Ik heb vanalles al geprobeerd qua instellingen, maar het resultaat blijft dat de locs niet fatsoenlijk wegrijden. Dat lukt gewoon niet zonder dat één van de twee enorm staat te slippen terwijl de langzaamste de rijsnelheid van het setje bepaalt.
Martijn, staan de twee motoren van jouw Br 236 span in serie of parallel geschakeld?
Lijkt mij dat Johan's verhaal over de balanswerking alleen opgaat als de motoren parallel geschakeld staan.
Juist in serie gaat de wisselwerking op en heeft de ene de andere op op het moment dat er meer of minder
vermogen nodig is.
ik rij zelf met een permanente re 10/10 cargo aangezien ik het een beetje zat begon te worden
dat het zaakje steeds doorslipte met optrekken of afremmen.
ik heb toen besloten om het zaakje via 1 decoder te voeden ik heb de orginele mfx decoder van de re 620 gebruikt.
deze gaat met een kabel direct naar de motor de andere kabel gaat via 2 polige viesmann koppeling naar de re 460 door de motor en dan komt de retour draad via de 2e pool vd viesmann koppeling naar de andere decoderpool.
zo lopen beide locs zeer mooi synchroon en de decoder draait nog steeds zonder problemen.
ik rij met behoorlijke sleep erachter aangezien ik een 20 delige houttrein er achter heb lopen en dit gaat zonder enige moeite.
enigste bijkomstigheid let op dat je geen wissels verkeerd heb staan want hij drukt alles wat m in de weg staat gewoon door