deel in Duitsland gebouwd bij Schwarzkopf? Of verwissel ik het fabrikaat nu met 'Blikken Tinus'? Dat machien is wel zeker door Schwarzkopf gebouwd. En nu bedoel ik niet dat de 3737 door Schwarzkopf is gebouwd, want de 3737 is een echte Werkspoor lok. Maar de oorsprong ligt (als ik het goed heb) bij Schwarzkopf in Duitsland en dus niet in Engeland.

Verbeter me als ik het fout heb s.v.p.

Groeten, Vincent
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Hmm, ik zie het al. De eerste machines zijn geleverd door het Engelse Beyer Peacock. Een groot gedeelte is gebouwd door Werkspoor, een kleiner aantal door Hanomag en Henschel. De laatste zes machines zijn gebouwd door Schwarzkopf. Nou  :lol:, van wie is het ontwerp dan!? :mrgreen:
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Toen ik het berichtje zat te typen dacht ik al," is de 3737 wel van Engels fabrikaat' ? Maar hij heeft wel de look's,en blijkt dus ook uit Engeland te komen.(Althans de eerste serie)
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
ik hoop op een nieuwe versie van de koploper : De ICMm , verder mag er wel eens een nederlandse startset komen.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Een model van de 3737 zal vanaf scratch ontwikkeld moeten worden, hetgeen een dure grap is. Goedkoop zal-ie dus niet worden als-ie eenmaal, ooit, in de winkels ligt. Desondanks hebben ze mij dan wel als klant, en ik zal zeker niet de enige zijn!

Wat ik toch wel een zwaarwegend argument vind is dat we werkelijk omkomen in de modellen van Duitse stoomlocs, terwijl er in de lange historie van Märklin nog nooit een echt Nederlandse stoomloc is uitgebracht. Nog nóóit. Die omgenummerde BR52 reken ik absoluut niet mee. Aangezien ook bij andere merken het NS-stoom behoorlijk onderbelicht is, is dat echt een gat (of op zijn minst een gaatje) in de markt. Ik zou het in ieder geval enorm kunnen waarderen als ze ermee zouden komen!

Weet één van de 'insiders' op het forum toevallig of er al eens onderzoek is gedaan naar de belangstelling voor een NS-stoomloc?
(met een 6300 ben ik ook blij haha)
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Als ze bij "M" verstandig zijn, dan komen ze voor de Nederlandse markt eerst eens uit met een partij of serie (goederen-)wagens.
Niets is zo makkelijk als de diverse bestaande type wagens (waar ze de mallen reeds lang van hebben) te voorzien van voor de Nederlandse baan geschikte opschriften en/of kleuren.
Het lijkt wel of de afgelopen jaren meer locs worden uitgebracht, dan iets om achter die locs te hangen. De ene nummer- en/of kleurvariatie is bij de locs nog niet eens uit én de volgende (zelfs fictieve) dient zich alweer aan!
Ik merk dat velen zich hieraan beginnen te ergeren en dat weer zo'n nummervariant al snel enige irritatie oproept. Märklin wil misschien snel geld verdienen (zullen ze waarschijnlijk ook moeten), maar dat kunnen ze wat mij betreft dus beter doen door veel nummer- en kleurvarianten uit te brengen van wagens, waar velen op zitten te wachten.
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Waar zal de firma M volgend jaar mee uitkomen ?????
P@tje, dat vind ik een goed punt. Al is het wel zo dat in de latere tijdperken Europese goederenwagens door heel Europa worden ingezet. Vele niet-Nederlandse wagens kunnen dan ook op een Nederlandse baan worden ingezet. Feit blijft dat je voor typisch Nederlandse wagens niet bepaald bij Märklin moet zijn op het moment, maar bij Roco of Artitec.