Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

zelfmaken van wagonladingen

Gestart door baureihe 103 vrijdag 30 oktober 2009, 22:48:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:zelfmaken van wagonladingen
Goeie voorstellen, dank daarvoor.

Ad
Re:zelfmaken van wagonladingen
Kleine schop, maar ik heb ook mijn eigen wagonlading gemaakt en die wilde ik toch nog even laten zien;

Ik heb eerst een strook aluminium in 4 gelijke stukken gezaagd. Hierna heb ik van stukjes aanmaakhout tussenliggers gemaakt, en het geheel bij elkaar gelijmd.
Hierna dit stukje vastgebonden op een lage bakwagen van Märklin; met dit als resultaat





Re:zelfmaken van wagonladingen
ziet er behoorlijk fraai uit.  Als je zo'n slabben aluminium in het echt zou moeten verslepen, zou je lichte spierpijn hebben.   Knap gedaan !
Re:zelfmaken van wagonladingen
Ik heb wat wagenladingen gemaakt van BBQ-lucifers die ik eerst een paar dagen heb laten zwemmen in:


<koffie...>


<... of thee>

Tussen de lagen heb ik gewone onbehandelde lucifers gelijmd.
Re:zelfmaken van wagonladingen
AnalogDriver
gast

Re:zelfmaken van wagonladingen

Wat leuk weer reakties in dit draadje. Ik wilde er al naar zoeken, want ook ik ben aan de gang geweest met met lucifers.

Heb ze laten zwemmen in water met kinder-acrylverf met wat groen, grijs en oranje. Ze zagen er dan mooi gebleekt verweerd uit.
Vervolgens wat nete en ook slordige stapels van gemaakt met wat houtlijm vastgezet. Dus alsof het op elkaar gegooide stut balken zijn.
Foto's ghemaakt, hoop ze volgende week te kunnen plaatsen.

Mooi resultaat Gerard met die grote BBQ lucifers als grote balken en schone er tussen.

Hajo